Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: przemys�� turystyczny (0 - 8 z 8)
(cytat, str. 48) Pojęcie przemysłu turystycznego najczęściej odnoszone jest do całej sfery podaży turystycznej, a nie tylko do tych sektorów tradycyjnie pojmowanego przemysłu, które włączają się do obsługi ruchu turystycznego poprzez produkcję różnorodnych dóbr zaspokajających potrzeby turystów.
(cytat, str. 49) Definicja przemysłu turystycznego zaproponowana przez W. Alejzaka odpowiada zakresowi znaczeniowemu definicji sformułowanej przez Światową Radę Podróży i Turystyki (WTTC), która określa ją jako produkcję dóbr i us lug stricte turystycznych, związanych z zakwaterowaniem, wyżywieniem, usługami rekreacyjnymi, transportem itp.
(cytat, str. 15) "Przemysł turystyczny" jako "...kompleks powiązanych ze sobą przedsiębiorstw oraz innych organizacji zaangażowanych w produkcję dóbr i usług, która nie miałaby racji bytu, gdyby nie popyt zgłaszany przez uczestników ruchu turystycznego lub też turyści nie mogliby bez niej zaspokoić swoich podstawowych potrzeb turystycznych."
(parafraza, str. 14 - 15) Eksperci Światowej Rady Podróży i Turystyki (WT&TC) rozgraniczają gospodarkę turystyczną i przemysł turystyczny na: - gospodarkę turystyczną ( Travel and Tourism Economy), która odnosiłaby się do tego co dotychczas nazywano przemysłem turystycznym w szerokim wymiarze. W tym znaczeniu obejmować ona powinna całą gospodarkę w tej części, która pośrednio lub bezpośrednio wiąże się z turystyką. Oznacza to, że popyt turystyczny obejmuje w tym przypadku nie tylko dobra i usługi służące organizacji i konsumpcji turystycznej, ale także inne rodzaje działalności gospodarczej, ściśle lub częściowo uzależnione od ruchu podróżniczego, które nie mogłyby się rozwijać gdyby nie turystyka. - przemysł turystyczny (Travel and Tourism Industry), który dotyczyłby tego pojęcia w węższym wymiarze i obejmował tylko produkcje dóbr i usług stricte turystycznych, związanych z: zakwaterowaniem, wyżywieniem, transportem, usługami rekreacyjnymi itp.
(parafraza, str. 19) Analizując rynek turystyczny od strony podaży, najczęściej wyróżnia się pięć zasadniczych sektorów przemysłu turystycznego: 1. Sektor bazy noclegowej 2. Sektor atrakcji 3. Sektor transportowy 4. Sektor organizacji lokalnych w obszarach recepcji ruchu turystycznego 5. Sektor organizatorów turystyki
(cytat, str. 17) Przemysł turystyczny obejmuje produkcję dóbr i usług wyłącznie turystycznych, takich jak zakwaterowanie, wyżywienie, usługi rekreacyjne i transport turystów. Pojęcie przemysłu turystycznego odnosi się do przedsiębiorstw i obiektów oferujących urządzenia i usługi dla turystów.
(cytat, str. 21) Określenie przemysł turystyczny wywołuje wiele kontrowersji, gdyż przemysł jest działem produkcji materialnej, natomiast turystyka należy przede wszystkim do sfery usługowej. Jednak współczesne produkty turystyczne mają seryjny, powtarzalny, standardowy, masowy charakter, czyli taki jak produkcja przemysłowa. Termin ten jest dosłownym, zawężonym znaczeniowo tłumaczeniem z języka angielskiego (tourism industry). Zamiennie stosuje się takie pojęcia, jak: gospodarka turystyczna, biały przemysł, przemysł usługowy, megausługi.
(cytat, str. 57) Hotelarstwo i gastronomia oraz przemysł turystyczny mają własne stowarzyszenia i organizacje, zrzeszające zarówno instytucje czysto brytyjskie, jak i podmioty zagraniczne. Ogólnie można je podzielić na trzy grupy: -stowarzyszenia zawodowe i edukacyjne; -stoważyszenia branżowe; -instytucje rządowe.