Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 246) W Polsce korzystanie z profesjonalnych usług doradczych nie jest powszechne. Jedynie 16% respondowanych, jako "autorytet finansowy" podało przedstawiciela instytucji finansowej (banku, biura maklerskiego, funduszu inwestycyjnego, itd.), a jedynie 4% wskazało na informacje z serwisów branżowych oraz od niezależnych doradców finansowych.
(cytat, str. 28) Zapewnienie konsumentom ewentualnej drogi odwoławczej w przypadku sporów z instytucją finansową przyczynia się w bezpośredni sposób do wzrostu zaufania konsumentów do usług bankowych.
(cytat, str. 156) Dzięki polegającemu na zaufaniu przydzielaniu zadań, obowiązków i odpowiedzialności w znacznym stopniu można zredukować albo wręcz zupełnie wyeliminować wszelkie destruktywne postawy i nastawienia, a przy okazji zwiększyć zaufanie do swych fachowych i osobistych kompetencji, a co za tym idzie - wzmocnić swój autorytet.
(cytat, str. 252) Japończycy, Arabowie i Chińczycy należą do kultur, w których normą jest brak zaufania do innych ludzi. Nieufność jest czymś typowym dla Arabów, a zwłaszcza dla Chińczyków. Japończycy ściśle ze sobą współpracują; ....
(cytat, str. 147) Liderzy dobrze wiedzą, że zaufanie daje przewagę nad konkurencją. Zaufanie i przewidywalność są nierozłączne. Ludzie okazują zaufanie, kiedy mówi się im, że coś się stanie, i tak się dzieje. dlatego każda istotna zmiana zawsze wystawia zaufania na próbę, a co za tym idzie, wiarę w przywódców.
(cytat, str. 122) "Oczarowanie klienta stanowi część kapitału zaufania (goodwill), co procentuje szczególnie w sytuacji bessy rynkowej. Jednak zaczyna się go tworzyć nie wtedy, gdy firma zaczyna cierpieć na brak klientów, ale wtedy gdy "drzwi się nie zamykają" z powodu nadmiaru gości".
(cytat, str. 447) Ujmowane z perspektywy socjologii czy psychologii zaufanie jest sposobem radzenia sobie z brakiem możliwości kontrolowania przyszłości, jednocześnie próbą antycypowania przyszłości czy oswajania ryzyka. Ponieważ jednak zaufanie warunkuje każdy rodzaj współpracy i relacji biznesowej, pozwala podejmować decyzje i tworzy atmosferę otwartości, dziś uznawane jest za wartość ekonomiczną.
(cytat, str. ) Kwestia posiadania zaufania, inaczej wiarygodności w negocjacjach dotyczy dwóch obszarów: merytorycznego (zawodowego) i personalnego (osobistego). W idealnej sytuacji dobrej atmosferze rozmów, kreatywności i skłonności do przyjmowania postaw osoby uczciwej, rzetelnej, dotrzymującej zobowiązań (zaufanie osobiste), wiarygodnego uczestnika negocjacji (zaufanie merytoryczne - zawodowe)
(cytat, str. 161) Poziomy zaufania i nieufności mogą zmieniać się podczas negocjacji, ponieważ zależą zarówno od ilości jak i treści informacji. Z tego względu umiejętność autoprezentacji i prezentacji oferty, jak i budowania marki wpływają na poziom zaufania, jakim negocjator jest obdarzany. Istotna jest również kwestia, że nieufność i zaufanie, będące wynikiem działań osoby reprezentującej stronę w przeszłości, będą oddziaływać na kredyt zaufania i nieufności przyszłych reprezentantów tej strony.
(cytat, str. 127 - 128) Zaufanie i znaczenie stanowią konkretną wartość przywództwa przez integrację, ponieważ ludzie muszą chcieć podążać za przywódcą. Przywódcy-integratorzy posługują się nią, ponieważ wiedzą, że ludzie mają możliwości wyboru i z nich korzystają. Dzięki zaufaniu przywódca może zrezygnować z formalnej kontroli, zapewniając tym samym, że więzi w organizacji nie zostaną zerwane przez nieuzasadnione, formalne interwencje. Budowanie znaczenia sprawia, że rzeczywiste powiązania prowadzą do kreowania społeczności tworzącej wartość, która osiąga formalne cele.
(cytat, str. 163) U podstaw skutecznego wpływu na relacje leży integralność postaw i działań. Zaufanie oparte na wzajemności, jest kartą wstępu do realnej organizacji. Niemniej jednak nie można go otrzymać na żądanie: by miało wartość, musi być udzielone dobrowolnie. Ludzie obdarzają nim innych w dwojaki sposób. Zaufanie racjonalna pojawia się po przeprowadzeniu analizy czynów przywódcy w ciągu jakiegoś czasu. Zaufanie emocjonalne natomiast jest udzielone przywódcy na podstawie jago osobistego wpływu.
(cytat, str. 136) Tworzenie lub utrzymanie zaufania inwestorów do firmy wpływa na kształtowanie jej wizerunku. Zadaniem public relations jest budowanie, zwłaszcza w tej grupie, image’u przedsiębiorstwa solidnego, postępującego zgodnie z przesłankami ekonomicznymi i społecznymi, co ma służyć tworzeniu lojalności akcjonariuszy oraz utrzymaniu i podnoszeniu wartości firmy w długim okresie. Taki jest bowiem podstawowy cel funkcjonowania przedsiębiorstw.
(cytat, str. 30) Reputacja związana jest z zaufaniem. Dlatego z przedsiębiorstwami o dobrej reputacji chętniej współpracują dostawcy, dla których reputacja kontrahenta oznacza mniejsze ryzyko oraz niższe koszty transakcyjne i koszty kontroli. Firmy o dobrej reputacji są również częściej wybierane przez pośredników, bowiem lojalność klientów i większe możliwości pozyskiwania nowych klientów stanowią gwarancję zbytu produktów.
(cytat, str. 154) Musisz być wiarygodny, żeby ktokolwiek chciał cię wysłuchać, ale musisz być wyjątkowo wiarygodny i godny zaufania, żeby ktoś chciał podjąć ryzyko i coś od Ciebie kupić.
(cytat, str. 215) Najlepszy sposób budowania zaufania to: być szczerze zainteresowanym swoim potencjalnym klientem, jego potrzebami, pragnieniami i problemami, a także umieć słuchać, co ma ci do powiedzenia.
(cytat, str. 261) Zaangażowanie, zaufanie i dobrowolna współpraca to nie tylko nastawienie i zachowanie. To również niematerialny kapitał. Gdy ludzie darzą nas zaufaniem, mają większe przekonanie do intencji i działań innych osób. Gdy są zaangażowani, są gotowi nawet do przedłożenia interesu firmy nad osobisty.