Encyklopedia Zarządzania :: proces zarz��dzania jako��ci��
Przeglądanie katalogu (kliknij)
Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: proces zarz��dzania jako��ci�� (0 - 4 z 4)
(cytat, str. 45 - 46) Procesy zarządcze, których celem jest ustanawianie strategii i celów oraz doskonalenie.
Do grup procesów zarządczych zalicza się na ogół: - działania korygujące, - działania zapobiegawcze, - działania zapewniające ciągłe doskonalenie - działania wyznaczające strategię organizacji i jej polityki, w tym polityki jakości.
(cytat, str. 45 - 46) Nadzorowane działania operacyjne, które bezpośrednio przyczyniają się do tworzenia wartości dodanej i których zadaniem jest realizacja przedsięwzięć na rzecz klienta.
Do działań operacyjnych, które bezpośrednio gwarantują spełnienie wymagań klienta lub wymagań prawnych i które bezpośrednio odpowiadają za tworzenie wartości dodanej dla organizacji można zaliczyć: - identyfikacje potrzeb i oczekiwań klientów na rynku, - zawieranie umów z klientami, - zawieranie umów z dostawcami, - planowanie przedsięwzięć, - prace badawczo - rozwojowe, - projektowanie, - operacje poprodukcyjne i świadczenie usług, - wspomagające działania logistyczne, - komunikowanie się i obieg informacji, - obsługę klienta, - dostarczanie produktu do klienta, - obsługę serwisową i reklamację, - informowanie klienta o produkcie.
(cytat, str. 60) Proces zarządzania jakością jest ciągiem skoordynowanych działań mających na celu wzmocnienie, albo przynajmniej stabilizację, rynkowej pozycji firmy.
(parafraza, str. 111) Proces zarządzania jakością w gminie opiera się na 2 głównych procesach: wewnętrznych( operacyj(wspomagających). Do pierwszych zaliczamy m.in planowanie i rozwój strategiczny, promocje gminy i świadczenie usług publicznych.A w drugiej grupie wyróżniamy: zarządzanie finansami, zasobami ludzkimi, środowiskiem, informacją i wiedzą oraz dokumentami i zapisami itp.