Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 13 - 15) Zalety i wady pacy w zespole Najczęściej wymieniane wady to:
Zbyt długi czas, który przeznaczają członkowie zespołu na wzajemną komunikacje – za dużo się mówi, a za mało działa;
Złe relacje między ludźmi, mogące znacznie obniżyć jakość pracy;
Cała organizacja może ucierpieć, gdy zespoły rywalizują między sobą. Z pracy zespołowej płyną też korzyści:
Praca z innymi ludźmi najczęściej wyzwala u większości osób więcej energii i kreatywności, zgodnie z przysłowiem „co dwie głowy, to nie jedna”, różne perspektywy i propozycje mogą zaowocować twórczymi rozwiązaniami;
Praca z ludźmi może dawać dużo satysfakcji; ludzie są z natury istotami społecznymi, a struktura i przestrzeń zespołu stwarzają możliwości dla wszystkich jednostek, umożliwiają ich rozwój tak, aby każda mogła się wykazać;
Praca zespołowa może być efektywna; im więcej umiejętności i doświadczenia ma zespół, tym wspólnie ludzie mogą stworzyć systemy, w których wykorzystują swoją energię i czas w najbardziej odpowiedni sposób. Należy też zdawać sobie sprawę. Że czasami nie mamy wyboru i niektóre zadania możemy realizować tylko Dzięki za wszystko pracy zespołowej.
(parafraza, str. 98 - 99) Wady telewizji jako medium reklamy: - brak selektywności odbiorców, - nietrwałość, - przełączanie i przewijanie, - przesyt, - "ulatnianie się" publiczności, - duży koszt, - terminy emisji, - ograniczenia co do treści, - zmniejszenie się liczby odbiorców.
(cytat, str. 69) Biorąc pod uwagę współczynnik humanistyczny, konflikt można uznać za zakończony wówczas, gdy strony w nim uczestniczące w ten właśnie sposób go ujmują. Kryterium to staje się jednak zawodne w przypadkach konfliktów między zbiorowościami, gdy przynajmniej po jednej stronie występuje brak jednomyślności.
(cytat, str. 57) Grupowe rozwiązywanie problemów nie jest jednak wolne od wad. Do najbardziej istotnych zaliczyć można: < uczestnicy mogą mieć trudności z motywacją do zajęcia się danym problemem, jeśli nie czują się zaangażowani, < proces ten najlepiej funkcjonuje w mało licznych grupach, < proces wymaga przygotowania zarówno kierującego procesem, jak i poszczególnych członków grupy, < rozwiązywanie problemów przez zespół jest zazwyczaj czasochłonne
Michał Trocki,
Outsourcing. ,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001, ISBN: 83-208-1340-9 (62+0)
(cytat, str. 34) Struktura działalności gospodarczej powinna stanowić optymalną konfigurację struktur organizacyjnych, kapitałowych i kontraktowych, zapewniającą minimalizację kosztów działalności gospodarczej zależnych od jej form strukturalnych oraz maksymalizację skuteczności działania, czyli maksymalnie ograniczenie wad i wykorzystanie zalet poszczególnych struktur.
(cytat, str. 515) Pojęcie wady lub wadliwości odnosimy do sztuk, które nie spełniają przepisanych wymagań, przy czym odpowiedzialność za niezgodność spoczywa na wytwórcy lub dostawcy
(cytat, str. 506) Wady drugorzędne dzieli się zwykle na dwie grupy: 1) wady, które nie powinny wywołać uszkodzenia, lecz prawdopodobnie wywołaj! zauważalne obniżenie standardu działania produktu i będą wymagały pewnego wysiłku ze strony użytkownika, by utrzymać zdatność do użytku. 2) wady, które nie wpływają na działanie lub na zdatność do użytku, lecz są zauważalne przez użytkownika.
(cytat, str. 506) Wady ważne są to wady, które z wysokim prawdopodobieństwem prowadzą do uszkodzenia, wymagającego ze strony użytkownika znacznego wysiłku, by utrzymać dostosowanie produktu do przeznaczenia.
(cytat, str. 506) Wady krytyczne są to wady, które z pewnością wywołają uszkodzenie albo samego wyrobu, albo zespołu (lub procesu), którego jest on częścią a użytkownik będzie miał produkt niedostosowany do przeznaczenia przez pewien nieokreślony czas.
(cytat, str. 307) Ważniejszymi źródłami wad są: 1) określanie wymagań: a) nieprawidłowe wymagania: - model nie pasuje do realnej sytuacji, - nieprawidłowe odsyłacze do dokumentów, b) niespójne lub niekompatybilne wymagania, (np. dwa odsyłacze podają sprzeczne informacje), c) wymagania niejasne lub nielogiczne, d) opuszczone wymaganie, np. posługiwanie się niewłaściwą informacją wejściową;
2) projektowanie: a) nieustrukturalizowane podejście do awarii (np. najpierw rozpatrywanie szczegółów), b) zastosowanie niestandardowego języka, c) brak kontroli zmiany, d) nie zrozumiano wymagań;
2) kodowanie: a) błędy semantyczne pociągające nieprawidłowe stosowanie twierdzeń, b) błędy logiczne w tłumaczeniu projektu na kod, c) szczegółowe błędy syntaktyczne, które mogły umknąć wykryciu przez kompilator, d) wykorzystanie nieodpowiedniego algorytmu, e) zła walidacja danych (np. brak stanu domyślnego po wprowadzeniu danych), f) zmienne nie inicjalizowane lub użyte błędnie, g) niewystarczająca dokładność arytmetyczna, h) niewystarczająca kontrola rzędu (np. dzielenie przez zero), i) niedopasowanie typu (np. ciąg użyty jako zmienna), j) rezydualne błędy w kompilatorach.
(cytat, str. 307) Wada (bug) może prowadzić do nieprawidłowego stanu. Wartość danej lub polecenie jest wówczas nieprawidłowe i pozostaje takim, aż do momentu, gdy konkretna część kodu zostanie uruchomiona.
(cytat, str. 137) Wada projektowa, stwarzająca potencjalne zagrożenie dla życia, zdrowia lub bezpieczeństwa, może ujawnić się, gdy w użytkowaniu znajduje się już pewna liczba produktów. Może wówczas okazać się konieczne wycofanie określonych partii, w celu wymiany elementów lub dokonania modyfikacji. Partie te mogą być różnie rozproszone w systemie dystrybucji. Wymiana może różnić się pod względem zakresu i pilności, zależnie od zagrożenia dla życia, zdrowia lub reputacji firmy. Zagrożenie, które można zasadnie traktować jako niebezpieczeństwo dla życia lub poważne ryzyko dla zdrowia, należy objąć procedurą wymiany alarmowej. Jeśli zagrożenie jest niższe i wywołuje mniejsze ryzyko dla zdrowia i bezpieczeństwa, może wystarczyć mniej pilne podejście. Trzecią kategorią procedur, traktowanych przez dostawcę jako dyskretne, stosuje się przy wadach nie stwarzających zagrożeń dla ludzi, lub gdy zagrożenia są niewielkie i gdy chodzi jedynie o ryzyko utraty reputacji.
(cytat, str. 293) Wskaźnik średniej wadliwości (WŚW)- oszacowanie procentowego udziału wyrobów z wadami w całości badanej próbki według metody ustalonej w postępowaniu odbiorczym.
(cytat, str. 292) Wada krytyczna- wada, która może prowadzić do powstania niebezpiecznych warunków dla obsługi lub która może znacznie zmniejszyć zdolność pełnienia przez gotowy obiekt (np. statek, samolot, rakietę, budynek) określonych funkcji.
(cytat, str. 292) Wada mało istotna- wada mająca niewielki wpływ na funkcjonowanie wyrobu, która nie zmniejsza możliwości jego zastosowania zgodnie z przeznaczeniem.
(cytat, str. 49) wadą jest to , czego klient ma prawo nie oczekiwać () Wada cechy produktu w tym podejściu jest sprzężona z wadą informacji o produkcie: klient ma prawo nie oczekiwać żadnego mankamentu, o którym nie został uprzedzony w informacji o produkcie. Prawo przyjmuje, że klient może nie mieć nawet elementarnej wiedzy o produkcie i obowiązkiem wytwórcy jest dostarczenie pełnej informacji. Jeśli jej nie dostarczył (to znaczy ukrył wadę lub zataił jej możliwość) i w wyniku powstała szkoda, musi szkodę naprawić.
(cytat, str. 222) Zasadniczy wpływ na sposób formułowania wzorców oceny ma charakter cech - kryteriów, do których są one odnoszone. Chodzi tu z jednej strony o rodzaj cechy (wada, walor, optyment), z drugiej strony zaś, o źródło pochodzenia kryterium.
(cytat, str. 69) W strukturze liniowej więzi funkcjonalne pokrywają się z więziami strukturalnymi, co sprawia, że każdy kierownik - jako przełożony służbowy - jest jednocześnie organem doradczym (funkcjonalnym).