Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: proces planowania (0 - 5 z 5)
(cytat, str. 176) Do etapów procesu planowania można zaliczyć: - Ustalenie celów lub zbiór celów polegających na identyfikacji priorytetów i konkretyzacji zamierzeń umozliwiających skuteczną koncentrację zasobów organizacji. - Określenie istniejącej sytuacji czyli analizę obecnego stanu rzeczy umożliwiającą znalezienie odpowiedzi na pytania: jak odległe są cele organizacji czy jej części? jakie są zasoby do realizacji celów? - Ustalenie co sprzyja, a co przeszkadza w realizacji celów- ważne jest znalezienie odpowiedzi na pytania: jakie czynniki środowiska wewnętrznego i otoczenia mogą ułatwić organizacji osiągnięcie jej celów, jakie czynniki mogą stwarzać problemy? - Opracowanie planu lub zbioru działań prowadzących do osiągnięcia pożądanego celu lub celów, opracowanie różnych wariantów oraz ocena tych wariantów i wybór najodpowiedniejszego z nich.
(cytat, str. 23) H. Koontz i C. O’Donnell, charakteryzując istotę planowania, wskazują na cztery zasady wiążące się z tą funkcją:
1) przyczynianie się do osiągania celów — każdy plan, wynikając z istoty przedsiębiorstwa, musi się przyczyniać, przez celową i świadomą współpracę między grupami pracowniczymi, do osiągania celów;
2) prymat planowania — planowanie, będąc podstawą wszystkich innych funkcji zarządzania, jest jednocześnie ich elementem; wszystkie inne funkcje przenikają planowanie; wszystkie funkcje przeplatają się wzajemnie i nawzajem się warunkują;
3) kompletność planowania — planowanie przypisane każdemu stanowisku kierowniczemu zmienia się w zależności od szczebla hierarchii i jest inne na różnych stanowiskach; stanowi jednocześnie spójny system budowania celów i sposobów ich osiągania;
4) efektywność planowania — ta zasada wskazuje na konieczność zapewnienia efektywności procesu planowania; ważny jest zatem nie tylko stopień osiągania celów, lecz także związany z tym koszt.
(parafraza, str. 170) Etapy procesu planowania i tworzenia programu: 1. Zdefiniowanie ról i misji. 2. Określenie obszarów kluczowych rezultatów. 3. Zidentyfikowanie i wyszczególnienie wskaźników efektywności. 4. Selekcja i ustanowienie celów. 5. Przygotowanie planu działania. 6. Ustalenie czynności kontrolnych. 7. Komunikowanie. 8. Wdrożenie.
(cytat, str. 159) Proces planowania jakości wyrobu obejmuje działania, których celem jest określenie poziomu wymagań jakościowych, jakie ma klient odnośnie do produktu.