Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 47) Wartości to abstrakcyjne ideały () związane z jakimś specyficznym przedmiotem lub sytuacją, reprezentujące osobiste wierzenia na temat sposobów realizacji tych ideałów i ich ostatecznego osiągnięcia.
(cytat, str. 47) Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że przedsiębiorstwa często odnoszą sukces właśnie dlatego, że ich pracownicy mogą działać zgodnie z głoszonymi przez nie wartościami, i że przedsiębiorstwa z tradycjami mają do zaoferowania bogaty i złożony zestaw wartości - a nie tylko produkty i usługi.
(cytat, str. 31) ... można powiedzieć, że wartości są jednym z głównych źródeł kryteriów oceny przydatności pracowników do pracy w konkretnej organizacji, określają sposób realizacji wszelkich działań w organizacji, a ich rzeczywiste, konsekwentne przestrzeganie jest warunkiem osiągnięcia długookresowego sukcesu.
(cytat, str. 209) Przez hierarchię wartości rozumie się tu rangowe ich uporządkowanie według ważności, czyli względnej wagi, jaką dany podmiot: jednostka, grupa społeczna, społeczeństwo przywiązuje do określonych wartości. Tego rodzaju rangowanie jest możliwe w stosunku do wartości współmiernych, czyli posiadających jakąś wspólną miarę, która pozwala na ich porównywanie. .... konstruowanie hierarchi (skal) wartości wzdłuż kontinuum ważności jest sensowne przede wszystkim w obrębie wartości danego typu: odczuwanych lub uznawanych, autotelicznych lub instrumentalnych..
(cytat, str. 105) "Według amerykanów, cele powinny być wyraźne i nienaruszalne oraz jasno sformułowane, żeby wszyscy je dostrzegali. Według Japończyków, cele wyłaniają się z bardziej podstawowego procesu odkrywania i rozumienia wartości, dzięki któremu firma działa lub powinna działać. Wiedza o tych wartościach, o ograniczeniach, które mają nadawać kierunek działaniu, pozwala określić zestaw działań możliwych do podjęcia".
(cytat, str. 141) " Wartości, do których wyznawania organizacja czynnie zachęca to: entuzjazm do pracy oraz etos wspólnego podejmowania problemów i pomysłów w atmosferze swobodnej i otwartej wymiany zmian".
(cytat, str. 170) "Mówiąc o "interesach", mówimy o złożonym układzie predyspozycji, obejmującym cele, wartości, pragnienia, oczekiwania oraz inne nastawienia i skłonności, które sprawiają, że dana osoba podejmuje działanie o takim a nie innym kierunku".
(cytat, str. 67) W organizacji funkcjonującej na krawędzi chaosu ten zespół współczesnych norm i wartości to miedzy innymi: - Gotowość do dzielenia się wiedzą i informacjami oraz otwartość na informację (idee, koncepcję) przekazywane przez innych, co dotyczy zarówno samej organizacji, jak i kontaktów z jej otoczeniem. - Dążenie do ciągłej poprawy wyników działania, zarówno na poziomie całej organizacji, działu, jak i na poziomie jednostki. - Popieranie podejmowania ryzyka, tworzenia alternatywnych rozwiązań, eksperymentowanie oraz akceptacja możliwości popełnienia błędów. - Gotowość i dążenie do pracy z innymi (np.: w zespołach, pomiędzy działami)
(cytat, str. 210) Skuteczni menedżerowie uznają następujące wartości: uznanie dla innego człowieka, zadowolenie z samego siebie, uznanie dla osiągnięć i energicznego działania, dążenie do wprowadzania usprawnień.
(cytat, str. 94) Obecnie przyjmuje się, że wartości ALARA wynoszą: - ryzyko > 10^-5 (większe niż jedna szansa na sto tysięcy) jest niedopuszczalne; musi być zmniejszone lub zakład musi być zamknięty; - ryzyko < 10^-5, lecz > 10^-7 należy zmniejszyć, jeśli zmniejszenie takie daje się usprawiedliwić kosztami redukcji; - ryzyko > 10^-7 (mniej niż jedna szansa na dziesięć milionów) może być dopuszczalne; nie są wymagane dodatkowe działania.
(cytat, str. 167) Wartości - społecznie uznawane zasady, cele i standardy o jakichś walorach wewnętrznych; określają na czym członkom organizacji najbardziej zależy: na wolności, demokracji, tradycji, bogactwie czy wierności. Ponieważ wartości używa się w charakterze standardów służących osądzaniu moralnemu, często wiążą się z emocjami.
(cytat, str. 90) Wartości są najbardziej abstrakcyjną kategorią poznawczą i trudno jest wskazać ich bezpośredni wpływ na konkretne wybory nabywców. Styl życia jest sposobem, w jaki nabywcy manifestują swoje wartości oraz systemem wskazań konkretnych kierunków działań, które zapewniają realizację tych wartości.
(cytat, str. 62) Istnieją dwa rodzaje wartości: pośrednie i ostateczne. Wartości pośrednie - a więc takie, które prowadzą do celu - to przedmioty lub czynności, takie jak domy, samochody, inwestycje, komputery, podróże, małżeństwo, dzieci, seks, uprawianie sportów, jachty, wędkarstwo itp. Wartości ostateczne -czyli takie, które są celem samym w sobie - to stany emocjonalne związane z wartościami pośrednimi. Przykładami wartości ostatecznych są: miłość, przyjemność, podniecenie, rozkosz, szczęście, poczucie bezpieczeństwa, wolność, ruch, przygoda, wewnętrzny spokój, sukces, zdrowie czy władza.
(cytat, str. 12) Twój porządek wartości kształtuje twój charakter. Jeśli takie wartości jak: uczciwość, miłość, odwaga[] wybrałeś i według nich żyjesz, to wkrótce naprawdę staniesz się lepszym człowiekiem.
(cytat, str. 17) Cenę określa się często mianem rynkowej wartości dobra lub usługi z zastrzeżeniem, że niezależnie od wartości użytkowej poziom ceny zależy od aktualnego układu rynkowego, będącego wypadkową sprzecznych interesów sprzedającego kupującego
(cytat, str. 32 - 33) Zarządzanie poprzez wartości, które ma zintegrować osiągnięcia z relacjami, opiera się na zaangażowanych osobach, z których każda musi myśleć, czuć i działać jak lider, uwzględniając interesy klientów (customers), pracowników (employees), właścicieli albo udziałowców firmy (owners) oraz pozostałych ważnych interesariuszy (significant others).