Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Andrzej Balicki,
Analiza rynku. ,
Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku, Gdańsk 2002, ISBN: 83-913162-1-1 (34+0)
(cytat, str. 96) Dane statystyki rynkowej dostarczają informacji przede wszystkim o wielkości (tj. wolumenie), wartości i strukturze zakupionych przez ludność towarów i usług oraz rozmiarach dochodów całego społeczeństwa lub dużych jego grup.
(cytat, str. 22 - 23) W zachodzniej literaturze prezentuje się następującą systematyzację potrzeb skłaniających konsumentów do korzystania z usług finansowych: - potrzeby związane z dostępnością gotówki, - potrzeby związane z zabezpieczeniem posiadanego majątku, - potrzeby związane z przesyłaniem pieniędzy, potrzeby związane z opóźnieniem zapłaty, - potrzeby związane z doradztwem finansowym.
(cytat, str. 131) Klasyfikacja kosztów według rodzaju pozwala na ujęcie kosztów według jednorodnych składników, takich jak: - amortyzacja, - zużycie surowców i materiałów, - zużycie paliw i energii, - usługi obce, - podatki i opłaty, - wynagrodzenia, - świadczenia na rzecz pracowników, - pozostałe koszty.
(cytat, str. 210) W rzeczywistości satysfakcja klienta jest bowiem zjawiskiem psychologicznym, a nie faktycznym, mimo że ma wyrażać stopień zaspokojenia oczekiwań klienta przez badane produkt lub usługę.
(cytat, str. 255) Maksymalna cena transferowa nie powinna być wyższa od najniższej ceny rynkowej, za jaką jednostka kupująca może nabywać produkty lub usługi na rynku zewnętrznym.
(cytat, str. 92) W usługach świadczonych przez firmę (np. instalowaniu, szkoleniu, dostawach) należy unikać dwóch rodzajów sytuacji. Pierwszy z nich o bezpłatne świadczenie przez firmę usług, których klient nie ceni albo z których w ogóle nie korzysta. Drugi to bezpłatne świadczenie przez firmę usług, za które klienci byliby skłonni zapłacić.
(cytat, str. 141) potencjał print-on-demand to zarówno wydłużenie jak i dopełnienie długiego ogona, jak i poprawa opłacalności przedsięwzięć ilustrowanych przez pierwszą część wykresu.
(cytat, str. 134) Usługi cyfrowe posiadają wszystkie zalety dostępnego w firmie Amazon katalogu płyt online, a ponadto umożliwiają uzyskanie dodatkowych oszczędności dzięki temu, że realizacja zamówień odbywa się w sieci, co nie generuje niemal żadnych kosztów. Tą metodą można zdobyć Świętego Graala handlu detalicznego - koszty wytwarzania i dystrybucji bliskie zeru, Z uwagi na fakt, iż dodatkowe elementy bazy danych oraz parę megabajtów na serwerze właściwie nic nie kosztują, sklepy takie nie mają ograniczeń by oferować pełen wachlarz produktów.
(cytat, str. 142) Towary mają formę cyfrową, co pozwala na ich powielenie i realizację dostaw w takich ilościach, jakich żąda rynek, czy też na jakie jest popyt - od zera do miliarda. Bestseller i "neverseller" to tylko elementy elektronicznej bazy danych, których utrzymanie jest technologicznie i ekonomicznie tak samo (mało) kosztowne
(parafraza, str. 190) Definicja usługi świadczonej drogą elektroniczną opiera się na trzech zasadniczych elementach: 1. wykonanie usługi następuje bez jednoczesnej obecności stron, 2. odbywa się za pomocą systemów teleinformatycznych, 3. na indywidualne żądanie usługobiorcy.
(cytat, str. 68) Ustawodawca definiuje usługi turystyczne jako "usługi przewodnickie (przewodników turystycznych), usługi hotelarskie oraz wszystkie inne usługi świadczone turystom lub odwiedzającym".
(cytat, str. 52) Inkaso jest usługą banku polegającą na wymianie złożonych dokumentów na inne dokumenty kontrahenta lub na pieniądze na warunkach określonych przez zleceniodawcę.
(cytat, str. 437) Dostarczanie usług zgodnie z ITIL składa się z następujących elementów: - zarządzanie poziomem usług, - zarządzanie dostępnością, - zarządzanie pojemnością (infrastruktury, środowiska IT), - zarządzanie finansami, - zarządzanie ciągłością.
(parafraza, str. 185) Można wyodrębnić cechy które są uniwersalne dla wszystkich usług: - dostępność usługi, - sposób komunikacji, - kompetencje i kwalifikacje ośób świadczących usługę, - grzeczność, - wiarygodność, - odpowiedzialność za sposób wykonania usługi, - bezpieczeństwo, - zrozumienie.
(parafraza, str. 186 - 187) Najbardziej rozbudowanym jest model luj jakości usług zaproponowany przez A.Parasuremena, V.A Zeithaml i L.L.Berry'ego: luka 1 - to rozbieżność pomiędzy oczekiwaniami klienta a percepcją tych oczekiwań przez kadrę zarządzającą, luka 2 - to różnica pomiędzy oceną oczekiwań klientów przez kierownictwo a sposobem przełożenia tych oczekiwań na odpowiednie normy i standardy jakości, luka 3 - to rozbieżność między normami i standardami jakości usług a poziomem dostarczanych usług, luka 4 - to rozbieżność między poziomem dostarczanych usług a zewnętrznymi formami komunikacji z klientem, luka 5 - to luka zewnętrzna określająca relację między jakością otrzymaną i oczekiwaną.
(cytat, str. 14) Usługa- odpowiednio ukierunkowane, użyteczne działanie człowieka, zaspokajające jako określoną potrzebę, bez wykonania materialnego przedmiotu.