Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 221) W procesie kształtowania partnerstwa zintegrowanych sieci handlowych wyodrębnia się trzy zasadnicze oddziaływania dotyczące: 1) relacji wewnętrznych (obejmujących integratora i uczestników sieci oraz zespoły pracownicze), 2) relacji z nabywcami, 3)relacji z dostawcami i innymi partnerami biznesowymi.
(cytat, str. 13) "Partnerstwo i profesjonalizm działań wyrastają ze spójności obietnicy zewnętrznej (komunikacji masowej) i nienagannych relacji w kontaktach osobistych i grupowych (umiejętności indywidualne)."
Słowa kluczowe:partnerstwo Komentarze i źródła pierwotne: prof. dr hab. Aniela Styś, prof. dr hab. Stanisław Styś - Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Instytut Marketingu
(cytat, str. 33) "Wszystkie działania marketingowe, jakie prowadzimy względem swoich klientów, powinny ich nie tylko satysfakcjonować, ale i zapewnić im wyróżnienie, tak aby zachcieli być naszymi partnerami, z którymi prowadzimy wspólne interesy".
(cytat, str. 292 - 294) ... można wskazać te zasadnicze okoliczności i warunki, których spełnienie zdecydowało o powodzeniu umowy społecznej jako węzłowej formy zinstytucjonalizowanego współdziałania głównych sił społecznych w Austrii. Doświadczenia tego kraju dowodzą, że: - partnerstwo społeczne nie jest wynikiem realizacji jakiegoś planu, ustrojowego projektu, lecz następstwem długotrwałego oddziaływania różnych sił społecznych, społecznych interakcji, dla zaistnienia których warunkiem sprzyjającym jest rozpowszechniony w społeczeństwie sposób myślenia, określona mentalność wynikająca z historycznych doświadczeń oraz naturalnych warunków; - interesy klas i warstw społecznych nie uczestniczących bezpośrednio w negocjacjach mogą być systematycznie naruszane, co grozi zdyskredytowaniem idei partnerstwa społecznego. Dlatego powinny być one reprezentowane choćby pośrednio, a realne korzyści poszczególnych grup społecznych nie mogą być osiągane na cudzy koszt, a więc tylko w wyniku redystrybucji; - podstawowi partnerzy umowy społecznej muszą być zorganizowani na szczeblu centralnym i realnie dysponować monopolem przedstawicielskim; - partnerzy umowy społecznej muszą dysponować lojalnością swego społecznego zaplecza, bowiem umowa społeczna określa nie tylko prawa i przywileje, ale tez obowiązki i wyrzeczenia, które nie mogą być zbiorowo odrzucane; - przedmiotem centralnych negocjacji nie mogą być problemy, których poprzez porozumienie i consensus rozstrzygnąć nie sposób. Aby ich rozwiązywanie nie było całkowicie blokowane, powinny one podlegać parlamentarnej procedurze i rozstrzyganiu na podstawie woli politycznie weryfikowanej większości.
Michał Trocki,
Outsourcing. ,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001, ISBN: 83-208-1340-9 (62+0)
(cytat, str. 195) Decyzja dotycząca outsourcingu wytwarzania części ma więc wymiar strategiczny. Powinna wynikać z wyboru przejścia od wytwarzania części do partnerstwa w zakresie: - wytwarzania, - rozwoju produktu, - tworzenia nowych wartości.
(parafraza, str. 64 - 67) Formy partnerstwa można rozpatrywać ze względu na dziewięć podstawowych kryteriów: 1. Czas trwania 2. Zakres przestrzenny działania/oddziaływania 3. Liczba i różnorodność zaangażowanych partnerów 4. Struktura organizacyjna i stopień hierarchizacji 5. Sposób finansowania 6. Podstawa formalnoprawna działania 7. Rozkład kontroli partnerów oraz sposób podejmowania decyzji 8. Pełniona funkcja w regionie 9. Rodzaj zaangażowanego sektora gospodarczego.
(cytat, str. 418) Literatura przedmiotu definiuje partnerstwo przedsiębiorstw jako relację między niezależnymi podmiotami, wynikającą z ich przedsiębiorczej postawy rynkowej, opartą na wzajemnym zaufaniu, zaangażowaniu i odpowiedzialności stron, które zdecydowały się współpracować po to, aby efekty ich kooperacji stanowiły dla nich określoną korzyść i miały trwały charakter. Należy także podkreślić, że cechą przypisywaną partnerstwu przedsiębiorstw jest fakt, że wraz z upływem czasu strony danego układu współdziałania tworzą silne i rozległe więzi społeczne, ekonomiczne, usługowe oraz techniczne.
(cytat, str. 37) Jednym z możliwych sposobów doskonalenia jakości i wdrażania innowacyjności w turystyce jest partnerstwo publiczno-prywatne, rozumiane jako nowa forma zarządzania procesami społeczno-gospodarczymi, oparta na wzajemnym zrozumieniu i wspieraniu się kapitału prywatnego i publicznego. Jakość w turystyce może być bowiem udoskonalona tylko w przypadku zgodnej realizacji wspólnie wytyczonych celów z zapewnieniem wieloaspektowego spojrzenia na sposoby ich osiągnięcia i znalezienia wspólnie wdrażanych środków (w tym finansowych). Tylko współdziałanie może zapewnić przewagę konkurencyjną rynku usług turystycznych regionu w stosunku do innych sektorów z jednej strony oraz rynku europejskiego - z drugiej.
Słowa kluczowe:partnerstwo, turystyka Komentarze i źródła pierwotne: Magdalena Dąbrowska-Mitek, Zastosowanie koncepcji benchmarkingu w sferze logistyki.
(cytat, str. 16) Regóły partnerstwa muszą być formalnie określone i właściwie zrozumiane przez dostawców i klientów, a sam proces powinien być tak, aby wzajemne relacje stale przynosiły korzysći wszystkim jego uczestnikom.
(cytat, str. 17) Celem firmy, i jej kierownictwa, musi być wzbogacanie partnerstwa w taki sposób, aby przynosiło ono coraz większe korzyści, które można osiągnąć dzięki trwałym związkom nie tylko z klientami, lecz także z osobami mającymi wpływ na ich jakość i ciągłość.
(cytat, str. 322) Partnerstwo między uczestnikami łańcucha powinno się opierać na takich samych zasadach jak partnerstwo między przedsiębiorstwem a klientami. Tymi zasadami są: -wspólne korzyści -trwałość i rozwój -długi horyzont czasowy, -rozwiązywanie problemów przez zespoły w czasie rzeczywistym, -dzielenie się wiedzą, -integracja systemów, -swobodna komunikacja, -mechanizmy rozstrzygania sporów, -określenie warunków zmiany zasad partnerstwa lub jego rozwiązania oraz procesów wprowadzania zmian.
(cytat, str. 350) Nie mniej ważnym aspektem partnerstwa jest reakcja pracownika na zmiany zachodzące w firmie. Wychodząc z założenia, że podstawą partnerstwa jest wzajemne zaufanie, powinien on świadomie i bez wahania powierzyć przedsiębiorstwu opiekę nad swoją przyszłością, a ono powinno traktować to zaufanie jak największą świętość.
(cytat, str. 124) Partnerstwo wertykalne łączy przedsiębiorstwa funkcjonujące w dwóch, następujących po sobie sektorach działalności, w ramach tego samego ciągu produkcyjnego.
(cytat, str. 11 - 12) Najbardziej przejrzystym kryterium jest kierunek powiązań, uwzględniający miejsce przedsiębiorstw partnerskich w łańcuchu dostaw oraz stopień ich powiązań branżowych. Według tego kryterium możemy wyróżnić partnerstwa: -horyzontalne(poziome) - zawierane przez przedsiębiorstwa działające na tym samym ogniwie łańcucha wartości w tej samej, pokrewnej lub obecnej branży; -wertykalne(pionowe) - integrujące przedsiębiorstwa funkcjonujące w różnych ogniwach łańcucha wartości tej samej branży; -diagonalne(ukośne) - łączące różne przedsiębiorstwa z różnych obszarów łańcucha, działające w pokrewnych lub obcych branżach.
(cytat, str. 13) Długookresowe partnerstwo między dostawcą a nabywcą prowadzi do partnerstwa strategicznego. Można je definiować jako formę realizacji międzyorganizacyjnych strategii co najmniej dwóch partnerów, którzy zachowują wspólnie uzgodnioną autonomię i pozostają jednostkami niezależnymi w zakresie działań niewchodzących w obszar porozumienia.
(cytat, str. 128) Zarządzanie partnerstwem to proces analizy i selekcji potencjalnych partnerów programów współpracy oraz okresowej kontroli efektywności relacji partnerskiej, której celem jest tworzenie i maksymalizowanie wartości.