Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: zarz��dzanie turystyk�� (0 - 6 z 6)
(cytat, str. 165) Zarządzanie turystyką to nie tylko organizowanie turystyki w kraju, ale także bezkolizyjne jej funkcjonowanie w systemie całej gospodarki państwa, który należy rozpatrywać w aspekcie globalnym, obejmującym swoim zasięgiem nie tylko jeden kontynent.
(cytat, str. 165 - 166) Zarządzanie turystyką powinno się charakteryzować umiejętnością aktywizowania turystyki poprzez jej wzrost i rozwój (aspekt ilościowy i jakościowy), a także oddziaływania na branże współpracujące. W dużej mierze decydują o tym decyzje proturystyczne administracji rządowej oraz jej polityka względem sektora gospodarki.
Elementy systemu zarządzania rozwojem turystycznym w Polsce można podzielić na następujące grupy:
- organizacje pełniące funkcje wykonawcze i realizujące politykę organów administracji rządowej i samorządów terytorialnych - organizacje samorządu gospodarczego w turystyce - ogólnopolskie organizacje branżowe - niekomercyjne (często społeczne) organizacje działające w obszarze turystyki
(cytat, str. 28) Zarządzanie w turystyce jest to zestaw działań (obejmujących planowanie i podejmowanie decyzji w szeroko rozumianej gospodarce turystycznej, organizowanie, przewodzenie tj. kierowanie ludźmi) skierowanych na zasoby organizacji turystycznych (ludzkie, rzeczowe, finansowe, przyrodnicze, informacyjne) i wykorzystywanych z zamiarem osiągnięcia celów tych organizacji w sposób sprawny i skuteczny.
(cytat, str. 29) Zarządzanie strategiczne w turystyce jest to proces zarządzania oparty na formułowaniu i wdrażaniu strategii, które sprzyjają stopniowi zgodności organizacji, instytucji i różnych podmiotów w turystyce z ich otoczeniem i osiągnięciu celów strategicznych.
(cytat, str. 257) Pojęcie zarządzania usługami gastronomicznymi odnosi się do działalności firm gastronomicznych świadczących usługi dla klientów instytucjonalnych (na podstawie kontraktu), których podstawową dziłalnością nie jest gastronomia.