Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 249) PageRank to specjalny system wyszukiwarki Google, który ocenia wartość strony głównie na podstawie liczby innych stron, jakie zawierają link do niej, tzw. link popularity. Wbrew oficjalnemu opisowi nie jest to system demokratyczny - świadczy o tym już sam wzór, według którego PageRank ocenia strony. Możemy go zapisać tak:
PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + ... + PR(Tn)/C(Tn))
Tl do Tn - są to strony zawierające link do strony A,
PR(A), PR(T1) -jest wartością PageRank dla danej strony,
d -jest wyrazem wolnym w równaniu,
C( A) i C(T1) -jest liczbą linków prowadzących na zewnątrz stron A i Tl.
Słowa kluczowe:internet, pagerank Komentarze i źródła pierwotne: D. Wach: System informacji ekonomiczno- finansowej jako podstawa sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa, [w:] Ekonomika i kierowanie rozwojem przedsiębiorstwa. Red. J. Żurek, Fundacja Rozwoju UG, Gdańsk 2003, s.134.
(cytat, str. 246) Promocja osobista to bezpośrednia, osobowa forma komunikacji z klientem. Z reguły bywa szerzej stosowana w sferze B2B oraz na rynkach, na których jest zabroniona reklama (alkohol, środki farmaceutyczne).
(cytat, str. 67 - 68) W sieci występują także grupy sklepów pod jednym adresem WWW. Są to pasaże handlowe. Najczęściej mają one charakter otwarty, czyli taki, że może do nich przystąpić każda nowa firma. Inny podział uwzględnia stopień samodzielności sklepów i wyróżnia pasaże sklepów niezależnych, pasaże zunifikowane i formę mieszaną mieszaną. Przystąpienie z ofertą do pasażu jest odpłatne, a od transakcji zawieranych na witrynie pobierana jest prowizja (bądź też uczestnik pasażu opłaca czynsz miesięczny). Dla wielu firm korzystanie z pasażu w celu sprzedaży własnych produktów może okazać się korzystniejsze niż zakładanie własnego sklepu. To rozwiązanie pozwala uniknąć poniesienia kosztów budowy handlowej firmy, jej projektem, aranżacji, zapewnienia właściwiej promocji w celu zwiększenia ruchu na stronie. Te zadania spoczywają bowiem na właścicielu pasażu.
(cytat, str. 96) Efektem adaptacji Internetu w przedsiębiorstwie usługowym jest stworzeni warunków do współtworzenia oferty usługowej przez nabywców czy wręcz samoobsługi (SST - Self Service Technologies). Internauci samodzielnie zapoznają się z ofertami na takim etapie szczegółowości, jaka jest im potrzebna, korzystając z przygotowanych dla nich na stronach WWW programów doradczych czy symulacyjnych.
(cytat, str. 48) "Planowanie- (dla procesu zarządzania przygotowywaniem wniosku aplikacyjnego) oznacza wytyczanie celów np. związanych z wypełnianiem wniosku oraz przygotowywaniem załączników do niego m.in. studium wykonalności lub biznes-planu itp. (..) W fazie planowania cyklu projektowo-realizacyjnego należy określić sposoby uzyskania prawidłowo wypełnionego wniosku (z załącznikami), który może być pozytywnie oceniony pod względami formalnymi i merytorycznymi."
Słowa kluczowe:planowanie, pagerank, zarządzanie projektami Komentarze i źródła pierwotne: Źródło pierwotne: S. Hoffmanm, Obstinate or Obsolate? The Fate of Nation-State and the case of Western Europe, "Daedalus" 1965k vol. 95, nr 3, reprodukowane [w:] The European Union. Readings on the Theory and Practice of European Integration, Palgrave Macmillan 2003, s. 163-177
(cytat, str. 23) ""Zasadę przekory" Le Châteliera przeniósł na grunt nauki organizacji K.Adamiecki, określając ją mianem "prawa przeciwdziałania". Wspólczesna interpretacja "zasady przekory" w nauce organizacji i zarządzania stanowi, że jeżeli jakiś system organizacyjny zostanie wytrącony ze stanu swojej naturalnej równowagi, to w systemie tym pojawia się dążenie do powrotu do dawnego stanu równowagi. Ów opór to tendencja do odrzucenia wprowadzonej zmiany organizacyjnej."
Słowa kluczowe:pagerank, prawo przeciwdziałania Komentarze i źródła pierwotne: Cyt. za: W. Bańka: Zarządzanie personelem w przedsiębiorstwie. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2000, s.15.