Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 21 - 23) Analiza SWOT służy do badania organizacji pod czterema względami: atutów, słabych stron, szans oraz zagrożeń. (...) szanse i zagrożenia to część systemu otwartego, natomiast atuty i słabe strony należą do systemu zamkniętego. Organizacje oscylują bowiem cały czas między systemem otwartym a zamkniętym. (...) Sęk w tym, aby organizacja potrafiła się zmieniać, aby atuty neutralizowały zagrożenia i zwiększały szanse. Słabe strony zawsze będą istnieć, ale trzeba stale próbować je przezwyciężać. Ponadto należy ciągle czuwać nad działaniem systemu, ponieważ ulega on ciągłym zmianom. A jeżeli przegapimy moment, w którym do systemu należy wprowadzić zmianę, wówczas możemy zniknąć z rynku.
Słowa kluczowe:Swot Komentarze i źródła pierwotne: Koźmiński A.K. (1993), Catching up? Organizational and Management Change in the Ex-socialist Black, New York, State of New York U.P.
(cytat, str. 176 - 177) Analiza SWOT jest oparta na prostym schemacie klasyfikacji: wszystkie czynniki mające wpływ na bieżącą i przyszłą pozycję organizacji dzieli się na: - zewnętrzne w stosunku do organizacji i mające charakter uwarunkowań wewnętrznych, - wywierające negatywny wpływ na organizację i mające wpływ pozytywny. Ze skrzyżowania tych dwóch podziałów powstają cztery kategorie czynników: 1) zewnętrzne pozytywne - szanse, 2) zewnętrzne negatywne - zagrożenia, 3) wewnętrzne pozytywne - mocne strony, 4) wewnętrzne negatywne - słabe strony.
Analiza SWOT polega na zidentyfikowaniu wymienionych czterech grup czynników, opisaniu ich wpływu na rozwój organizacji, a także możliwości organizacji osłabiania lub wzmacniania siły ich oddziaływania.
Słowa kluczowe:Swot Komentarze i źródła pierwotne: Nieco szerzej w książce.
(cytat, str. 60) Analiza SWOT(strenghts- silne strony, weaknesses- słabe strony, opportunities- szanse, threats- zagrożenia), ... to znany model oceny silnych i słabych stron organizacji czy działu oraz szans i zagrożeń w ich działalności.
(cytat, str. 284) Analiza mocnych i słabych stron jest ważnym instrumentem planowania strategicznego. Za pomocą tej analizy możemy szybko i łatwo stwierdzić, jakie zdanie mają poszczególni pracownicy na stanowiskach kierowniczych o własnym przedsiębiorstwie.
(cytat, str. 125) "Dojne krowy" to przedsiębiorstwa w fazie dojrzałości, bardzo rentowne i generujące duże, stabilne nadwyżki środków pieniężnych, z których inwestorzy mogą czerpać dochody.
(cytat, str. 120) Gwiazdy" to przedsiębiorstwa znajdujące się w fazie wzrostu, których zapotrzebowanie na kapitał ze źródeł zewnętrznych jest bardzo duże w związku z realizowanymi inwestycjami rozwojowymi. Szukają one możliwości finansowania zarówno w systemie bankowym, jak i na rynku kapitałowym.
(cytat, str. 2) Wiele lat temu firma konsultingowa McKinsey & Company stworzyła analizę SWOT, będącą chyba najpopularniejszym sposobem oceny szans poszczególnych firm. S - Strengths - silne strony firmy W - Weaknesses - słabe strony firmy O - Opportunities - szanse dla firmy T - Threats - zagrożenia zewnętrzne Termin "Analiza SWOT" pojawia się często w periodykach oraz książkach ekonomicznych. Za jej pomocą można szybko ocenić i porównać silne i słabe strony podmiotu gospodarczego, podjąć próbę znalezienia nowych możliwości rozwoju oraz działań mających na celu ochronę posiadanych pozycji. SWOT i podobne analizy umożliwiają menedżerom przedstawienie kluczowych założeń dotyczących przetrwania i rozwoju w prostej, przyjaznej dla oka formie.
(cytat, str. 167 - 168) Analiza SWOT jest uniwersalną techniką ustalania strategii przedsiębiorstw, ale nie tylko. Nazwa jest skrótem od pierwszych liter angielskich słów strengths - silne strony, weaknesses - słabości, opportunities - szanse, threats - zagrożenia. W metodzie tej chodzi po prostu o to, żeby dokonać możliwie chłodnej, bezstronnej i wyczerpującej analizy naszych silnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń jakie niesie z sobą sytuacja i różne warianty rozwiązania. W ostatecznym rozrachunku chodzi o to, żeby wykorzystać nasze silne strony i szanse oferowane przez otoczenie, uniknąć naszych słabości i ominąć zagrożenia.
(cytat, str. 129) Zanim wasze przedsiębiorstwo zdecyduje się na realizacje nowego przedsięwzięcia, poddaj je krytycznej ocenie. Nie bądź jednak dla siebie zbyt krytyczny, ani zbyt pobłażliwy. Popatrz uważnie na rynek i na konkurencje. Oceń realnie możliwości i zagrożenia, jakie się rysują przed waszym pomysłem.
Słowa kluczowe:Swot Komentarze i źródła pierwotne: T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2002, s. 2. M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategia i działanie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996, s. 14.
(cytat, str. 95) "Celem analizy SWOT jest: wskazanie tych elementów aktywów, które mogą być uznane za atut w rywalizacji rynkowej z potencjalnymi konkurentami, ujawnieni ewentualnych słabych aktywów zmniejszających siłę oddziaływania konkurencyjnego oraz określenie szczególnych kompetencji przedsiębiorstwa do wykorzystania nowych okazji pojawiających się na danym rynku zagranicznym."
(cytat, str. 95) "Analiza SWOT pozwala na wszechstronną ocenę zewnętrznych i wewnętrznych czynników określających obecną kondycję i potencjał rozwojowy przedsiębiorstwa."
(cytat, str. 40) " Analiza SWOT oznacza "słabe i mocne punkty" w odniesieniu do waszych "możliwości" i "zagrożeń" na rynku. Słabe i mocne punkty dotyczą firmy - jej strategii zwłaszcza w porównaniu z konkurencją, natomiast możliwości i zagrożenia odnoszą się zarówno do środowiska marketingowego, jak i do konkurencji. "
(cytat, str. 114) " Analizę SWOT wykorzystuje się przy opracowaniu planu marketingowego. Potrzebne będą wszystkie cztery jej części. Mocne strony można później wykorzystać w reklamie i promocji sprzedaży, a słabości tworzą listę zagadnień wymagających poprawy. "
(cytat, str. 111) " Analiza SWOT pozwala odpowiedzieć na pytanie, czy przedsiębiorstwo i dany towar będą w stanie spełnić cele opracowanego planu oraz jakie może to napotkać ograniczenia. "
(cytat, str. 111) " Analiza SWOT obejmuje przeanalizowanie i zrozumienie mocnych i słabych stron waszego przedsiębiorstwa oraz rozpoznanie zagrożeń dla waszej działalności i dodatkowych możliwości na rynku. "
(parafraza, str. 48) Analiza SWOT (od angielskich słów: strengths, weaknesses, opportunities, threats)- narzędzie służące do analizowania sytuacji rynkowej firmy. Metoda ta polega na analizie atutów i słabości firmy oraz szans i zagrożeń w jej otoczeniu. Celem tej analizy jest zestawienie najważniejszych czynników charakteryzujących stan firmy oraz warunki jej otoczenia po to, by ustalić optymalne rozwiązania działań, które firma będzie mogła podjąć na rynku.
(cytat, str. ) Analiza SWOT (inna nazwa: analiza refleksji strategicznej) jest narzędziem diagnozy organizacji oraz stanowi podstawę do określenia strategii jej działania na rynku. Dlatego też zaliczana jest do metod analizy strategicznej. Analiza SWOT może być również rozumiana, ze względu na procedurę jej przeprowadzania, jako algorytm procesu wszechstronnej i systematycznej oceny zewnętrznych i wewnętrznych czynników (uwarunkowań), określających bieżącą kondycję oraz potencjał rozwojowy organizacji funkcjonującej na określonym rynku (lub rynkach)
(cytat, str. 196) Charakterystyka jakościowa. Dla charakterystyki jakościowej poszczególnych strategii projektowych rekomendowana jest metoda SWOT - kompleksowa metoda analizy strategicznej organizacji. Nazwa SWOT jest akronimem angielskich słów strengthes (mocne strony organizacji), weaknesses (słabe strony organizacji), opportunities (szanse w otoczeniu), threatnes (zagrożenia w otoczeniu).
(parafraza, str. 62 - 63) Innym sposobem refleksji na przyszłymi celami jest przeprowadzenie osobistej analizy SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats - mocne strony, słabe strony, szanse, zagrożenia). (...) Można ją również wykorzystać do samooceny. Analiza SWOT wymaga wyliczenia wszystkich mocnych i słabych stron, jeśli chodzi o umiejętności, cechy charakteru, zainteresowania, postawy, upodobania oraz uprzedzenia. Trzeba też określić wszystkie szanse, jakie stoją przed nami, oraz zagrożenia, którym będziemy musieli stawić czoło.
(cytat, str. 31) W klasycznej analizie środowiska projektowego wykorzystuje się SWOT. Jest to technika analizy strategicznej, za pomocą której kompleksowo bada się okoliczności realizacji zamierzonego przedsięwzięcia, a więc w tym przypadku projektu. Analiza SWOT określa czynniki wdrażania projektu w podziale na czynniki zewnętrzne i wewnętrzne oraz czynniki sprzyjające(pozytywne) i niesprzyjające(negatywne) osiągnięciu założonych rezultatów.