Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 101) Element przekazowy - dowolnego wyrażenia merytorycznego ujawnionego jest zawsze stanem wyróżnionym (ewentualnie "paczką" stanów wyróżnionych) wyjść pewnych efektorów lub wyjść pewnych instrumentów wykonawczych.
David Begg,
Makroekonomia. ,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1992, ISBN: 978-83-208-1644-0 (46+0)
(cytat, str. ) "(...) Podstawowe elementy składające się na przedsiębiorstwo. Są to: - przedsiębiorca, będący podmiotem prawa własności w stosunku do czynników stanowiących majątek przedsiębiorstwa, ponoszącego odpowiedzialność majątkową z tytułu wykorzystywania innych czynników oraz przyjmującego na siebie ryzyko związane z prowadzeniem określonej działalności gospodarczej, - działanie w celu maksymalizacji korzyści przedsiębiorcy, - planowanie działalności przez przedsiębiorcę, wyrażające się w odpowiedzi na pytania: jak produkt wytworzyć, jak nim handlować i kto ma być jego odbiorcą."
(cytat, str. 64 - 65) Analizując działania podejmowane przez te firmy, zidentyfikować można cztery elementy, które stanowią fundamenty organizacji na krawędzi chaosu, a które są spójne z zarysowanymi wcześniej cechami współczesnej organizacji. Elementami tymi są: - Mechanizmy konstruktywnej konfrontacji - Procesy uczenia się - Otwarty system informacyjny - Kultura organizacyjna
(parafraza, str. 87 - 90) Konstruktywna konfrontacja związana jest co najmniej trzema elementami, których istnienie w organizacji stymuluje jej zdolność do samoodnowy. Są to: - zdolność do podważania przyjętych założeń, zasad i wartości - tworzenie chaosu informacyjnego - gotowość do podejmowania ryzyka i akceptacji możliwości popełnienia błędów
(cytat, str. 17 - 18) Do najważniejszych elementów strategii finansowania zalicza się: - pozyskiwanie kapitału do prowadzenia działalności operacyjnej, finansowej i inwestycyjnej z dostępnych źródeł własnych i obcych, - kształtowaniu właściwych relacji między kapitałami własnymi i kapitałami obcymi, tak, aby efekty zastosowania tych kapitałów dały większe korzyści od kosztu pozyskania tych źródeł finansowania, - koordynację i kontrolę wydatkowanych źródeł finansowania, - utrzymywanie równowagi finansowej między zasobami majątkowymi a źródłami ich finansowania, - harmonizowanie strumieni przychodowych i wydatkowych tak, aby uzyskać oczekiwany poziom rentowności i bezpieczny poziom płynności
(cytat, str. 135) Marka to zbiór elementów rozpoznawczych (identyfikatorów), na który składają się nazywa, logo, slogan, dżingle, opakowanie i postać. Elementy marki współtworzą lub wzmacniają źródła siły marki i składają się na jej tożsamość. Istnieje pięć ogólnych kryteriów wyboru elementów marki: -łatwość zapamiętywania ich przez nabywców, -zdolność do tworzenia lub ewokowania znaczeń dotyczących kategorii produktu lub wymiarów wizerunku, -możliwość stosowania w różnych kategoriach produktu, -podatność na uaktualnienie, -możliwość ochrony prawnej.
(cytat, str. 23) "(...) Podstawowe elementy składające się na przedsiębiorstwo. Są to: - przedsiębiorca, będący podmiotem prawa własności w stosunku do czynników stanowiących majątek przedsębiorstwa, ponoszącego odpowiedzialność majątkową z tytułu wykorzystywania innych czynników oraz przyjmującego na siebie ryzyko związane z prowadzeniem określonej działalności gospodarczej, - działanie w celu maksymalizacji korzyści przdsiębiorcy, - planowanie działalności przez przedsiębiorcę, wyrażające się w odpowiedzi na pytania: jak produkt wytworzyć, jak nim handlować i kto ma być jego odbiorcą."
(cytat, str. 23) "(...) Podstawowe elementy składające się na przedsiębiorstwo. Są to: - przedsiębiorca, będący podmiotem prawa własności w stosunku do czynników stanowiących majątek przedsiębiorstwa, ponoszącego odpowiedzialność majątkową z tytułu wykorzystywania innych czynników oraz przyjmującego na siebie ryzyko związane z prowadzeniem określonej działalności gospodarczej, - działanie w celu maksymalizacji korzyści przedsiębiorcy, - planowanie działalności przez przedsiębiorcę, wyrażające się w odpowiedzi na pytania: jak produkt wytworzyć, jak nim handlować i kto ma być jego odbiorcą."