Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 118) Na przychody firmy składają się: 1) przychody pochodzące ze sprzedaży produktów, 2) przychody operacyjne, 3) przychody z operacji finansowych.
(cytat, str. 216) Profit center, zwane także obszarem zysku czy obszarem biznesu, jest więc zorganizowaną jednostką przedsiębiorstwa, która odpowiedzialna jest zarówno za stronę przychodów, jak i dużą część kosztów, których to różnica określa wynik tej jednostki.
(cytat, str. 174) Działalność gospodarcza jednostki ma na celu osiągnięcie zysków. Drogą do zrealizowania tego celu jest uzyskiwanie przychodów z prowadzonej działalności. Wiąże się to jednak z ponoszeniem kosztów, a działalność gospodarcza jest rentowna, gdy przychody przewyższają koszty. Aby to stwierdzić, potrzebna jest prawidłowo prowadzona ewidencja przychodów i kosztów w księgach rachunkowych jednostki. Jakość informacji tworzonych przez rachunkowość warunkuje poprawność obliczenia wyniku finansowego'. Poprawnie prowadzona ewidencja przychodów i kosztów musi zapewnić identyfikację wszystkich przychodów i kosztów oraz ich wycenę i klasyfikację do właściwego okresu sprawozdawczego, zgodnie z zasadami rachunkowości, m.in. zgodnie z zasadą ostrożności, która stanowi, że w księgach rachunkowych należy ująć wyłącznie niewątpliwe przychody i zyski nadzwyczajne oraz wszystkie, nawet prawdopodobne koszty operacyjne i straty nadzwyczajne. Powyższa zasada, wyrażona w art. 7. ustawy o rachunkowości świadczy o potrzebie stosowania odmiennego podejścia do ewidencji przychodów i kosztów. Te pierwsze muszą być niewątpliwe, aby zostały uznane, natomiast drugie wymagają ujęcia, gdy są przynajmniej prawdopodobne.
Definicję przychodów i zysków zawiera art. 3. ust. 1. pkt 30. ustawy o rachunkowości. W myśl tego przepisu za przychody i zyski uważa się uprawdopodobnione powstałe w okresie sprawozdawczym korzyści ekonomiczne, o wiarygodnie określonej wartości, w formie zwiększenia wartości aktywów, albo zmniejszenia wartości zobowiązań, które doprowadzą do wzrostu kapitału własnego lub zmniejszenia jego niedoboru w sposób inny niż wniesienie środków przez udziałowców bądź właścicieli.
Ta ogólna definicja obejmuje różne formy i kategorie przychodów i zysków. Jeśli chodzi o zyski, przytoczona definicja posługuje się pojęciem zysków zrównanych z przychodami, czyli zyskami nadzwyczajnymi, stanowiącymi dodatkowe korzyści ekonomiczne. Od tak pojmowanych zysków należy odróżnić zyski rozumiane jako dodatni wynik finansowy, czyli dodatnią różnicę pomiędzy przychodami i kosztami. W tym drugim przypadku zyski są pochodną przychodów.
(cytat, str. 174) Przy świadczeniu usług, stopień wykonania usługi należy mierzyć za pomocą metody wykonywania kontraktu lub metody procentowej, w zależności od tego, która z nich lepiej oddaje stan zaawansowania prac. Oszacowanie przychodu ze świadczonej usługi można uznać za wiarygodne, w świetle wymagań Międzynarodowego Standardu Rachunkowości nr 18, jeśli spełnione są wszystkie następujące warunki: -kwotę przychodu można wycenić wiarygodnie, -istnieje prawdopodobieństwo, ze jednostka gospodarcza uzyska korzyści ekonomiczne z tytułu przeprowadzonej transakcji, -stopień realizacji transakcji na dzień bilansowy może być określony w wiarygodny sposób, -koszty poniesione i przewidywane do poniesienia w trakcie świadczenia usługi mogą być wycenione w sposób wiarygodny.
(cytat, str. 175) Za przychody z tytułu umów najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym charakterze uważa się przychody należne określone na dzień, w którym należności wynikające z tych umów stają się wymagalne.
Za datę powstania przychodu należnego uważa się wynikający z faktury termin płatności, a jeżeli termin nie jest określony, ostatni dzień miesiąca, w którym wystawiono fakturę w przypadku rozliczeń z tytułu: -dostaw energii elektrycznej, cieplnej lub gazu przewodowego, -świadczenia usług telekomunikacyjnych, radiokomunikacyjnych, z wyjątkiem usług opłacanych za pomocą żetonów (monet) lub kart, w tym telefonicznych, -usług rozprowadzania wody, gospodarki ściekami oraz wywozu i unieszkodliwiania odpadów.
(cytat, str. 88) Stopa wykorzystania potencjału przychodowego (Swpp - bada relację między faktycznym przychodem ze sprzedaży noclegów a przychodem potencjalnym). Swpp=(przychody ze sprzedaży usług noclegowych/potencjalne przychody)x 100%
(cytat, str. 342) Wstępna analiza rachunku zysków i strat pozwala kierownictwu przedsiębiorstwa zorientować się co do dynamiki i struktury kosztów oraz przychodów, ocenić wpływ poszczególnych pozycji na kształtowanie się wyniku finansowego, podjąć decyzje poprawiające opłacalność działań firmy.
(cytat, str. 435 - 436) Podstawową przesłanką tworzenia przedmiotowych i podmiotowych centrów zysków jest możliwość ustalania kosztów i przychodów ze sprzedaży w danym zakresie działalności przedsiębiorstwa. Tworzenie tych centrów odbywa się w aspekcie powiązań przedsiębiorstwa z otoczeniem, bądź w kontekście problemów decyzyjno- kontrolnych.