Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 118) Zarządzanie procesem należy rozpatrywać co najmniej w czterech aspektach: -planowania procesu -monitorowania -sterowania procesem -doskonalenia procesu
(cytat, str. 112) Zarządzanie procesem jest podstawowy ogniwem zarządzania organizacją, aby jednak w sposób właściwy zrozumieć zarządzanie procesem trzeba na ten element systemu spojrzeć z punktu widzenia jego pozycji i usytuowania z zarządzaniu organizacją. Niezależnie od rodzaju organizacji zarządzanie należy rozpatrywać na trzech poziomach: 1.Całej organizacji 2.Procesów 3.Stanowisk pracy
(cytat, str. 448) Zarządzanie procesami biznesowymi jest syntezą reprezentacji procesów oraz technologii współpracy, które eliminują przeszkody wobec realizacji planów zarządczych.
(cytat, str. 68) Wdrożenie koncepcji zarządzania procesowego wymaga od przedsiębiorstwa przede wszystkim realizacji następujących działań: - zidentyfikowania, dokumentowania i monitorowania celów, procesów i działań przedsiębiorstwa - wyodrębnienie zespołów procesowych - przeformułowania pionowych struktur organizacyjnych w struktury poziome - zastąpienia w opisie przedsiębiorstwa stanowisk pracy rolami organizacyjnymi - określenie roli i informowanie pracowników - zidentyfikowania kryteriów oceny procesów.
(cytat, str. 71) Symptomy zarządzania procesowego organizacją: - aktualna dokumentacja procesów, - procesowe stanowisko organizacyjne, - system informacji o procesach, - cele i mierniki oceny procesów, - system motywacyjny.
(cytat, str. 76) Procesowe metody zarządzania stosowane prz reorganizacji czy też usprawnianiu działalności przedsiębiorstw koncentrują się przede wszystkim na następujących czynnikach: - rozpoznaniu i analizie istniejącej organizacji pracy, - identyfikacji działań oraz miejsc nietworzących wartości dodanej i utrudniających skuteczne funkcjonowanie (tzw. wąskie gardła) - identyfikacji działań generujących nieuzasadnione koszty/straty - standaryzacji typowych procedur działania.
(cytat, str. 76) Zasady zarządzania procesowego: - określ włąściciela procesu - poznaj proces - zrozum połączenia - ustal zależności miedzy funkcjami i procesem - szkol wykonawców - szkol innych pracowników o procesie - mierz proces - kieruj karierami - buduj wiedzę ekspertów - doskonal proces
(cytat, str. 411) Zarządzanie procesami i systemami - Proces to zestaw działań, które przekształcają zbiór danych wejściowych w dane wyjściowe lub rezultaty tworzące wartość dodaną. Zarządzanie procesami i systemami to sposób, w jaki organizacja określa swoje procesy, jak nimi steruje i je doskonali, tak aby wspierały politykę i strategię organizacji i przyczyniały się do pełnego zaspokojenia potrzeb klientów i innych zainteresowanych funkcjonowaniem organizacji. Procesy krytyczne w sektorze publicznym dotyczą dostarczania podstawowych usług, zaś procesy wspomagające to te, które są konieczne do działania organizacji. Kluczem do identyfikacji, oceny i doskonalenia procesów powinien być ich udział oraz efektywność w realizacji misji organizacji. Natura procesów w organizacjach publicznych może być bardzo różnorodna, poczynając od działań raczej abstrakcyjnych, takich jak wsparcie dla rozwoju polityki czy regulacji gospodarczych, kończąc na bardzo konkretnych, związanych z dostarczaniem usług czy egzekwowaniem prawa itp. We wszystkich przypadkach organizacja powinna móc zidentyfikować procesy kluczowe, które realizuje w celu dostarczenia spodziewanych efektów i wyników.
(cytat, str. 63) Do obowiązujących reguł zarządzania BPM (Business Process Management) zalicza się powszechnie: - Właściwe zidentyfikowanie, usytuowanie ("zmapowanie") i udokumentowanie głównych czynności, - Koncentracje na klientach przez ujecie poziomych związków między kluczowymi czynnościami, - Poleganie na systemach i udokumentowanych procedurach zapewniających dyscyplinę, zgodność i powtarzalność jakości wykonania, - Opieranie się na pomiarze i ocenie realizacji każdego indywidualnego procesu, ustalonych celach i ,wielkościach wyjścia, które spełniają przyjęte cele korporacji, - Bazowanie na ciągłej optymalizacji przez rozwiązywanie problemów i osiąganie dodatkowych korzyści, - Wykorzystanie najlepszych praktyk pozwalających osiągnąć konkurencyjność, - Przeprowadzenie zmian kultury organizacyjnej.
(cytat, str. 185) Skuteczne zarządzanie procesowe polega na systematycznej ocenie efektów i doskonaleniu funkcjonowania procesów poprzez wprowadzanie korekt, gdy osiągnie rezultaty odbiegają od założonych.
(cytat, str. 78) W zarządzaniu procesowym niezbędne jest podejście całościowe do procesów. Wybiórcze doskonalenie nie przynosi oczekiwanych efektów w długim okresie, a jedynie może poprawić efektywność wybranego procesu.
(cytat, str. 78) Skuteczne i efektywne zarządzanie procesami wymaga skoordynowania działań w fazie formułowania celów, projektowania procesów i zarządzania na trzech poziomach: całej organizacji, poszczególnych procesów i stanowisk pracy.
(cytat, str. 45) Dynamiczne zarządzanie procesami biznesowymi stanowi nie tylko rozwinięcie koncepcji klasycznego zarządzania procesowego, ale również próbę zbliżenia do koncepcji organizacji uczącej się. Dzieje się tak dzięki codziennej weryfikacji posiadanej wiedzy w odniesieniu do potrzeb klientów poprzez licznych wykonawców procesów, co prowadzi do stopniowego gromadzenia i upowszechniania tej wiedzy.
(parafraza, str. 186) Skuteczne zarządzanie procesami wymaga reorganizacji struktury organizacyjnej firmy z układu pionowego-hierarchicznego na strukturę spłaszczoną. Sprzyja to lepszej komunikacji wewnątrz firmy i wymianie informacji oraz zmianie postrzegania organizacji ze statycznej na dynamiczną, czyli wychwytywania istotnych procesów przenikających przez całą organizację.
(parafraza, str. 78) Skuteczne i efektywne zarządzanie procesami wymaga skoordynowania działań w fazie formułowania celów, projektowania procesów i zarządzania na trzech poziomach: całej organizacji, poszczególnych procesów i stanowisk pracy.
(cytat, str. 185) Zarządzanie procesami jest oparte na wielu priorytetach gospodarczych, jednak najważniejsze jest wnoszenie wartości dla klientów (nie tylko tych zewnętrznych-finalnych, lecz także tych wewnętrznych dotyczących współpracowników).
(cytat, str. 293) "Zarządzanie procesami polega na dokonywaniu systematycznej oceny ich efektów, podtrzymywaniu ich funkcjonowania i wprowadzaniu korekt, jeśli osiągane rezultaty odbiegają od norm."
(cytat, str. 295) "Do najważniejszych kwestii dobrego zarządzania procesami wytwarzania i dostarczania na rynek produktów lub usług należy zaliczyć: - istnienie systemu pomiaru osiągnięć, a zwłaszcza punktów krytycznych, - jak najwcześniejsze wykrywanie problemów mogących prowadzić do rozbieżności, również wtedy, gdy w procesie od początku uczestniczy klient, - analiza przyczyn zbieżności, - sposób prowadzenia działań korygujących, - doskonalenie procesów przez analizę, benchmarking, wykorzystywanie alternatywnych technologii, pozyskiwanie informacji od klientów wewnętrznych i zewnętrznych oraz reengineering."
(parafraza, str. 75) Firmy korzystające z zarządzania procesami wskazują, że podejście procesowe stanowi podstawę poprawy konkurencyjności, jest motorem wprowadzania w życie strategii przedsiębiorstwa, pozwala doskonalić działalności poszczególnych pracowników oraz jest narzędziem umożliwiającym osiągnięcie zadowolenia pracowników.
(cytat, str. 322 - 323) Zarządzanie oparte na procesach (zarządzanie procesowe), przejawiające się w modelowej postaci jako koncepcja struktury organizacji procesowej, wymaga spełnienia wielu postulatów i poważnych zmian w przeprojektowaniu procesów zarówno wewnątrz organizacji, jak i w układach międzyorganizacyjnych.