Cytaty i parafrazy dla: sukces firmy (0 - 8 z 8)
Bramham J.,
Benchmarking w zarządzaniu zasobami ludzkimi,
Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
- Większość najlepszych firm odnosi trwałe sukcesy dzięki temu, że:
- wypracowały jasną i akceptowaną przez wszystkich wizję organizacji
- stale zwracają uwagę na szczegóły
- mają pracowników gotowych do dokonywania zmian
(Bramham J. 2004, s. 18)
Simerson B.,
Venn M.,
Menedżer jako lider,
Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010
- Aby się przyczynić do sukcesu organizacji, menedżerowie mogą instynktownie skupić się na:
- budowaniu optymalnej strategii biznesowej,
- zatrudnianiu najlepszych pracowników,
- wykorzystywaniu najpełniejszej wiedzy,
- usprawnianiu procesów biznesowych,
- „wyciskaniu” wydajności ze swojej organizacji, !
- reagowaniu na wymagania rynku.
Ale każdy z nas pracował w takim miejscu lub może wskazać organizacje, które:
- opracowują solidne strategie biznesowe, ale ich nie wdrażają lub nie modyfikują, mimo że to konieczne,
- zatrudniają najlepszych pracowników, ale nie potrafią ich zatrzymać,
- wykorzystują najpełniejszą wiedzę, ale wytwarzają produkty nieodpowiadające potrzebom rynku, niskiej jakości, albo świadczą nietrafione lub nieoptymalne usługi,
- usprawniają procesy biznesowe, ale nie spełniają oczekiwań klientów,
- „wyciskają” wydajność z organizacji, ale nie wywiązują się ze złożonych obietnic,
- reagują na sygnały z rynku, ale są nieefektywni kosztowo
(Simerson B., Venn M. 2010, s. 20)
Pełna partycypacja w zarządzaniu,
Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2008
- W organizacjach, w których tak wiele zależy od pracowników i w których pracownicy mają tego świadomość, w których nie karze się za błędy, a kładzie się nacisk na rozwój i doskonalenie, można się w maksymalnym stopniu skupić na tym, co najważniejsze, czyli na sukcesie firmy.
( 2008, s. 196)
Morgan M.,
Skuteczne wdrażanie strategii,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
- Opracowywanie wielopoziomowych celów i parametrów, aby osiągnąć rezultat służący klientom, stanowi kluczowa umiejętność w dziedzinie realizacji strategii. Kiedy parametry te są dopasowane między sobą i względem celów strategicznych, wtedy pracownicy na wszystkich poziomach hierarchii dokładnie wiedzą, w jaki sposób ich sukcesy przyczyniają się do ogólnego sukcesu firmy.
(Morgan M. 2010, s. 76)
Obłój K.,
Strategia sukcesu firmy,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998
- Tymczasem recepta jest bardzo prosta: aby osiągnąć sukces, trzeba umiejętnie wykorzystać nawet nieliczne silne strony firmy i szanse w otoczeniu.
(Obłój K. 1998, s. 30)
Sveiby K.,
Wiedzieć jak zarządzać,
Centrum Kreowania Liderów, Kłudzienko 1994
- Sukces firmy o profilu knowhow zależy przede wszystkim od zdolności jej specjalistów w odniesieniu do możliwości konkurencji.
(Sveiby K. 1994, s. 22)
- Czynniki warunkujące sukces firmy knowhow:
- przywództwo oparte na zajmowaniu się codziennymi sprawami firmy,
- jakość i kontrola jakości,
- respekt dla knowhow,
- połączenie profesjonalnego i menedżerskiego knowhow,
- silna, wyraźna struktura firmy,
- koncentracja na podstawowym knowhow,
- utrzymanie knowhow,
- szkolenie ludzi,
- wymiana kluczowych pracowników,
- stabilna struktura firmy.
(Sveiby K. 1994, s. 102)
Mohr A.,
Zarządzanie wzrostem firmy,
Helion, Gliwice 2006
- "Istnieją cztery kluczowe umiejętności związane z zarządzaniem firmą, które każdy przedsiębiorca powinien zdobyć. Możesz spojrzeć na nie jak na cztery ściany tworzące twój dom. Na pewno wiesz, że niemożliwe jest wybudowanie domu na słabych albo źle wykonanych fundamentach. Owszem, budowę można ukończyć, ale taki dom nie postoi długo.
Niezależnie od tego, czy sprzedajesz lemoniadę, czy jesteś właścicielem Microsoft, o sukcesie firmy decydują:
-Nastawienie na sukces i wizja.
-Prowadzenie księgowości.
-Zarządzanie finansami.
-Planowanie i działania strategiczne."
(Mohr A. 2006, s. 17)