Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 276) "Dobry tekst powinien być: konkretny, kompletny, zwięzły, jasny, wzbudzać zainteresowanie oraz zachęcać do przeczytania. Tekst łatwiej zrozumieć, jeżeli zdania są krótkie. Każde powinno zawierać tylko jedną myśl. Zaleca się, aby zdania były nie krótsze niż 6 słów i nie dłuższe niż 25 słów. W celu sprawdzenia, czy tekst jest jasny i czytelny, można się posłużyć różnymi wskaźnikami. Jednym z nich jest Technical Clarity Index."
Słowa kluczowe:tekst Komentarze i źródła pierwotne: G.L. Urban and S. Star: Advanced Marketing Strategy: Phenomena, Analysis, and Decisions. Prentice Hall, Englewood Clifs, N.J., 1991
(cytat, str. 155) Tekst zasadniczy - w krótkich i jasno sformułowanych zdaniach bank przedstawia oferowane korzyści; konstrukcja tekstu musi przyciągać uwagę zwłaszcza tymi elementami które są bliskie odbiorcy bądź też wyjątkowe np. egzotyczne.
(cytat, str. 48) Krytyczna analiza kulturowa obejmuje zazwyczaj badania środków masowego przekazu (teksty wtórne), a więc audycji telewizyjnych lub radiowych, filmów, prasy itd.
(cytat, str. 77) Dobry tekst jest wynikiem przejścia piszącego przez 6 konkretnych etapów: przemyślenie, robienie notatek, planowanie i zaprojektowanie struktury pisania, redagowanie, korekta.
(cytat, str. 88 - 89) Główną wskazówką, pomagającą autorom swobodnie napisać bardziej czytelny tekst przekazujący w prosty sposób treść, a jednocześnie cechujący się pewną indywidualnością jest: pisz w sposób podobny do tego jak mówisz.
(parafraza, str. 71 - 74) W jaki sposób pisać teksty reklamowe? 1)Określ swoja pozycję i konsekwentnie się jej trzymaj 2)Spójna komunikacja marketingowa 3) Pisz piramidą (ale nie po egipsku) 4) Nie pisz o sobie 5) Emocje czy racjonalne argumenty? 6) Testuj i bądź otwarty.
(parafraza, str. 75 - 79) Jak pisać tekst, który sprzedaje? 1) Określ o czym piszesz i powtórz to kilka razy; 2) Zawsze używaj argumentów; 3) Znajdź kogoś, kto będzie Cię polecał; 4) Zastosuj regułę zaangażowania; 5) Przedstaw problem i sam go rozwiąż; 6) Rozwiewaj wątpliwości zanim się pojawią; 7) Zastosuj prognozowanie; 8) Pamiętaj o AIDA; 9) Opowiadaj historię, pisz do konkretnej osoby.