Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 9 - 10) Biznesplan to dokument, który dowodzi, że twoja działalność będzie przynosiła dochód wystarczający do pokrycia wydatków oraz zysk satysfakcjonujący Ciebie i ewentualnych inwestorów.
Biznesplan nie jest zamkniętym dokumentem, który tworzysz tylko raz. Powinieneś stale się do niego odwoływać, upewniając się, że jesteś na właściwej drodze i że o niczym nie zapomniałeś. Powinieneś go rozwijać i dostosowywać do biznesowej rzeczy¬wistości.
Typowy biznesplan składa się z: 1. Ogólnego planu wykonawczego. 2. Ogólnej informacji o przedsięwzięciu. 3. Informacji o produktach (usługach). 4. Analizy rynku. 5. Opisu strategii i jej wdrażania (taktyk). 6. Informacji o osobach odpowiedzialnych za biznes. 7. Planu finansowego.
Słowa kluczowe:benchmarking, biznes plan Komentarze i źródła pierwotne: Dużo więcej w książce.
(cytat, str. 171) Biznesplan jest specyficznym zbiorem ustaleń opisowych, analiz i prognoz, określającym cele firmy oraz zadania i sposoby postępowania zmierzające do osiągania tych celów w przyszłości, przy założonych uwarunkowaniach gospodarczych, kadrowych i innych. Traktowany jest jako podstawowy i nowoczesny instrument niezbędny do skutecznego i efektywnego kierowania firmą.
(cytat, str. 206) Biznes plan jest specyficzną formą planu, dokumentem służącym do zachęcenia potencjalnych inwestorów do zaangażowania swoich kapitałów i wykazania zasadności zwrotu z zyskiem zainwestowanych pieniędzy. Biznes plan opisuje cele gospodarcze i sposoby ich osiągnięcia; jest jednym z dokumentów niezbędnych dla uzyskania kredytu na sfinansowanie planowanego przedsięwzięcia gospodarczego.
(cytat, str. 284) Inną ważną kompleksową metodą oceny projektów jest biznesplan (ang. business plan), który jest metodą opisu i analizy zamierzonej działalności gospodarczej(biznesowej) i oceny perspektywy jej realizacji.
Michał Trocki,
Outsourcing. ,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001, ISBN: 83-208-1340-9 (62+0)
(cytat, str. 162) Biznesplan wydzielenia musi być dostosowany do specyficznych warunków wydzielenia. Ten odmienny charakter biznesplanu wydzielenia polega na: - istnieniu oprócz rynku zewnętrznego również rynku wewnętrznego, - korzystaniu z zasobów - ludzkich, materialnych i finansowych - przedsiębiorstwa macierzystego, - powiązaniu przyszłej działalności z działalnością przedsiębiorstwa macierzystego.
(cytat, str. 76) Biznes plan jest zestawem dokumentów- analiz i programów, w których na podstawie oceny aktualnej sytuacji finansowej oraz danych historycznych zawarta jest projekcja celów firmy i sposobów ich osiągania przy wszystkich istniejących uwarunkowaniach natury finansowej, rynkowej, marketingowej, organizacyjnej, kadrowej, technologicznej itp. Obejmuje działalność bieżącą oraz okres od trzech do pięciu lat.
(cytat, str. 76) Biznes plan przedstawia niezbędne działania, które będą musiały być podjęte natychmiast, a także problemy, które będzie trzeba rozważyć w perspektywie średnio- i długookresowej. Poszczególne kroki można ująć w następującej sekwencji: historia, alokacja zasobów, cele, kontrola, założenia, analiza wrażliwości, kwantyfikacja.
(cytat, str. 78 - 79) Plany biznesowe można uporządkować w poniższy sposób: Z punktu widzenia układu odniesienia: 1)plany strategiczne przedsiębiorstwa (PSP) a)roczny PSP, b)wieloletni PSP, 2)podmiotowe plany taktyczne: a)zakładowe plany działalności, b)wydziałowe plany działalności. Z punktu widzenia zakresu tematycznego: 1)plan biznesowy w wersji podstawowej, 2)plan biznesowy w wersji rozbudowanej, 3)plan biznesowy w wersji zagregowanej. Z punktu widzenia potrzeb decydentów: 1)plan biznesowy dla potrzeb właścicieli i kierownictwa firmy: typ PB-1 2)plan biznesowy dla potrzeb potencjalnych inwestorów (akcjonariuszy): typ:PB-2 3)plan biznesowy dla potrzeb banków i wierzycieli: typu PB-3 Z punktu widzenia horyzontu czasowego planowania działalności gospodarczej: 1)plan krótkoterminowy (0,5-2 lat), 2)plany perspektywiczne: a)plan średnioterminowy (2-5 lat), b)plany długoterminowe (5-10 lat i dłuższe).
(cytat, str. 87) Biznesplan stanowi bardzo ważne narzędzie zarządzania strategicznego. W planie tym, w odpowiedniej formie prezentowane są najważniejsze rezultaty analizy strategicznej i wybrana strategia, związane z nią nakłady i efekty oraz plan wdrożenia tej strategii.
(cytat, str. 31) Właściwa identyfikacja rzeczywistej branży, w której firma działa ma duże znaczenie dla określenia celów i oceny rzeczywistej konkurencji, jaką w tej branży firma napotyka.
(cytat, str. 94) Kierownictwo firmy od czasu do czasu powinno rozważyć, czy utrzymanie dotychczasowego asortymentu produkcji jest właściwie z punktu widzenia maksymalizacji efektywności wytwarzania.
(cytat, str. 105) Przedsiębiorstwa powinny możliwie szybko wprowadzić jakąś formę standardowego systemu księgowości po to , by uzyskać efektywną kontrolę nad swoimi finansami.
(cytat, str. 106) Kontrola przepływów gotówkowych jest jednym z podstawowych elementów planowania działalności. Zaniedbania na tym polu mogą mieć katastrofalne skutki.
(cytat, str. 42) Pełne zrozumienie sezonowości w danej branży, czyli rozkładu sprzedaży w czasie wraz z rozkładem płatności ma podstawowe znaczenie. Osoby o małym rozeznaniu w danej branży mogą uzyskać cenne informacje pomagające zdefiniować prawdopodobny wzorzec sezonowości w odpowiednim stowarzyszeniu branżowym.
(cytat, str. 38) Należy przynajmniej próbować ocenić prawdopodobne zmiany uwarunkowań społecznych w okresie planistycznym. Czy czynniki socjalne wywołają wzrost, czy spadek popytu ?
(cytat, str. 32) Przedsiębiorstwo musi rozważyć, czy powinno rozwinąć interesy w branży lub sektorze o większym potencjale wzrostu. Oczywiście jest to jeszcze ważniejsze wtedy , kiedy odpowiedź na to pytanie pokazuje, że firma działa w branży schyłkowej.