Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 262) Konstrukcja kontraktu menedżerskiego musi być każdorazowo dopasowana do sytuacji, tzn. zawierać różnorodną kombinację omówionych elementów, gdyż zadaniem osoby tworzącej kontrakt jest znalezienie najbardziej efektywnego połączenia nagrody z osiągnięciem wyniku.
(cytat, str. 151) Stosowanie w gospodarce światowej bodźców stymulujących Kompleksowe Zarządzanie Jakością znajduje potwierdzenie w przeglądzie współczesnych inicjatyw w zarządzaniu jakością, który dowodzi, że we współczesnej gospodarce funkcjonują podobne koncepcje i standardy działania jakościowego. Świadczy o tym prestiż nagród jakości.
(parafraza, str. 152) Jedna z metod skłaniania ludzi do uległości jest nagradzanie. Wśród nagród można wyróżnić: - nagrody pierwotne - nagrody wtórne społeczne - nagrody wtórne stymulujące
(cytat, str. 109) Do nagród bezpośrednich zaliczamy: stałe pensje, dodatki, premie, nagrody pieniężne, zmiany warunków i organizacji pracy, udogodnienia dotyczące czasu pracy, zmiany technologii.
(cytat, str. 109) Do nagród pośrednich należą: deputaty, zniżki, specjalne świadczenia dla pracowników i ich rodzin, ułatwienia życiowe ( transport, zaopatrzenie, usługi), udogodnienia bankowe i ubezpieczenia, opieka zdrowotna.
(cytat, str. 301) Koncepcja użycia-nagrody (uses-and-gratifications approach) - podejście do badania mediów skupiające się na sposobach, w jakie ludzie korzystają ze środków przekazu, i nagrodach, które spodziewają się dzięki temu otrzymać.
(parafraza, str. 312 - 313) Założenia modelu użycia-nagrody: 1. Członkowie publiczności są aktywni, a sposób, w jaki korzystają z mediów - zorientowany na cel. 2. Inicjatywa w wyborze konkretnego medium służącego uzyskaniu nagrody w postaci zaspokojenia danej potrzeby leży całkowicie po stronie widza. 3. Media współzawodniczą z innymi źródłami zaspokajania potrzeb. 4. Ludzie są wystarczająco świadomi swoich sposobów korzystania z mediów oraz interesów i motywów, by dać badaczom właściwy ich obraz. 5. Sądy wartościujące na temat wyboru konkretnego medium lub przekazu w celu zaspokojenia danej potrzeby powinno się zawiesić.
(cytat, str. 107) Dobrze ustalone cele mogą być źródłem motywacji dla pracowników. Jeżeli są konkretne, umiarkowanie trudne, lepiej motywują do pracy, szczególnie jeśli osiągnięcie celu jest nagradzane.
(cytat, str. 58) "Choć słowa te często występują obok siebie, uznanie i nagroda to dwa odmienne pojęcia. to po angielsku "recognition" od łacińskiego cognoscere, co znaczy "poznawać na nowo" -przyp. tłum. Jest to sposób zachęcania poszczególnych osób lub grup poprzez uznawanie ich osiągnięć. Doceniając dotychczasowy wkład, dostarcza się motywacji do dalszych wysiłków. Istnieją zarówno oficjalne jak i nieoficjalne sposoby wyrażania uznania. Niektóre przykłady oficjalnego uznania, to między innymi prezentacja osiągnięć pracowników w pismach zarządu, publikacja pochwały w biuletynie firmowym, list z pochwałą lub podziękowaniem, uroczysty obiad lub kolacja, dyplomy uznaniowe, medale i inne odznaczenia. Nieformalne sposoby to między innymi słowa podziękowania, gest uznania, pochlebna uwaga wypowiedziana w obecności innych pracowników. Nagroda to przyznanie świadczeń finansowych w zależności od osiąganych wyników, co obok uznania stanowi dalsze wzmocnienie pozytywne. Dwa przykłady to uznaniowa podwyżka oparta na wynikach oceny pracownika oraz awans na wyższe stanowisko w zamian za istotny wkład w doskonalenie jakości".