Cytaty i parafrazy dla: Organizacja procesowa (0 - 4 z 4)
Panasiuk A.,
Ekonomika Turystyki,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006
- Organizatorem turystyki jest przedsiębiorca organizujący imprezę turystyczną.* Organizator turystyki występuje we własnym imieniu jako usługodawca wobec klientów, tj. osób zawierających umowy o świadczenie imprez turystycznych lub uprawnionych do korzystania z tych imprez na podstawie umowy zawartej przez inną osobę.
(Panasiuk A. 2006, s. 72)
Kowalczewski W.,
Nazarko J. (red.),
Instrumenty zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem,
Difin, Warszawa 2006
- W przedsiębiorstwie tradycyjnym płaca uzależniona jest przede wszystkim od pozycji, jaką pracownik zajmuje w hierarchii, dlatego też kariera postrzegana jest jako wspinanie się na stanowiska kierownicze. W przedsiębiorstwie zorientowanym na procesy uwagę przykłada się do faktycznego wkładu pracowników w realizację procesów. Kariera postrzegana powinna być przez pracownika jako zwiększenie swoich umiejętności i wiedzy, dzięki czemu lepiej będzie mógł on zaangażować się w wykonywany przez niego proces.
(Kowalczewski W., Nazarko J. (red.) 2006, s. 66)
Masłyk-Musiał E.,
Rakowska A.,
Krajewska-Bińczyk E.,
Zarządzanie dla inżynierów,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012
- Istota organizacji procesowej wyraża się w takim zorganizowaniu przebiegu pracy, w którym uczestnikom każdego obszaru tego zorganizowania zostają przypisane role zarówno bycia klientem, jak i dostawcą, pozwala to na dostosowywanie wewnętrznych relacji między uczestnikami organizacji do istoty relacji zachodzących między organizacją jako całością a jej zewnętrznymi klientami. Organizacja procesowa jest wyrazem odchodzenia od hierarchicznego organizowania działalności, tzn. według zadań i funkcji organizacyjnych i przyczynia się do wzrostu przejrzystości przebiegu pracy związanej z tworzeniem wartości istotnych dla klientów. W podejściu hierarchicznym realizacja zadań jest przedmiotem oceny prowadzonej z perspektywy poszczególnych pionów funkcjonalnych i kolejnych szczebli zarządzania, co zdaje się sprzyjać osłabieniu koncentracji uwagi na ostatecznym rezultacie, jakim jest uzyskanie satysfakcji klientów zewnętrznych.
(Masłyk-Musiał E., Rakowska A., Krajewska-Bińczyk E. 2012, s. 145-146)
Bitkowska A.,
Żyłko W. (red.),
Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie,
VIZJA PRESS&IT, Warszawa 2009
- P.Grajewski definiuje organizację procesową jako system, który ukierunkowuje relacje między realizatorami jej celów na działania zawarte w zbiorach sekwencyjnych czynności (procesy).
Organizacja procesowa charakteryzuje się dużą elastycznością i wyeliminowaniem zakłóceń pomiędzy poszczególnymi pionami, jednostkami.
(Bitkowska A. 2009, s. 145)