Cytaty i parafrazy dla: jako���� produktu (0 - 7 z 7)
Sławińska M. (red.),
Kompendium wiedzy o handlu,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
- Jakość - Suma cech produktu lub usługi decydująca o zdolności danego wyrobu do zaspokojenia określonych potrzeb.
(Sławińska M. (red.) 2008, s. 240)
- Good Agricultural Practices (GAP) - Dobra Praktyka Rolnicza - Określa wymagania minimalne (minimalne standardy) dla uzyskania wysokiej jakości: owoców, warzyw, kwiatów, roślin ozdobnych oraz hodowli zwierząt.
(Sławińska M. (red.) 2008, s. 247)
Karaszewski R.,
Systemy zarządzania jakością największych korporacji świata i ich dyfuzja,
Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2003
- "(...)techniczna jakość produktu tworzona jest w dwóch rozłącznych etapach:
- projektowania produktu oraz procesu jego realizacji,
- w procesie produkcji wyrobu oraz świadczenia usługi,
W konsekwencji techniczna jakość produktu obejmuje dwie składowe:
- jakość typu - definiowaną jako relację między zbiorem właściwości użytkowych i technicznych a agregatem potrzeb, które projektowany produkt ma zaspokajać,
- jakość wykonania - definiowaną jako stopień zgodności wyrobu z wymaganiami projektu."
(Karaszewski R. 2003, s. 44)
Robbins S.,
Zachowania w organizacji,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004
- W zarządzaniu jakością dąży się do ciągłego zapewniania zadowolenia klientów przez stałe doskonalenie wszystkich procesów w organizacji.
(Robbins S. 2004, s. 25)
Iwasiewicz A.,
Zarządzanie jakością,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999
- Techniczna jakość dowolnego produktu (wyrobu lub usługi) tworzona jest w dwóch rozłącznych etapach, a mianowicie:
-podczas projektowania produktu oraz procesu jego realizacji
-w procesie produkcji wyrobu lub świadczenia usługi.
W konsekwencji, techniczna jakość produktu ma dwie składowe. Są to:
-jakość typu, jakość projektu (ang. quality of design)
-jakość wykonania (ang. quality of manufacture)
(Iwasiewicz A. 1999, s. 23)
Kall J.,
Sojkin B. (red.),
Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
- W dzisiejszych warunkach ostrej konkurencji producenci nie mogą pozwolić sobie na produkowanie wyrobów złej jakości. Dopiero wyraźna dla konsumentów różnica w jakości wyrobów może na nich oddziaływać. (…) ocena produktu często jest oparta na uprzednich doświadczeniach z firmą wytwórcy lub sprzedawcy. Zatem rośnie rola jakości postrzeganej. Może ona wpływać na satysfakcję klienta, intencje zakupowe, wartość dla klienta.
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 107-108)
Wirkus M.,
Zarządzanie projektami i procesami,
Difin, Warszawa 2013
- - jakość - jakość produktu będącego rezultatem(efektem) projektu oraz jakość procesu zarządzania projektem, wynikająca z nieustannej kontroli jego realizacji i implementacji niezbędnych zmian; ogólnie można stwierdzić, że jakość determinuje poziom zadowolenia z realizowanego projektu.
(Wirkus M. 2013, s. 354)