Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 285) 1. Obrazowe, jasne i przemawiające do wyobraźni prezentacje dla wszystkich działów, uświadamiające wagę ich współpracy i płynące z niej korzyści, wspólne firmowe cele, oczekiwane od pracowników postawy oraz konsekwencje ich braku. 2. Wyjazdy integracyjne dla całej firmy, nastawione na integrację różnych działów. 3. Powoływanie międzydziałowych zespołów projektowych. 4. Rotacja czasowa - raz w roku 2-3dni pracy na kilku innych stanowiskach, by umożliwić zrozumienie istoty ich działania. 5. Szkolenia pokazujące jak funkcjonuje firma jako całość. 6. Premiowanie sukcesów całej firmy przez nagradzanie pracowników z działów, które się przyczyniły.
(parafraza, str. 283) W firmie z branży chemicznej, nowy kierownikowi działu szkoleń zlecono organizację cyklu treningów dla menedżerów i handlowców. Ten chciał rozpocząć od analizy potrzeb, więc udał się po poradę do dyrektora personalnego, by zapytać o plany dotyczące awansów, nowych stanowisk, wnioski z ocen okresowych. Niestety w firmie nie istniała strategia personalna, a plan jej stworzenia spotkał się z brakiem również strategii ogólnej, na której chciano bazować strategię personalną. Prezes nie miał wizji rozwoju i działał na zasadzie "zobaczymy, jak to będzie", a decyzje podejmował na bazie tych zeszłorocznych. W efekcie nie było jak dopasować szkoleń do potrzeb i wymagań pracowników.
(parafraza, str. 261) 1. Nagradzanie za propozycje usprawnień. 2. Stopniowe wprowadzenie kultury organizacyjnej, w której nagradza się za sukcesy raczej niż karze za błędy. 3. Wprowadzenie standardowego raportowania o projektach i okresach. 4. Zwiększenie liczby szkoleń i treningów opartych na konkretnych potrzebach i przykładach błędów z przeszłości. 5. Omawianie popełnianych błędów wśród kadry menedżerskiej. 6. Prowadzenie cyklicznych przeglądów kluczowych procesów, procedur, systemów i powtarzających się czynności. 7. Benchmarking - analiza działań konkurencji i uczenie się na ich błędach. 8. Promocja awansowania wewnętrznego i przeszkalanie następców.
(cytat, str. 113) Badając potrzeby szkoleniowe metodą ankietową (...) zwrócono szczególną uwage na : -poziom zrozumienia, -poziom kontaktów, -świadomość ludzkiego zachowania, -poziom świadomości procesów grupowych, -wrażliwość na potrzeby i emocje ludzi, -poziom tolerancji, uwagi i cierpliwości.
(cytat, str. 20) Pamiętać należy, że realizując tradycyjne uczenie się poprzez wykorzystanie szkoleń, proces ten musi być: -odpowiednio do potrzeb zaplanowany i zorganizowany (...), -ciągle utrzymywany, -wspierany (...), -rozszerzany (...), -oceniany i ulepszany.
(cytat, str. 384) Organizacja może pomagać swoim członkom rozwijać kompetencje emocjonalne nie tylko poprzez dawanie im możliwości skorzystania z odpowiednich kursów czy szkoleń, ale także stwarzając atmosferę, w której takie samodoskonalenie się jest nagradzane. W końcu nasze próby zmieniania się najlepiej udają się w atmosferze, w której czujemy się bezpiecznie.
(parafraza, str. 19) Doświadczenie uczy, że w przedsięwzięciach kierowanych do sektora MSP zaangażowanie lokalnych podmiotów jako podwykonawców i partnerów projektu jest niezwykle ważne dla przekonania uczestników o wartości oferowanego produktu szkoleniowo-doradczego.
(cytat, str. 64) W przypadku szkoleń z zakresu zzl gwarancją sukcesu jest przekonanie klientów do zasadności i opłacalności inwestycji w kadry, do podejmowania działań rozwijających wiedzę i kwalifikacje pracowników.
(cytat, str. 56) Dwa najpopularniejsze szkolenia zdecydowanie ukierunkowane są na podnoszenie wydajności pracy indywidualnej. Skorzystanie z nich może nieć wpływ na wydajność pracy na poszczególnych stanowiskach i w małych zespołach roboczych. skuteczna komunikacja wewnętrzna i kształtowanie relacji międzyludzkich w firmie to szkolenie oddziałujące holistycznie na szersze aspekty działalności firmy.
(cytat, str. 51) Podsumowując, znaczenie (wyrażone decyzją o uczestnictwie) różnego typu szkoleń wydaje się determinowane następującymi przyczynami: 1. perspektywą czasową między inwestycją szkoleniową a efektami dla firmy; im krótsza, tym łatwiej uświadomić sobie korzyści ze szkolenia w działaniu firmy (krótki okres zwrotu kosztów szkolenia), 2. rozciągnięciem efektów w czasie; wydarzenia spektakularne, np. udane uczestnictwo w targach poparte zdobyciem prestiżowej nagrody, będzie bardziej kojarzone z wcześniejszymi szkoleniami niż prawidłowe pozycjonowanie marki na rynku, korzyści z niego rozłożone są bowiem w czasie (łatwa mierzalność i definiowalność efektów szkolenia), 3. złożony ciąg przyczynowo-skutkowy; im zakres szkolenia bardziej złożony, tym mniejsza skłonność do jego realizacji.
(cytat, str. 20) Korzyścią z prowadzenia zajęć szkoleniowych przez lokalnych trenerów jest znajomość regionalnej gospodarki i specyficznych problemów w danym województwie.
(cytat, str. 77) Ludzie muszą mieć swój wewnętrzny napęd, który wynika z pasji zawodowej, bo bez niego, nawet przy podejmowanych przez firmę próbach ich stymulacji przez szkolenia, i tak z nich nic nie będzie. A tego typu napęd jest istotny w tak trudnych dziedzinach jak informatyka, szczególnie w zakresie zaawansowanych produktów, i gdy ludzie nie mają właśnie takiej pasji tworzenia, to i tak niewiele zrobią.
(cytat, str. ) Szkolenia można podzielić na zajęcia teoretyczne, obejmujące wykłady na temat technik sprzedaży i oferty firmy, oraz praktyczne, odbywające się w terenie, czyli podczas kontaktów z klientami.
(cytat, str. 283) Obowiązki menadżera sprzedaży obejmują: rekrutację, szkolenie, motywowanie, nadzór i ocenę pracy personelu sprzedaży oraz zarządzanie obszarem zbytu .
(cytat, str. 145 - 149) Techniki szkoleń zostały podzielone ze względu na miejsce szkoleń, tzn. szkolenia podczas pracy i poza miejscem pracy: - Szkolenia on the job, czyli szkolenia na stanowisku pracy. Ten typ kształcenia obejmuje przyuczanie na zajmowanym stanowisku pracy.(...) Wśród wielu metod i technik szkoleń na stanowisku pracy, możemy wyróżnić: - Sterowane przekazywanie doświadczenia zawodowego- istotą tych szkoleń są systematyczne konsultacje z przełożonym(...) - Monitoring- jest to swoista odmiana sterowanego przekazywania doświadczenia zawodowego.(...) - Coaching- jest to technika szkolenia, obecnie jedna z powszechniejszych. Polega ona na samodoskonaleniu się w trakcie pracy przy wsparciu przełożonego 2006, s.248(...) -Specjalistyczny instruktarz- polega na wprowadzeniu pracownika w obowiązki na nowym miejscu pracy.(...) - Powierzanie zastępstwa na określonych stanowiskach pracy- czyli rotacja czasowa na inne stanowisko pracy, które w obecnej chwili jest nieobsadzone(...) -Rotacja na stanowiskach pracy- polega na planowanym zamienianiu określonych stanowisk pracy przez wybranych pracowników lub grupy pracownicze.(...)2007, s.297
(cytat, str. 113 - 114) Niezależnie od zakresu szkolenia osób, do których jest adresowane oraz innych czynników, w procesie szkolenia można wyodrębnić następujące etapy: 1)identyfikację i analizę potrzeb szkoleniowych, 2)opracowanie koncepcji szkolenia, 3)przygotowanie materiałów szkoleniowych, 4)przeprowadzenie szkolenia, 5)ocenę szkolenia i jego ewentualną modyfikację
(cytat, str. 165) Podejście przywódcy do szkolenia oraz jego osobisty styl mogą także stanowić czynniki determinujące wynik, czyli rozwój i zdolność osób szkolonych do lepszego wykonywania pracy.
(cytat, str. 72) Podstawowym zadaniem systemów szkoleń po wdrożeniu systemu kompetencyjnego jest dostosowanie potrzeb organizacji poziomu kompetencji poszczególnych pracowników i ich grup. Wdrożenie odpowiednio opracowanego systemu kompetencyjnego powinno pomóc nie tylko w identyfikacji potrzeb szkoleniowych, ale także w przygotowaniu programów szkoleń i ocenie ich skuteczności.
(cytat, str. 79) Organizacja wdrażająca system kluczowych zadań, wspierających jej strategię usług, będzie potrzebowała zajęć poświęconych wyłącznie sprawom kierowania działalnością, takich jak: - definiowanie kluczowych zadań, - ustalanie celów, - przeglądy oceniające, - pozyskiwanie sprzężenia zwrotnego, - doradztwo i szkolenie, - zarządzanie karierami.