Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: b����d komunikacji (0 - 4 z 4)
(parafraza, str. 30) Błędy w komunikacji z podwładnymi obciążają szefa. Nawet jeśli podwładny zapomni, nie zrozumie lub czegoś nie dopowie. Dobry menedżer wie, że zanim zacznie do kogoś mówić coś ważnego i wymagającego skupienia, powinien się upewnić, że ta osoba może go wysłuchać. Po pierwsze, należy sprawdzić, czy nie ma teraz pilniejszych spraw na głowie. Po drugie, powinno się odkładać poważne rozmowy, jeśli pracownik żyje w silnym stresie albo przeżywa niedawną porażkę zawodową bądź prywatną.
(parafraza, str. 30 - 31) Kluczem do sukcesu w dobrej komunikacji jest używanie jasnego i prostego języka, mówić mądre rzeczy bez stosowania przemądrzałych słów. Ponadto należy pamiętać, by wszyscy rozmówcy mieli takie samo rozumienie kluczowych pojęć. Jeśli dwie osoby będą rozumiały jakieś słowo - np. żargonowe czy specjalistyczne - inaczej, nastąpią błędy w interpretacji.
(parafraza, str. 31) Stosowanie parafraz pomaga unikną błędów w rozumieniu rozmówcy czy niejednoznacznych interpretacji. Parafraza to najlepszy sposób upewnienia się, że zostało się dobrze zrozumianym. Lepiej wydawać polecenia typu: "Teraz niech Pan własnymi słowami powtórzy, co ma zrobić.", niż pytania zamknięte, jak na przykład bardzo popularne: "Rozumie Pan?".