Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 386) Brak konkurencji i sankcji wobec administracji publicznej może powodować, że nacisk na podniesienie efektywności jest zbyta mały, by można było je usprawnić poprzez poprawienie koordynacji całego systemu.
(parafraza, str. 138 - 139) Warunki jakie powinna spełnić sankcja: - musi być indywidualna i dotkliwa - musi posiadać "jak największa ilość informacji o dłużniku oraz jak najdłuższa lista różnorodnych sankcji. Wtedy można elastycznie dopasować jedne do drugich".
(parafraza, str. 140 - 152) Sankcje można podzielić na trzy grupy: 1.sankcje we współpracy- np. zabranie specjalnych przywilejów dłużnikowi, zapłaty tylko gotówką, wprowadzenia finansowych zabezpieczeń. 2.sankcje prawne- to tak zwany straszak na dłużnika, np. ustawowe odsetki karne, odsetki umowne, odszkodowania, zabranie towaru, uruchomienie zabezpieczenia, które było ustalone na początku współpracy, czy sprzedaż należności, zlecenie windykacji osobie trzeciej, złożenie doniesienia o popełnieniu przestępstwa, sprawa sądowa lub zgłoszenie do Krajowego Rejestru Dłużników. 3.sankcje psychologiczno- społeczne- to ujawnienie zadłużenia w celu popsucia opinii dłużnika w jego otoczeniu, budzenie niepokoju i utrudnianie życia.
(cytat, str. 50) Dopuść karanego do głosu tylko jeden raz Karanie powinno trwać krótko, bo jest trudne dla obu stron. Dlatego do momentu zakomunikowania sankcji nie daj sobie przerwać, a sam unikaj dygresji i opisów sytuacji. Dzięki temu nie narazisz się na irytujące dyskusje i niekończące się przekonywanie, kto ma rację.
Słowa kluczowe:dyskusja, karanie, sankcja Komentarze i źródła pierwotne: W. Szymanowski, R. Perkowski, Przedsiebiorstwo wirtualne, jego cechy szczególne, [w:] Z.Cygan (red.) Wirtualizacja działań małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), rozdz. 1.2., Wydawnictwo WSEI, Warszawa 2003, str. 17-24.
(cytat, str. 66) Sankcje mają zniechęcać podwładnych do pewnych zachowań, ale niewiele budują. Natomiast pozytywne wzmocnienia pozwalają pracownikom uczyć się, rozwijać i doskonalić swoje umiejętności. Docenianie buduje lojalność w stosunku do szefa i firmy oraz zachęca do poszukiwania twórczych rozwiązań.
Słowa kluczowe:sankcja Komentarze i źródła pierwotne: A. Simon, S. Shaffer, Hurtownia danych isystemy informacji gospodarczych, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2002, str.90 Więcej na ten temat na str.88-89.