Cytaty i parafrazy dla: kariera (0 - 19 z 19)
Kowalczewski W.,
Nazarko J. (red.),
Instrumenty zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem,
Difin, Warszawa 2006
- W przedsiębiorstwie tradycyjnym płaca uzależniona jest przede wszystkim od pozycji, jaką pracownik zajmuje w hierarchii, dlatego też kariera postrzegana jest jako wspinanie się na stanowiska kierownicze. W przedsiębiorstwie zorientowanym na procesy uwagę przykłada się do faktycznego wkładu pracowników w realizację procesów. Kariera postrzegana powinna być przez pracownika jako zwiększenie swoich umiejętności i wiedzy, dzięki czemu lepiej będzie mógł on zaangażować się w wykonywany przez niego proces.
(Kowalczewski W., Nazarko J. (red.) 2006, s. 66)
Dziembaj J.,
Jak sprzedać się pracodawcy,
Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 1994
- Karierę zawodową można zmieniać dopóty, dopóki wiara we własne siły jest większa od strachu przed jutrem.
(Dziembaj J. 1994, s. 56)
Sampson E.,
Jak tworzyć własny wizerunek,
Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996
- Niedawne badania przeprowadzone w wielu instytucjach pokazują, że istnieją trzy czynniki określające, w jakim stopniu ktoś może liczyć na awans. Najważniejsza spośród tych czynników jest umiejętność pokazywania się, bycia zauważonym.
Czynniki te to:
1.Właściwe wykonywanie pracy- 10%- ocena twych działań, tego, czy jesteś dobry w tym co robisz, w spełnianiu oczekiwań i obowiązków.
2.Wizerunek i własny styl- 30%- jak postępujesz, jak sobie radzisz ze wszystkim, jaki masz do tego stosunek. Jeśli tu coś nie gra- nie dostaniesz pracy.
3.Zaznaczenie swej obecności, sposób, w jaki jesteś postrzegany- 60%- kto cię zna, jaką masz opinię, jakie masz kontakty i osiągnięcia.
(Sampson E. 1996, s. 45-46)
Fritz G.,
Jak zrobić karierę?,
Świat Książki, Warszawa 1997
- "Kariera zawodowa jest bez wątpienia bardzo ważna, ale nie najważniejsza. Przychodzi taki czas, kiedy praca jest na pierwszym planie, lecz gdy wszystko kręci się wokół niej, może dojść do nieszczęścia. Nałeży wtedy zastanowić się: "Dokąd właściwie zmierzam i co chce osiągnąć?". Rodzina, przyjażń czy hobby są ważne i chodzi o to, żeby czerpać z nich nowe bodżce do pracy i siły."
(Fritz G. 1997, s. 20)
- "Przede wszystkim musisz wiedzieć, czego chcesz. Spróbuj znależć przyczyny, dlaczego nie udało ci się dotąd osiągnąć celu."
"Dokonaj analizy swoich mocnych i słabych stron. Zastanów się nad tym, w czym jesteś lepszy od innych i jaka praca sprawia ci najwięcej przyjemności. Skuteczny będziesz w takiej pracy, w której zaangażujesz się w stu procentach."
"Bądż wierny sobie i realizuj własne cele. Nie próbuj naśladować innych. Każdy człowiek jest istotą jedyną w swoim rodzaju i niepowtarzalną; czy odpowiada ci rola niedoskonałej kopii?"
"Bądż czekawz świata. Zdobywaj wiedzę. Nigdy nie wiadomo, do czego może ona się kiedyś przydać?"
"Jeśli masz ambicję znależć się na szczycie, nie możesz ślepo wierzyć w autorytety ani też bać się ich."
"Pielęgnuj w sobie pozytywne nastawienie do ludzi i do samego siebie."
(Fritz G. 1997, s. 22-23)
Penc J.,
Menedżer w działaniu. Sekrety prowadzenia biznesu. Tom I,
C.H. Beck, Warszawa 2003
- ... przez karierę rozumie się droge rozwoju zawodowego lub awansu społęcznego; koeljne zdobywanie coraz wyższych stanowisk czy specjalizacji, tj. pewien ciąg obemowanych przez pracownika stanowick, wykonywanych prac czy pełnionych funkcji.
(Penc J. 2003, s. 147)
Czainska K.,
Odkryć zarządzanie,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
- (...) musimy zdawać sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka wiąże się z wybraną ścieżką kariery. Nic nie zwalnia nas z profesjonalizmu.
(Czainska K. 2010, s. 242)
Buckingham M.,
Po pierwsze: złam wszelkie zasady.,
MT Biznes, Warszawa 2001
- Każda z nich wyjawia prawdę, że odkrywanie samych siebie jest siłą napędową zdrowej kariery. Energia do zdrowej kariery pochodzi z odkrywania talentów, które już mamy, a nie z kolekcjonowania dobrze sprzedających się doświadczeń.
(Buckingham M. 2001, s. 249)
Nosal C.,
Psychologia decyzji kadrowych,
Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997
- () istnieją dwa zasadnicze częste typy karier. Pierwszy typ kariery to opiera się na wykorzystywaniu i rozwijaniu kompetencji - jest to typ kariery znamienny dla dobrych fachowców, rzeczoznawców, znakomitych ekspertów. Drugi typ kariery opiera się na wykorzystywaniu mocy społecznej, rozszerzaniu sfery wpływów i nieformalnych powiązań - z tym typem kariery łączą się mechanizmy zdobywania przywództwa i dominacji w grupie.
(Nosal C. 1997, s. 94-95)
Szałkowski A. (red.),
Rozwój personelu,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2002
- Formowanie karier zawodowych rozpoczyna się już w szkole podstawowej i średniej, a kończy po przejściu na emeryturę. Do etapów tych zalicza się: poszukiwanie, ustanowienie, środkową karierę, późną karierę i jej schyłek.
(Szałkowski A. (red.) 2002, s. 79)
- Etapy kariery: poszukiwanie, ustanowienie, środkowa kariera, późna kariera, schyłek.
(Szałkowski A. (red.) 2002, s. 79)
- Definicje kariery zawodowej:
W.F. Glueck - Doświadczenia osoby związane z pracą w ciągu całego życia zawodowego.
M. Peel - Przyjęty przez jednostkę kierunek lub rozwój w toku życia.
J. Szczupaczyński - Sekwencja postaw i zachowań, jakie pracownik przejawia w ramach pełnionych przez siebie ról i zajmowanych pozycji zawodowych na przestrzeni całego swojego życia zawodowego.
D. A. De Cenzo - Wzór doświadczeń związanych z pracą, które obejmują całe życie jednostki.
A. Pocztowski - Wzorcowa sekwencja postaw i zachowań jednostki, związana z jej doświadczeniami w pracy w okresie jej życia.
W. Griffin - Zestaw związanych z pracą doświadczeń, zachowań i postaw przejawianych w toku aktywnego żyia zawodowego danej osoby.
(Szałkowski A. (red.) 2002, s. 73)
Belbin R.,
Twoja rola w zespole,
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003
- Firma, która poważnie traktuje planowanie kariery zawodowej pracownika, musi zdawać sobie sprawę, że nierzadko krótkoterminowe zyski trzeba poświęcić na rzecz bardziej odległych w czasie korzyści.
(Belbin R. 2003, s. 157)
Welch J.,
Winning Odpowiedzi,
Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2007
- Kariera zawodowa jest długa i nieprzewidywalna. Rzadko ma charakter liniowy. Zwykle kluczy, przystaje, nabiera tempa i wpada w nieoczekiwane zakręty. Ciężka praca i talent to ważne rzeczy, nie bez znaczenia jest także szczęście.
(Welch J. 2007, s. 143)
Kisielnicki J.,
Zarządzanie,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008
- Przez pojęcie "kariera" rozumie się najczęściej drogę rozwoju pracownika i zdobywanie przez niego coraz wyższych stanowisk. Jest to kariera pionowa. Kariera może też oznaczać rozwój profesjonalny i specjalizacyjny oraz zdobywanie nowych umiejętności. Jest to kariera pozioma.
(Kisielnicki J. 2008, s. 140)
Moczydłowska J.,
Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników,
Difin, Warszawa 2008
- Termin "kariera", pochodzący od łacińskiego słowa carrus (wóz), jest rozumiany jako zdobywanie przez jednostkę (grupę) coraz wyższych stanowisk i pozycji w działalności zawodowej, bądź jako przechodzenie z pozycji mniej cenionych w organizacji do pozycji wyżej cenionych. W języku potocznym kariera rozumiana jest jako awans, sukces, uznanie w oczach innych ludzi, obejmowanie coraz wyższych stanowisk połączone z wysokim poziomem zarobków.
(Moczydłowska J. 2008, s. 156)
Kożusznik B.,
Adamiec M.,
Zarządzanie zasobami ludzkimi,
Akade, Katowice 2000
- Na podstawie listy uporządkowanych w grupy problemów zawodowych, która została przedstawiona przez Scheina, autorzy przygotowali własną listę stopni i rezultatów (składników) kariery, które tworzą pewnego rodzaju drabinę rozwoju, która ułatwia pracownikom ustalenie na jakim etapie znajduje się w danej chwili. Do tej listy zostały zaproponowane między innymi: odkrywanie i rozwijanie własnych potrzeb i zainteresowań, osiągnięcie rozsądnego poziomu niezależności w pracy czy umiejętne i kontrolowane sprawowanie władzy.
(Kożusznik B., Adamiec M. 2000, s. 271)
Rybak M. (red.),
Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie,
Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 1998
- Kariera - to ciąg, następstwo obejmowanych przez pracownika stanowisk, wykonywanych prac i/lub pełnionych funkcji.
(Rybak M. (red.) 1998, s. 142)
Kisielnicki J.,
Zarządzanie: Jak zarządzać i być zarządzanym,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008
- Przez pojęcie "kariera" rozumie się najczęściej drogę rozwoju pracownika i zdobywanie przez niego coraz wyższych stanowisk. Jest to kariera pionowa. Kariera może też oznaczać rozwój profesjonalny i specjalizacyjny oraz zdobywanie nowych umiejętności. Jest to kariera pozioma.
(Kisielnicki J. 2008, s. 140)