Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: wywiad bezpośredni (0 - 7 z 7)
(cytat, str. 107) Wywiad bezpośredni polega na pozyskiwaniu informacji od respondenta poprzez bezpośredni jego kontakt z badaczem lub ankieterem. Bezpośredni kontakt może mieć charakter osobistego kontaktu - wywiad "w cztery oczy" (osobisty), albo też kontaktu przez telefon - wywiad telefoniczny.
(cytat, str. 107) Wywiad "w cztery oczy" (ang. face-to-face lub personal interview), nazywany także wywiadem osobistym, jest tą formą komunikacji z respondentem, która umożliwia bezpośredni pomiar opinii respondentów w różnych miejscach: w domach, w sklepach, w zakładach pracy, itp.
(cytat, str. 67) Wywiad to proces uzyskiwania bezpośrednich odpowiedzi na zadane pytania. W badach marketingowych występują dwa rodzaje wywiadów: - wywiad zogniskowany - wywiad głębinowy
(cytat, str. 121) Odmianą wywiadu najczęściej wykorzystywaną w pomiarach jest wywiad bezpośredni (tj. osobisty i indywidualny). Polega on na rozmowie twarzą w twarz na określony z góry temat.Przeprowadza ją specjalnie przeszkolony ankieter z wybraną osobą reprezentującą cechy określone uprzednio w projekcie badania marketingowego.
(cytat, str. 121) Wywiad ankietowy (kwestionariusz i bezpośredni) jest przeprowadzany osobiście i ma zamknięty, sformalizowany charakter. Polega na tym, że ankieter zadaje respondentowi pytania zawarte w kwestionariuszu.
(cytat, str. 105) Drugą najczęściej stosowaną metodą zbierania danych są wywiady, których głównym celem jest zbadanie opinii, sądów rozmówcy na określony temat. W zależności od liczby respondentów objętych badaniem stosuje się podział wywiadów na indywidualne i grupowe.
(cytat, str. 62) Wywiad bezpośredni jest najbardziej elastyczną metodą zbierania danych. Charakteryzuje się znaczną liczbą uzyskanych odpowiedzi, dużymi możliwościami kontroli badań, chociaż jednocześnie należy do technik najbardziej kosztownych.