Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 62) Szceść komponentów w koncepcji lean management: -koncentracja na potrzebach klienta i odchudzona produkcja, ciągły przepływ materiałów oraz dostaw zgodnie z zasadą "just in time", -nieustanne doskonalenie jakości, -przyspieszenie rozwoju nowych produktów i szybkie wprowadzenie ich na rynek, -stosowanie aktywnego marketingu w celu pozyskania nowych klientów i większa dbałość o dotychczasowych klientów, -zdolność do wzrostu i pozyskania inwestora strategicznego, -harmonijne powiązanie przedsiębiorstwa ze społeczeństwem.
(cytat, str. 133) W wolnym tłumaczeniu koncepcję "lean" można interpretować jako wysmuklanie, wyszczuplanie, odchudzanie przedsiębiorstwa. Oznacza zatem wprowadzanie istotnych zmian w zakresie działalności \, w strukturze majątku, sposobach organizacji i zarządzania oraz w dziedzinie przygotowania zawodowego i kształtowania postaw pracowników. Zarządzanie przedsiębiorstwem według koncepcji "lean" jest procesem ustawicznej racjonalizacji całego przedsiębiorstwa oraz jego stosunków z otoczeniem.
(cytat, str. 50) Lean management - koncepcja zarządzania związana z ideą lean production - odchudzonej produkcji, którą po raz pierwszy zastosowali Japończycy w koncernie Toyota. Poelgała ona na znacznym zmniejszeniu zasobów niezbędnych do produkcji, a przede wszystkim: ludzi, nakładów inwestycyjnych, czasu, materiałów itd. Założenia koncepcji lean management: 1. koncentracja na potrzebach klienta i odchudzona produkcja, stały przepływ materiałów i dostaw w oparciu o zasadę "just in time" 2. ustawiczne doskonalenie jakości 3. dynamika produkcji i natychmiastowe dostarczanie nowych produktów na rynek 4. stosowanie aktywnego marketingu, by pozyskać nowych klientów, nie zapominając o dotychczasowych 5. zdolność do rozwoju i działania w celu pozyskania inwestora strategicznego 6. harmonijne współdziałanie firmy ze społeczeństwem
(cytat, str. 49) Koncepcją zarządzania mogącą pomóc w rozwiązywaniu problemu zasobów jest lean management. Polega ona, najogólniej rzecz biorąc, na znacznym ograniczeniu zasobów potrzebnych do produkcji: ludzi, powierzchni magazynowych, nakładów inwestycyjnych. Doprowadzi to do uproszczenia organizacji i zarządzania. Końcowym efektem zmniejszenia zapotrzebowania na zasoby oraz spłaszczenia struktur może być zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa, silniejsza motywacja pracowników, podniesienie wydajności pracy oraz ściślejszy kontakt z dostawcami odbiorcami. Elementy lean management mogą mieć zastosowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem będącym w kryzysie.
(cytat, str. 126) Lean Management stanowi ewolucyjny proces przekształcania struktury oraz zakresu działalności przedsiębiorstwa. Jego ogólną zasadą jest wyszczuplenie (odchudzenie) przedsiębiorstwa, obejmujące cały łańcuch tworzenia wartości, a także zewnętrzne powiązania z dostawcami klientami. Wśród podstawowych zadań i komponentów LM można wskazać: - redukcję kompleksowości; - kooperację; - komunikację; - jakość kompleksową.
(cytat, str. 106) U podstaw lean managementu oznaczającego zarządzanie wyszczuplające leży wiele zasad myślenia, takich jak: prospektywność, wrażliwość, globalność, dynamiczność, ekonomiczność oraz 10 wytycznych organizacji pracy, a mianowicie: zasada pracy grupowej, odpowiedzialności osobistej, sprzężenia zwrotnego, racji klienta, priorytetu wartości dodanej, standaryzacji, ciągłego ulepszania, natychmiastowej eliminacji przyczyn błędów, przewidywania, stopniowego doskonalenia.
(cytat, str. 106) Z dotychczasowych, głównie przemysłowych, zastosowań systemu lean management wynika, że przynosi on poprawę efektywności działaności gospodarczej, w szczególności zaś umożliwia wzrost wartości dodanej, obniżkę kosztów, poprawę jakości i wzrost zadowolenia klientów.
(cytat, str. 130 - 131) Pięć zasad, według których należy wprowadzać odchudzone zarządzanie w przedsiębiorstwie, takich jak: - dokładne ustalenie wartości dla każdego produktu, - zdefiniowanie strumienia wartości dla każdego produktu, - zapewnienie niezakłóconego przepływu wartości, - pozwolenie klientom na wyciąganie wartości od producenta, - dążność do doskonałości. W identyfikacji strumienia wartości, a następnie w doskonaleniu przepływu tej wartości wykorzystuje się metodę o nazwie Value Stream Mapping.
(cytat, str. 115) Szczupłe wytwarzanie (Lean Management) to proces zarządzania związanych z możliwie najskuteczniejszą redukcją strat na każdym etapie produkcji.