Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 252) Kierownictwo centrum zależy od centralnego zarządu, ponieważ to zarząd określa sposoby postępowania, zasady rachunkowości, strategiczne cele do realizacji, ustala globalną strategię oraz ma w swej dyspozycji środki personalne w stosunku do kierownictwa obszaru (możliwość jego wyboru i odwołania czy motywacji).
(cytat, str. 36) Ścisły zarząd jest rozumiany w duchu kodeksu spółek handlowych jako zarząd spółki dominującej, a zarazem całego holdingu (ewentualnie jako zarząd wykonywany przez firmę menedżerską).
(cytat, str. 132) Kontakty zarządcze Na mocy takiego porozumienia kontrola działalności przedsiębiorstwa, która w normalnej sytuacji zostałaby powierzona zarządowi wybranemu i nominowanemu przez właściciela przedsiębiorstwa, powierzana jest odrębnemu przedsiębiorstwu, które wykonuje wszelkie niezbędne funkcje zarządcze w zamian za wynagrodzenie.
(cytat, str. 14) Pojawienie się zarządu jako istotnej, odrębnej i przywódczej instytucji jest punktem zwrotnym w historii społecznej. Rzadko się zdarza, by jakaś nowa grupa przywódcza powstawała tak szybko, jak to się stało z zarządem od przełomu XIX i XX w. Rzadko też w historii ludzkości jakaś nowa instytucja tak szybko okazała się niezbędna; i rzadko nowa instytucja pojawiała się na scenie spotykając się z tak niewielką opozycją, tak niewielkimi zaburzeniami, i tak niewielkimi sporami na swój temat.
(cytat, str. 47 - 48) W każdej organizacji stale występuje niebezpieczeństwo wybuchu wojny miedzy baronami; jest ona pierwszym i najpewniejszym objawem słabości na górze. Zgodnie z poglądami teoretyków państwa i prawa, pierwszym obowiązkiem rządu jest zapewnienie porządku w państwie; pierwszym obowiązkiem zarządu jest zapobieganie wojnom między baronami. W polityce nauczyliśmy się w jaki sposób opanować bunty i niepokoje społeczne; w zarządzaniu jeszcze tego nie potrafimy.
(parafraza, str. 71 - 72) Zarząd jest trzecim organem decyzyjnym Europejskiego Banku Centralnego, składa się on z: - prezesa i wiceprezesa, - czterech pozostałych członków zarządu. Do kompetencji zarządu należy: - przygotowanie posiedzeń Rady Prezesów; - realizacja polityki pieniężnej strefy euro zgodnie z wytycznymi i postanowieniami Rady Prezesów oraz przekazywanie niezbędnych instrukcji w tym zakresie krajowym bankom centralnym strefy euro; - zarządzanie bieżącą działalnością EBC; - wykonywanie określonych uprawnień przekazanych Zarządowi w drodze delegacji przez Radę Prezesów w tym uprawnień o charakterze regulacyjnym.
(cytat, str. 70) Zarząd Europejskiego Banku Centralnego podejmuje wszelkie decyzje operacyjne i odpowiada za wszelkie sprawy bieżące EBC, w tym za realizację ustalonej przez Rade Prezesów polityki pieniężnej. W jego skład wchodzi prezes, wiceprezes i czterech członków. Muszą być to obywatele państw członkowskich strefy euro cieszący się autorytetem i mający doświadczenie w dziedzinie pieniądza lub bankowości. Są oni mianowani przez Radę Europejską (kwalifikowaną większością głosów) na zalecenie Rady ECOFIN i po konsultacjach z Parlamentem Europejskim oraz Radą Prezesów. Kadencja członka zarządu trwa osiem lat i nie może być powtórzona. Dymisja możliwa jest tylko w przypadku niespełnienia przez niego warunków koniecznych do sprawowania funkcji lub dopuszczenia się poważnego uchybienia - decyzję taką podejmuje Trybunał Sprawiedliwości na wniosek Rady Prezesów lub zarządu.
(cytat, str. 219) () wszyscy członkowie zarządu mają kolegialny obowiązek podjęcia z należytą starannością wszelkich koniecznych działań celem prawidłowego realizowania obowiązków informacyjnych przez spółkę publiczną.
(cytat, str. 37) Teoria Portera, podobnie jak inne klasyczne teorie zarządzania strategicznego zakłada, ze przemysł jest rynkiem zbudowanym z grup niezależnych graczy (odbiorców, dostawców, konkurentów), na którym istniej relatywnie niski poziom niepewności, a zachowania konkurentów są determinowane ich pozycją w sektorze i stąd w miarę łatwe do przewidzenia.
Michał Trocki,
Outsourcing. ,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001, ISBN: 83-208-1340-9 (62+0)
(cytat, str. 175 - 176) Pierwszą czynnością wdrożeniową jest sporządzenie aktu założycielskiego spółki w formie aktu notarialnego. Następnie powoływane są władze nowo utworzonej spółki, tzn. rada nadzorcza lub komisja rewizyjna i zarząd.
(cytat, str. 222) Zarząd- oprócz innych swoich obowiązków, zarząd ustala również misję i strategię firmy. W niektórych firmach zarząd odgrywa istotną rolę w procesie planowania.
(cytat, str. 86) Dobrze zarządzana wiedza wyróżnia firmę internetową od konkurencji. Zarządzanie wiedzą jest procesem zarządzania wiedzą organizacji jawną i ukrytą - w celu tworzenia wartości i utrzymywania przewagi konkurencyjnej dzięki budowaniu, przekazywaniu i wykorzystywa¬niu wiedzy uzyskanej w interakcji z klientem do maksymalizacji wzrostu i wartości firmy. KM koncentruje się na tworzeniu i dostar¬czaniu nowatorskich produktów i usług; zarządzaniu i ulepszeniu relacji z obecnymi i nowymi klientami, partnerami i dostawcami oraz ulepszaniu praktyk i relacji związanych z klientem.
(cytat, str. 103) Zarządzanie wiedzą, koncentrujące się na kultywowaniu relacji z klientami i partnerami biznesowymi, określa się mianem zarządzania relacjami z klientem na bazie wiedzy (KCRM). KCRM leży na przecięciu zarządzania wiedzą, wspólnego zarządzania relacjami i gospodarki elektronicznej. Pod względem zdobywania i podtrzymywania lojalności klienta, metoda ta idzie znacznie dalej niż internetowe czy tradycyjne CRM. Zarządzanie wiedzą zintegrowane z CRM wykorzystuje wiedzę o kliencie i relacje w poszczególnych kanałach do doskonalenia obsługi klienta; maksymalizacji wskaźnika utrzymania obecnych klientów, ich lojalności i dochodowości oraz wypracowania i ciągłego doskonalenia powtarzalnych procesów sprzedaży. KM skupia się na tworzeniu i dostarczaniu nowatorskich produktów i usług; zarządzaniu i umacnianiu relacji z obecnymi i nowymi klientami, partnerami i dostawcami oraz na doskonaleniu praktyk i procesów związanych z klientami.
(cytat, str. 73 - 74) To właśnie zarząd jest odpowiedzialny za wdrożenie strategii, i to cały, a nie wydelegowany przedstawiciel! Najpewniejszym sposobem wzbudzenia troski zarządu o strategię jest jednoznaczne związanie każdego członka zarządu jednym wybranym programem funkcjonalnym realizacji strategii i uzależnienie jego kwartalnej premii od efektywności wykonania zadania. Jest to prymitywna, ale skuteczna technika, ponieważ pracownicy firmy robią to, za co są wynagradzani, a nie to, za co teoretycznie powinni się czuć odpowiedzialni.
(cytat, str. 134) Zarząd przedsiębiorstwa powinien wiedzieć, gdzie i dlaczego powstają koszty jakości, gdzie są one ujawniane i w którym miejscu należy podjąć działania korygujące, aby zminimalizować ich poziom i poprawić jakość.
(cytat, str. 516) Zarządzanie marką i jej wartością nie jest już celem, ale środkiem dążenia do celu – narzędziem, pozwalającym na budowanie relacji z klientem.