Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Sfera zatrudnienia (zarządzanie zasobami ludzkimi, rekrutacja, selekcja, system motywacji, wynagrodzenia)
Ochrona środowiska (technologia i organizacja wszelkich działań przedsiębiorstwa związanych z użytkowaniem zasobów środowiska)
Relacja z inwestorami (z obecnymi lub potencjalnymi akcjonariuszami)
(Bartkowiak G. 2009, s. 171-172)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility — CSR) nie ma jednoznacznej definicji. W różnych kręgach zainteresowań przyjmowane są różne wykładnie CSR, dostrzega się przy tym wyraźną ewolucję interpretacji.
(Bartkowiak G. 2009, s. 168)
"Procesy biznesowe w publicznych służbach zatrudnienia, oprócz instytucji wspomagających ministra do spraw pracy realizowane są przez pracowników z powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy. Podczas pracy urzędnicy wykorzystują systemy informatyczne, które tworzone są w celu zapewnienia wymaganego aktami prawnymi zakresu wsparcia oraz zwiększenia efektywności procesów biznesowych. Aby przybliżyć charakterystykę użytkowników systemów informatycznych wspomagających procesy rynku pracy, należy przybliżyć stan i strukturę zatrudnienia w publicznych służbach zatrudnienia."
(Jeruzalski T. 2009, s. 24)
"Obiad biznesowy to- jak sama nazwa wskazuje- obiad, w trakcie którego załatwia się interesy."
(Dunckel J. 1996, s. 103)
"W miarę rozszerzania się ryków zbytu i ekonomicznej współpracy międzynarodowej coraz więcej przedsiębiorstw przekształca się w firmy międzynarodowe. Nie zajmiesz czołowej pozycji w biznesie na danym terenie bez znajomości miejscowych obyczajów i form grzecznościowych."
(Dunckel J. 1996, s. 61)
Trzebienie złych przyzwyczajeń: - zamień plastykowy zestaw naczyń na porcelanowe filiżanki, - wykałaczkę wyrzucaj od razu w łazience, - nie żuj gumy, - trzymaj ręce z dala od twarzy, - nie jadaj przy biurku, - nie pal, - nie rozmawiaj na temat części ciała ani jego funkcji, - nie siadaj na cudzym biurku, - trzymaj stopy na podłodze.
(Dunckel J. 1996, s. 27)
Komentarze i źródła pierwotne: adekwatny przykład na stronach 144 - 148
"W biznesie każdy- podwładny, współpracownik równy ci stanowiskiem, czy też zwierzchnik- powinien być traktowany z jednakową uprzejmością i szacunkiem. Zasady etykiety w biznesie są takie same dla mężczyzn i kobiet."
(Dunckel J. 1996, s. 15)
"W dzisiejszym świecie biznesu pierwszy z windy wychodzi, ten kto jest najbliżej drzwi. Kobieta sama zakłada płaszcz, podobnie jak mężczyzna, ale jeśli któreś z nich ma z tym jakieś trudności, drugie powinno pospieszyć mu z pomocą."
(Dunckel J. 1996, s. 16)
"a) Stosuj się do złotej zasady: traktuj innych- bez wyjątku- tak,jak samym chciałbyś być przez nich traktowany. b) Używaj czterech słów zbyt często w biznesie pomijanych: proszę, dziękuję, dobra robota. c) Biznes i alkohol czy narkotyki są nie do pogodzenia jak ogień i woda."
(Dunckel J. 1996, s. 16)
"Przy prowadzeniu biznesu i funkcjonowaniu przedsiębiorstw mają znaczenie zarówno instytucje wspólnotowe (główne i pomocnicze), cały proces przygotowania i podejmowania wspólnych decyzji, jak i instytucje utworzone (zorganizowane) wyłącznie dla biznesu i mające zapewnić przejrzystość reguł, bezpieczeństwo oraz ułatwienia w prowadzeniu biznesu."
(Nowakowski M. (red.) 2008, s. 365-366)
Trwały biznes musi opierać się na aktywnym pozyskiwaniu wielu klientów. Słowo "aktywnym" rozumie się jako samodzielne poszukiwanie nowych odbiorców, wychodzenie do nich z ofertą, a nie tylko czekanie, aż sami się zgłoszą.
(Szczepanik R., Pasternak A. 2010, s. 101)
W biznesie można nie tylko wybierać pomiędzy dobrymi i złymi przeciwnikami, ale także pomiędzy prawdziwymi i fałszywymi. Parametr "dobry kontra zły" odnosi się do atrakcyjności wroga. Parametr "prawdziwy kontra fałszywy" odnosi się do tego, czy jest to wróg właściwy. Może się okazać, że prawdziwy wróg to nie inna firma, a czynniki wewnętrzne i zewnętrzne. Czynniki wewnętrzne to: krótkowzroczność, niechęć do zmian, ospałość, bałagan i arogancja. Czynniki zewnętrzne to niepewność klienta co do produktu i ludzkie przyzwyczajenia.
(Kawasaki G. 1997, s. 31)
W biznesie gra o wygnaną oznacza prowadzenie biznesu w taki sposób, by jak najbardziej utrudnić konkurencji przejęcie twoich klientów albo zdobycie nowych. Gra o wygraną to najlepsza rzecz, jaką można robić w biznesie. Pozwala na wykorzystanie całego potencjału firmy. Pozwala klientom polepszyć swe życie i rozwinąć wysokie oczekiwania co do wszystkich firm, z którymi mają do czynienia. Pomaga twej konkurencji działać na najwyższym szczeblu.
(Kawasaki G. 1997, s. 255)
Strategie BCP - marketing i logistyka mogą być źródłami przyczyn powstawania sytuacji krytycznych. Błędy marketingu mogą spowodować wycofanie się ważnych klientów i zagrozić kondycji finansowej firmy, błędy marketingu zakupów mogą pociągnąć za sobą istotne straty związane z nadmiernymi lub niewłaściwymi jakościowo zakupami materiałów. Złe koncepcje logistyczne - to nie tylko nadmierne koszty, ale także zakłócenia w realizacji terminowych dostaw dla odbiorów, zakłócenia w ich rytmie produkcji lub sprzedaży, powstanie strat i roszczeń odszkodowawczych. Strategia BCP może więc być w określonych sytuacjach pomocna w tworzeniu i w realizacji koncepcji zarządzania marketingowo - logistycznego.
(Wojciechowski T. 2011, s. 219)
Pozytywne motywy podejmowania i realizowania działań przedsiębiorczych: -nowy start (np. po ukończeniu szkoły, zmianie miejsca zamieszkania), -otwarcie możliwości (np. propozycja kooperacji ze strony dotychczasowego pracodawcy), -ciekawość, dostrzeżenie interesujących okoliczności i podjęcie próby wykorzystania, -potrzeba poprawienia „własnego losu, polegania „na własnym wysiłku, sprawdzenia się w biznesie, -nieoczekiwany dopływ kapitału (spadek, wygrana w grze losowej), -celowe działanie związane z realizacją pragnień, marzeń.
(Duraj J., Papiernik-Wojdera M. 2010, s. 52)
Podstawą biznesu jest informacja i wpływ na masy konsumentów. A więc biznes może być rozumiany jako forma polityki. W pewnych działaniach decydujące znaczenie ma technika osiągania rezultatów.
(Kwiatkowski S. 2000, s. 36)