Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 60) W procesach identyfikacji stanów otoczenia organizacji i aktualizacji potencjalnych możliwości wykonania zadań, Internet zapewnia m.in.: - dostęp do ofertowych katalogów z informacjami o strukturze asortymentowej produktów i usług oraz warunków ich dostaw, - zakupy za pośrednictwem giełd i aukcji elektronicznych, - porównanie i wybór ofert dostawców z całego świata, - natychmiastowy przekaz zamówień wraz ze specyfikacją zamawianych produktów i instrukcjami wysyłkowymi, - monitorowanie procesu realizacji zamówień oraz ruchu zamówionych przesyłek w czasie rzeczywistym, - możliwość pozyskania klientów z całego świata, - przyspieszenie przepływu dokumentów związanych z realizacją transakcji, - elektroniczne negocjacje cen i innych warunków dostaw, - natychmiastową dostawę produktów, które mogą być dostarczone w formie elektronicznej (programy komputerowe, filmy, projekty reklamowe), - ciągłą komunikację między dostawcami, klientami i wykonawcami zadań.
Słowa kluczowe:internet, organizacja Komentarze i źródła pierwotne: H.Król,Strategiczny rozwój kapitału ludzkiego w firmie, w: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, praca zbiorowa pod red. A.Ludwiczyńskiego, Polska Fundacja Promocji Kadr - Zarząd, Warszawa 2000,s. 238
(parafraza, str. 15 - 16) Wizerunek organizacji jako narzędzie jakości ma trzy podstawowe funkcje: -jest nośnikiem jakości produktu i stanowi czynnik wpływający na decyzje o wyborze oferty przez klientów, -wizerunek rynkowy stanowi dla klientów dodatkową korzyść związaną z zaspokojeniem potrzeby prestiżu, -wizerunek jest podstawowym czynnikiem realizacji strategii dyferencjacji.
(cytat, str. 15) Wizerunek rynkowy sprzyja tworzeniu pozytywnej reputacji organizacji. Reputacja jest opłacalna z punktu widzenia przedsiębiorstwa nawet z czysto ekonomicznego powodu.
(cytat, str. 28) Dokumentacja organizacyjna stnowi konkretną formę przedstawienia w dużym stopniu abstrakcyjnego tworu (systemu), jakim jest struktura organizacyjna (zależności organizacyjne - jako takie - nie istnieją, gdyż nie są rzeczami)
(cytat, str. 280) (Jabłoński) Organizacyjne uczenie się to "proces skoordynowanej zmiany systemów, w którym wbudowano mechanizmy stworzone dla pracowników i grup pracowniczych, pozwalające im na tworzenie i wykorzystanie zasobów wiedzy, struktury i kultury organizacji w celu zwiększenia długoterminowych możliwości organizacji".
(cytat, str. 19) W społecznym ujęciu uczenia się organizacji występuje koncentracja na zrozumieniu doświadczenia i wyprowadzeniu z niego wniosków, przy czym nauka wyprowadzana jest na podstawie interakcji społecznych. W poglądzie tym Uczenie się organizacji traktuje się trojako: -jako konstrukcję społeczną, w której proces ten polega na przekazywaniu wiedzy przez ludzi o dużym doświadczeniu osobom o doświadczeniu mniejszym, -jako proces polityczny - koncentrujący się na politycznej naturze pracy przy wykorzystaniu dialogu między ludzmi reprezentującymi odmienne kultury zawodowe, -jako kulturowy artefakt stanowiący element kultury organizacji.
(cytat, str. 78) Organizacja i proces zarządzania są z założenia wieloznaczne. Powiązane z nimi określenia budujące sferę organizacji i kierowania, takie jak: władza, przywództwo, kierownaie, struktura organizacyjna, strategia, kultura organizacyjnia nie będą miały jednego desygnatu i będą określane i wiązane w różny sposób.
(parafraza, str. 154 - 156) Elementy struktury organizacyjnej i decyzyjnej przedsiębiorstwa: 1. Jednoznaczna hierarchia. Każdy musi wiedzieć komu podlega i mieć tylko jednego szefa. 2. Decyzyjność. Im mniej komitetów, gremiów i rad, tym lepiej dla szybkości decyzji i odpowiedzialności za nią. Nie oznacza to jednak braku konsultacji - decydent ma obowiązek zebrać opinie od innych osób. 3. Niewiele szczebli w hierarchii. Chuda i płaska drabina organizacyjna oznacza, że decyzje zapadać będą tam, gdzie powinny. Delegowanie niemal zawsze oznaczało poprawę jakości zarządzania i przyspieszania decyzji. 4. Precyzyjny opis odpowiedzialności i zakresu działań. Mądrze podzielona praca. Doprecyzowanie, kto co wykonuje, za co odpowiada, po jakie decyzje można się zwrócić.
(cytat, str. 260) Organizacja- spółka, korporacja, firma, przedsiębiorstwo lub instytucja albo jakakolwiek ich część, samodzielna lub nie, publiczna lub prywatna, o własnych zadaniach i administracji.
(cytat, str. 158 - 159) metody zarządzania Hauswalda: - metoda dokładnego określenia zadania, - metoda obserwacji i eksperymentów, - metoda analizy, - metoda klasyfikacji, - metoda mierzenia, - metoda graficzna, - metoda ustalania norm, - metoda rozdzielania czynników - metoda badania odchyleń - metoda planowanej koordynacji.
(cytat, str. 43) Organizacja funkcjonująca w zmiennym otoczeniu winna być elastyczna i otwarta na zmiany.
Słowa kluczowe:organizacja Komentarze i źródła pierwotne: P. Sedlak, Co warto wiedzieć o motywowaniu.
(cytat, str. 75) Zmiana jest istotą procesu rozwoju organizacji.
Słowa kluczowe:organizacja Komentarze i źródła pierwotne: Krawiec F., Zarządzanie projektem innowacyjnym produktu i usługi, Difin, Warszawa, 2000, s. 147.
(parafraza, str. 163) Podstawowe cechy organizacji fraktalnej: - samopodobieństwo, - orientacja na cele, - samoorganizacja, - dynamika/witalność, - samooptymalizacja.
Słowa kluczowe:organizacja Komentarze i źródła pierwotne: A. Strojek, Problemy polskiego rynku pracy. Patrz tabela 1.