Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 95 - 99) Firma ma niewielkie umiejętności budowania marki i komunikacji Objawy: - rynek docelowy niewiele wie o Twojej firmie, - marka przypomina wszystkie inne, - co roku na promocję są przeznaczane takie same środki finansowe, - brak analiz finansowych skutków inwestycji. Rozwiązania: - ulepsz strategie budowania marki i metody pomiaru wyników, - przeznacz pieniądze ba bardziej skuteczne instrumenty marketingu, - żądaj od menedżerów marketingu przedstawienia szacunków finansowych skutków wnioskowanych przez nich wydatków.
(cytat, str. 32 - 33) Gdy komunikujemy się z kimś, to zwykle chcemy przekonać go do jakiegoś działania albo wpłynąć na jego wybór lub oceny. Czasem chodzi o modyfikację naszych możliwości w tym zakresie: chcemy poszerzyć wiedzę i uzyskać opinię na ważny temat, włączyć się w cudze działanie itp. W obu kierunkach zachodzi oddziaływanie na trzy najważniejsze (katechizmowe) składniki osoby: rozum, wolę i sumienie. Jest to szczególnie wyraziste w komunikacji marketingowej i w propagandzie politycznej.
(cytat, str. 195) Okno wystawowe stanowi jeden z najstarszych kanałów komunikacji z nabywcami. Mimo pojawienia się bardziej nowoczesnych mediów ciągle jest atrakcyjnym sposobem komunikowania się, ponieważ*(1):
prezentacja odbywa się w miejscu sprzedaży (pozwala klientowi na natychmiastową reakcję),
jest jednym z najtańszych sposobów komunikowania się,
pokazuje autentyczny towar, a nie wyobrażenie o nim,
ekspozycję można, w razie potrzeby, błyskawicznie dostosować do okoliczności (w deszczowy dzień wystawić parasole, w słoneczny - okulary przeciwsłoneczne).
Generalnie wystawy można podzielić na tzw. zamknięte (czyli mające zabudowane tło) oraz otwarte (nie mają tła -widać wnętrze sklepu)*(2). Uważa się, że wystawy otwarte:
dają przechodniom lepsze wyobrażenie o charakterze
umożliwiają przechodniom zobaczenie ruchu panującego w sklepie, co może sprowokować chęć przyłączenia się (efekt stada),
(cytat, str. 155 - 156) Wkładki są jednym ze sposobów komunikacji bezpośredniej firmy z klientami. Z reguły są dołączane do gazet, czasopism, a także do pakietów pocztowych wysyłanych przez firmy zajmujące się zarówno sprzedażą wysyłkową, jak i prowadzących sprzedaż w punktach stacjonarnych. Wkładka {insert) może być luźno włożona do gazety lub zszyta z nią. W pierwszym przypadku można określić ją mianem dodatku, natomiast w drugim, gdy jest na stałe dołączona do gazety, można mówić o załączniku. Ta popularna w Polsce forma reklamy pojawiła się w Europie w połowie lat osiemdziesiątych, za sprawą firm motoryzacyjnych. Do podstawowych zalet tego typu materiałów należy zaliczyć brak ograniczeń edytorskich, które są szczególnie widoczne, gdy do czarno-białej gazety dołączona jest kolorowa wkładka. Przekaz staje się przez to bardziej widoczny, niż w przypadku zamieszczenia reklamy na jednej ze stron. Z reguły wkładka zawiera większą ilość informacji niż tradycyjna reklama prasowa, co powoduje, że osoby, które się nią zainteresują, nawet po wyrzuceniu gazety wyciągają z niej wkładki, co wymiernie wydłuża czas „życia przekazu.
(cytat, str. 17) "Komunikacja marketingowa jest najczęściej określana jako zespół informacji (sygnałów), które firma emituje z różnych źródeł w kierunku nie tylko swoich klientów, lecz także innych podmiotów otoczenia marketingowego (dostawców, pośredników, konkurentów, liderów opinii itp.), oraz zespół informacji, które firma zbiera z rynku (megatrendy, potrzeby, preferencje nabywców, tendencje rozwojowe gospodarki itp.)."
Słowa kluczowe:komunikacja marketingowa Komentarze i źródła pierwotne: prof. dr hab. Aniela Styś, prof. dr hab. Stanisław Styś - Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Instytut Marketingu
(cytat, str. 18) "Zintegrowana komunikacja marketingowa to koncepcja, w której ramach firma starannie integruje i koordynuje liczne narzędzia i kanały komunikacyjne, aby dostarczyć jasne i spójne oraz przekonujące przesłanie dotyczące produktów, usług bądź samego przedsiębiorstwa. Jest ona rozpatrywana zarówno jako proces, ciąg działań, za których pomocą przedsiębiorstwo komunikuje się z rynkiem, jak i jako zbiór narzędzi o określonych właściwościach, umożliwiających koordynację i osiąganie celów oraz realizację funkcji przedsiębiorstwa. Podział tych narzędzi jest m.in. podporządkowany różnym formom komunikacji, wśród których wyróżnia się komunikację masową i komunikację interpersonalną."
Słowa kluczowe:komunikacja marketingowa Komentarze i źródła pierwotne: prof. dr hab. Aniela Styś, prof. dr hab. Stanisław Styś - Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Instytut Marketingu
(cytat, str. 13) "Inspiracją dla działań w sferze komunikacji marketingowej mogą być rozważania na temat tendencji obserwowanych w otoczeniu globalnym, nowych instrumentów, a także ich odmiennej klasyfikacji."
Słowa kluczowe:komunikacja marketingowa Komentarze i źródła pierwotne: Źródło pierwotne: Trocki, Grucza, 2007, s.16
(cytat, str. 203) Kluczowe znaczenie opakowania wynika z faktu, iż jest ono pierwszym i podstawowym elementem procesu komunikowania się producenta ze swym klientem, a zarazem nośnikiem skojarzeń związanych z marką produktu.
Słowa kluczowe:komunikacja marketingowa, marka Komentarze i źródła pierwotne: Szczegółowy opis interesariuszy oraz inne propozycje ich podziału można znaleźć w: T.J. Dąbrowski, Reputacja przedsiębiorstwa, Oficyna a Wolters Kluwers business, Kraków 2010, s.154-159
(cytat, str. 215) Komunikacja marketingowa — przepływ informacji między różnymi podmiotami rynku (głównie przedsiębiorstwem i podmiotami otoczenia rynkowego) o firmie, marce lub innym aspekcie związanym z działaniami marketingowymi
(cytat, str. 172) Układ komunikatu. Duże elementy, np. fotografia, rysunek, słowo, mot w graficzny, kontrastujące z resztą elementów umieszczonych w komunikacie, przyciągają uwagę. Szczególnie atrakcyjne, o odpowiedniej wielkości zdjęcie wywołuje odruchowe spojrzenie odbiorcy. Lepiej wykorzystać fotografię do prezentacji produktu, a rysunek sprawdza się przy przekazywaniu odbiorcy odpowiedniej idei.
(cytat, str. 170) Model AIDA - jednym z bardziej popularnych modeli opisujących reakcje odbiorców komunikatu marketingowego jest model AIDA:
A (ang. Attention) — uwaga; oznacza, że komunikat marketingowy musi przede wszystkim przyciągnąć uwagę adresata, jest to pierwszy podstawowy efekt, aby w ogóle można było osiągnąć ostateczny cel tego komunikatu;
I (ang. Interest) — zainteresowanie; po „złapaniu uwagi adresata chodzi
0 wzbudzenie w nim zainteresowania i zachęcenie go do bliższego zapoznania się z treścią przekazu;
D (ang. Desire) — pragnienie; sukces poprzedniej fazy powinien być następnie wzmocniony poprzez wywołanie w kliencie chęci spełnienia oczekiwanego w komunikacie działania; w tym celu należy zadbać o odpowiednie argument)
1 dobrze je zaprezentować;
A (ang. Actioń) — działanie; finalnym efektem przekazu jest wyw ołanie działania adresata; jeżeli poprzednie efekty są skutecznie osiągane, to klient jest skłonny podjąć odpowiednie działanie; w tym momencie bardzo ważne jest ułatw lenie mu wykonania kolejnych kroków.
Modyfikacją tego modelu jest AIDCA, gdzie pojawia się dodatkowy element C (ang.: Conviction) — przekonanie. Uwzględnienie tego elementu akcentuje specyfikę celu komunikacyjnego działań bezpośrednich. Aby wywołać reakcję adresata, trzeba nie tylko przyciągnąć jego uwagę, wzbudzić zainteresowanie i wywołać pragnienie. Klient musi być pozbawiony obiekcji dotyczących promowanego przedmiotu. Pamiętajmy, że reakcja klienta ma być natychmiastowa, nie zaś, jak w przypadku klasycznej reklamy, przesunięta w czasie i polegająca na wyborze towaru z półki sklepowej. Stąd tak ważny jest wysiłek związany z antycypowaniem i przełamaniem tych obiekcji. Pozostałe elementy są konsekwencją poprzednio uzyskanych efektów. Jest tutaj wiele szczegółów słabo znanych lub wręcz nieznanych twórcom reklamy klasycznej, które muszą być uwzględnione.
(cytat, str. 254 - 255) "Komunikacja marketingowa opiera się na źródłach wewnętrznych, głównie na cechach produktu/usługi oraz innych elementach marketingu mix. W jej ramach możemy z kolei wyróżnić dwa rodzaje działań komunikacyjnych: - komunikację produktową/usługową, której celem jest przekaz informacji na temat korzyści, jakie "daje" nabywcy dany produkt/usługa, - komunikacja marki, która koncentruje się wokół działań symbolicznych, mających na celu wykreowanie "osobowości marki", tj. pewnego obrazu, z jakim ma się konsumentom kojarzyć dana marka".
(cytat, str. 282) "Proces komunikacji marketingowej obejmuje sześć podstawowych elementów: uczestników komunikacji(nadawcę i odbiorcę), przekaz(komunikat), kanał transmisji przekazu, szumy(zakłócenia), sprzężenie zwrotne oraz kontekst komunikacji."
(cytat, str. 281) Komunikacja marketingowa oznacza swoisty dialog między przedsiębiorstwem a jego otoczeniem - obecnymi i potencjalnymi nabywcami oraz innymi grupami interesariuszy firmy. Dialog ten jest prowadzony z jednej strony poprzez działania informacyjno-nakłaniające, a z drugiej - przez sprzężenie zwrotne łączące odbiorcę z nadawcą przekazu promocyjnego i wykorzystujące w kanałach komunikacji interaktywne media.
(cytat, str. 213) Proces komunikacji marketingowej obejmuje sześć podstawowych elementów: 1) uczestników komunikacji- nadawcę i odbiorcę, 2) przekaz (komunikat), 3) kanał przekazu, 4) szumy (zakłócenia), 5) sprzężenie zwrotne, 6) kontekst komunikacji.
(cytat, str. 56) "Z kolei komunikacja marketingowa jest procesem kontaktowania się przedsiębiorstwa z konsumentami. Przedsiębiorstwo może się komunikować ze swoimi klientami za pośrednictwem wielu instrumentów, z pośród których należy wyróżnić: reklamę (prasową, telewizyjną, zewnętrzną), promocję uzupełniającą (np. obniżki cen, prezenty, ’dwa w jednym’, konkursy, programy lojalnościowe), targi, wystawy, public relations, marketing bezpośredni, a także markę oraz opakowanie."
(cytat, str. 16) Ze względu jednak na fakt, że obecnie przepływy informacji między przedsiębiorstwem, jego klientami, partnerami i ogółem społeczeństwa są znacznie szersze i bardziej złożone, coraz częściej stosuje się pojęcie komunikacji marketingowej – jest to proces wymiany informacji między przedsiębiorstwem a jego otoczeniem, służy realizacji określonej strategii marketingowej przez przedsiębiorstwo. Komunikacja ta, w przeciwieństwie do promocji, akcentuj dwustronny charakter przepływu informacji. Nie tylko następuje promowanie określonych treści nabywcom, lecz także nabywcy przekazują przedsiębiorstwu swoje oczekiwania i opinie. To przekazywanie może mieć spontaniczny charakter lub, co zdarza się częściej, odbywa się przez badania marketingowe.