Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: polityka turystyczna (0 - 10 z 10)
(cytat, str. 159) Zadaniem polityki turystycznej jest kształtowanie optymalnych rozmiarów i struktury ruchu turystycznego z zastosowaniem praw ekonomicznych w sferze gospodarki turystycznej, koordynacja rozwoju turystyki z uwzględnieniem jej funkcji i różnorodności jej związków z innymi sferami funkcjonowania kraju. Celem polityki turystycznej jest m.in. stworzenie silnego ekonomicznie, zorientowanego na rynek sektora turystycznego, opartego na prywatnej własności i inicjatywie, wspieranego przez różnorodne działania administracyjne i samorządowe.
(cytat, str. 160) Polityka turystyczna jest to także działalność polegająca na określaniu celów ekonomicznych, politycznych, społecznych i kulturalnych związanych z rozwojem turystyki, uzyskiwaniu wszechstronnych pozytywnych efektów wynikających z istnienia popytu i podaży, dążeniu do zaspokojenia potrzeb społecznych w zakresie usprawniania turystyki i precyzowaniu niezbędnych do tego środków.
(cytat, str. 178 - 180) - dyrektywa Rady 90/314/EWG - dyrektywa Rady 94/47/EWG - zalecenie Rady 86/665/EWG - uchwała Rady z dnia 10 kwietnia 1984 roku - decyzja z 22 grudnia 1986 roku - dyrektywa 95/57/EWG
(cytat, str. 26 - 27) Polityka turystyczna to wszelkie działania władz państwowych mające na celu zaspokojenie potrzeb turystycznych własnego społeczeństwa, racjonalne wykorzystanie zasobów pracy i kapitału (w tym środowiska przyrodniczego i kulturowego) w sferze gospodarki turystycznej, kształtowanie optymalnych rozmiarów i struktury ruchu turystycznego oraz stwarzanie warunków do dalszego rozwoju turystyki, z uwzględnieniem jej licznych funkcji oraz związków z innymi sferami życia społecznego i gospodarczego.
(cytat, str. 96) Polityka turystyczna jest to działalność polegająca na poszukiwaniu optymalnego zaspokajania turystycznych potrzeb społeczeństwa, racjonalnym wykorzystaniu zasobów pracy i kapitału w sferze gospodarki turystycznej (z poszanowaniem środowiska przyrodniczego), kształtowaniu optymalnych, z punktu widzenia turystyki, rozmiarów i struktury ruchu turystycznego, na zastosowaniu praw ekonomicznych w sferze gospodarki turystycznej oraz na koordynowaniu rozwoju turystyki, z uwzględnieniem jej funkcji i różnorodnych związków z innymi sferami życia kraju.
(cytat, str. 36 - 37) "Praktycznymi celami takiej polityki, zapewniającymi korzyści z rozwoju turystyki, powinny być m.in.: - systematyczna obserwacjaspołeczno- ekonomicznych skutków rozwoju turystyki i branży turystycznej, - dywersyfikacja lokalnej gospodarki, - systematyczne badanie regionalnego/ lokalnego rynku turystycznego, - określenie docelowej pojemności miejscowości turystycznej, - zachęcianie usługodawców do kooperacji na rzecz rozszerzenia lokalnej oferty, - inspirowanie proturystycznych rozwiązań prawnych, podatkowych i finansowych, - wspieranie selektywnego rozwoju infrastruktury turystycznej, - prowadzenie wspólnego marketingu, a szczególnie promocji miejscowości, gminy turystycznej, - działanie na rzecz praw ochrony konsumenta (turysty), - podnoszenie świadomości turystycznej wśród lokalnej społeczności, przejawiającej się m.in. w gościnności, życzliwości, otwartości na potrzeby i oczekiwania turystów, - preferowanie rozwoju turystyki i gospodraki turystycznej nie tylko jako źródła dochodow lokalnego budżetu, lecz także jako pracodawcy tworzącego nowe miejsca pracy".
(cytat, str. 49) "Od polityki tej bowiem zależy rozwój regionów i miejscowości turystycznych. Przede wszystkim chodzi m.in. o: 1. Racjonalne wykorzystanie naturalnych walorow turystycznych danego obszaru (miejscowości) oraz tradycji i zwyczajów ludności w celu zachowania jego (jej) indywidualnego charakteru. 2. W wypadku miejscowości turystycznych o znaczeniu międzynarodowym oferta jednostek gospodarki turystycznej dotycząca usług wypoczynkowo- rozrywkowych powinna uwzględniać narodowość, wiek, dochody, preferencje turystów. 3. Warunkiem poyślnego rozwoju danej miejscowości turystycznej jest zapewnienie turystom (przez cały czas ich pobytu) atmosfery gościnności oraz osobistego bezpieczeństwa. 4. Proponowana oferta usług oraz poziom cen na miejscowym rynku turystycznym powinny odpowiadać możliwością turystów (...). 5. Program zagospodarowania turystycznego danego obszaru (miejscowości) musi byc elastyczny (...)".
(cytat, str. ) "Praktycznymi celami takiej polityki, zapewniającymi korzyści z rozwoju turystyki, powinny być m.in.: - systematyczna obserwacja społeczno- ekonomicznych skutków rozwoju turystyki i branży turystycznej, - dywersyfikacja lokalnej gospodarki, - systematyczne badanie regionalnego/ lokalnego rynku turystycznego, - określenie docelowej pojemności miejscowości turystycznej, - zachęcanie usługodawców do kooperacji na rzecz rozszerzenia lokalnej oferty, - inspirowanie proturystycznych rozwiązań prawnych, podatkowych i finansowych, - wspieranie selektywnego rozwoju infrastruktury turystycznej, - prowadzenie wspólnego marketingu, a szczególnie promocji miejscowości, gminy turystycznej, - działanie na rzecz praw ochrony konsumenta (turysty), - podnoszenie świadomości turystycznej wśród lokalnej społeczności, przejawiającej się m.in. w gościnności, życzliwości, otwartości na potrzeby i oczekiwania turystów, - preferowanie rozwoju turystyki i gospodarki turystycznej nie tylko jako źródła dochodów lokalnego budżetu, lecz także jako pracodawcy tworzącego nowe miejsca pracy".
(cytat, str. 36 - 37) "Praktycznymi celami takiej polityki, zapewniającymi korzyści z rozwoju turystyki, powinny być m.in.: - systematyczna obserwacja społeczno- ekonomicznych skutków rozwoju turystyki i branży turystycznej, - dywersyfikacja lokalnej gospodarki, - systematyczne badanie regionalnego/ lokalnego rynku turystycznego, - określenie docelowej pojemności miejscowości turystycznej, - zachęcanie usługodawców do kooperacji na rzecz rozszerzenia lokalnej oferty, - inspirowanie proturystycznych rozwiązań prawnych, podatkowych i finansowych, - wspieranie selektywnego rozwoju infrastruktury turystycznej, - prowadzenie wspólnego marketingu, a szczególnie promocji miejscowości, gminy turystycznej, - działanie na rzecz praw ochrony konsumenta (turysty), - podnoszenie świadomości turystycznej wśród lokalnej społeczności, przejawiającej się m.in. w gościnności, życzliwości, otwartości na potrzeby i oczekiwania turystów, - preferowanie rozwoju turystyki i gospodarki turystycznej nie tylko jako źródła dochodów lokalnego budżetu, lecz także jako pracodawcy tworzącego nowe miejsca pracy".
(cytat, str. 49) "Od polityki tej bowiem zależy rozwój regionów i miejscowości turystycznych. Przede wszystkim chodzi m.in. o: 1. Racjonalne wykorzystanie naturalnych walorów turystycznych danego obszaru (miejscowości) oraz tradycji i zwyczajów ludności w celu zachowania jego (jej) indywidualnego charakteru. 2. W wypadku miejscowości turystycznych o znaczeniu międzynarodowym oferta jednostek gospodarki turystycznej dotycząca usług wypoczynkowo- rozrywkowych powinna uwzględniać narodowość, wiek, dochody, preferencje turystów. 3. Warunkiem pomyślnego rozwoju danej miejscowości turystycznej jest zapewnienie turystom (przez cały czas ich pobytu) atmosfery gościnności oraz osobistego bezpieczeństwa. 4. Proponowana oferta usług oraz poziom cen na miejscowym rynku turystycznym powinny odpowiadać możliwością turystów (...). 5. Program zagospodarowania turystycznego danego obszaru (miejscowości) musi być elastyczny (...)".