Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 102) We współczesnym środowisku gospodarczym zachodzą trzy zmiany wpływające na funkcyjną strukturę organizacji. Po pierwsze i najważniejsze wymagania klientów oczekujących coraz lepszej obsługi oznaczały, że procesy przebiegające według podziałów funkcyjnych przestały być właściwe. Charakterystyczna jest dla nich bowiem wielka liczba punktów przekazywania zadań i zatwierdzania działań, a w takich warunkach nie można stosować procedur gwarantujących krótki czas realizacji.
(cytat, str. 217) T.Kotarbiński stoi na stanowisku zwiększonych wymagań w stosunku do człowieka, a co za tym idzie i surowszych ocen, ponieważ wtedy dopiero ktoś zrobi akurat tyle, ile wykonać może. Przecież jeżeli komuś powiemy, że wystarczy zrobić tyle a tyle, a to jest o wiele poniżej jego możliwości - będzie się czył nie wykorzystany.
(cytat, str. 54) Jak więc można zmusić pracowników, by się zainteresowali losem swojej firmy? Odpowiedź jest oczywista. Nie można ich zmusić. Nie możesz nikogo zmusić do tego, by robił więcej, niż masz prawo wymagać. Zrobią coś więcej, jeśli będą sami chcieli. Stojące przed nimi zadanie musi ich samo zachęcać do tego dodatkowego wysiłku.
(cytat, str. 14) Wymagania to z kolei potrzeby lub oczekiwania, które zostały ustalone, przyjęte zwyczajowo lub mają charakter obowiązkowy. Warto zauważyć, że w odniesieniu do usług turystycznych występują nie tylko wymagania obowiązkowe (wynikające z mocy prawa), ale także przyjęte zwyczajowo.
(cytat, str. 140) Wymagania dla konsultanta stawiane np. przez Stowarzyszenie Amerykańskich Firm Konsultacyjnych: - Generalny Konsultant - 10-15 lat praktyki, w tym 5 lat w dziedzinie doradztwa. - Starszy Konsultant - 5-10 lat praktyki, w tym 2-3 lata w doradztwie. - Konsultant - minimum 3-5 lat praktyki. - Młodszy konsultant - minimum 1-2 lata praktyki.
(cytat, str. 110 - 111) Utworzenie w banku funkcji opiekuna klienta wymaga:
poniesienia dużych nakładów finansowych (koszt utworzenia stanowiska o odpowiednim standardzie wyposażenia plus miesięczny koszt utrzymania pracownika),
przystosowanie organizacji sali do potrzeb nowego systemu obsługi (zapewnienie komfortu obsługi: wygoda, dyskrecja).
(cytat, str. 322) .. ludzie rozwijają się na miarę wymagań, jakie sami sobie stawiają. Rozwijają się na miarę tego, co uważają za osiągnięcie. Jeśli wymagają od siebie niewiele, pozostaną mali. Jeśli będą wymagać dużo, rozwiną się i wyrosną na wielkich ludzi - nie wkładając w to wcale więcej wysiłku niż ci, którym się to nie udało.
(cytat, str. 404) W Europie dużą uwagę przywiązuje się do prowadzenia dystrybucji według międzynarodowych standardów, ujętych w rodzinie norm ISO 9000. Poniżej opiszemy podstawowe wymagania tych norm. Istota podejścia polega na prawidłowym planowaniu i kontroli wszystkich operacji przekazywania towarów oraz na stworzeniu systemów zapewniających monitorowanie działań i wykonanie planów. Dostawcy towarów muszą określić, udokumentować i przestrzegać procedur przemieszczania, przechowywania, pakowania i dostarczania tych towarów. Normy wymagają określenia i udokumentowania systemów sprawdzania (i rejestrowania wyników) wszystkich wyrobów i materiałów przychodzących do przedsiębiorstwa, znajdujących się w procesie przetwarzania oraz wszystkich wyrobów gotowych. Należy to stosować we wszystkich ogniwach łańcuchów kooperacyjnych, łącznie z operacjami dostarczania, a w pewnych przypadkach - aż do chwili zainstalowania i oddania do eksploatacji.
(cytat, str. 69) Podstawą Deklaracji Międzynarodowego Instytutu Statystyki w sprawie etyki zawodowej statystyków nazywanej „Kodeksem etyki statystycznej” są następujące założenia” - wszelka działalność informacyjna oparta jest na zaufaniu odbiorcy informacji do źródeł informacji, na domniemaniu rzetelności zawodowej producenta i dystrybutora informacji. Odbiorca informacji nie ma bowiem możliwości zweryfikowania jakości informacji. Przestrzeganie przez statystyków zasad etyki zawodowej jest więc warunkiem użyteczności statystyki w ogóle, - statystyka jest przede wszystkim nauką metodologiczną dostarczającą innym dyscyplinom naukowym i praktyce metod i narzędzi opisu i analizy rzeczywistości. Statystycy są wiec przede wszystkim naukowcami, których obowiązują zasady etyczne wszelkiej działalności naukowej: poszukiwania prawdy, całej prawdy i tylko prawdy, - statystyka jako nauka ma charakter usługowy w stosunku do innych nauk oraz wielu dziedzin działalności praktycznej. Usługowy charakter statystyki nie może oznaczać jej służalczości względem zleceniodawców finansujących badania statystyczne czy władz nadzorujących oficjalne instytucje statystyczne.
Tadeusz Kotarbiński,
Traktat o dobrej robocie. ,
Zakład Narodowy im. Ossolińskich Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk-Łódź 1982, ISBN: 83-04-01204-9 (14+0)
(cytat, str. 205) Jakich to walorów mamy prawo wymagać od dobrej służby informacyjnej? Spróbujemy je sproawdzić do następujących. Są to: szybkość, wierność, należyta szczegółowość, czytelność, określoność. Dołącza się to tego uzdolnienie odbiorców do rozumienia języka informacji.
(cytat, str. 34) W sytuacji gdy wymagania w związku z wykonywanym zajęciem łatwo jest przewidzieć i dokładnie określić, a każdy może zdobyć i rozwinąć umiejętności, dzięki którym spełni pożądany standard, dopasowanie osoby do stanowiska pracy nie stwarza szczególnych problemów. Z jednym zastrzeżeniem: jest to scenariusz, który rzadko znajduje realne potwierdzenie, a najrzadziej wśród kadry kierowniczej.
(cytat, str. 64) Edukacja, która wciąż opiera się na teorii homeostazy, kieruje się zasadą, zgodnie z którą należy stawiać ludziom jak najmniejsze wymagania.
... nie wolno zapominać, że dziś, w epoce dostatku, większość ludzi ciepi raczej na brak wymagań niż na ich nadmiar. Społeczeństwo jzamożne jest społeczeństwem niewymagającym, to zaś skutkuje brakiem napięć.
...ludzie pozbawieni napięć, sami je generują w naturalny bądź nienaturalny sposób.
(cytat, str. 88 - 89) (Kalinowski) Wymagania w zakresie danych wejściowych do projektowania i prac rozwojowych nakazują również wykorzystanie informacji pochodzących z podobnych projektów, do czego niezbędne jest systemowe podejście do gromadzenia wiedzy oraz stworzenia wewnątrz organizacji mecvhanizmów sprzyjających wyszukiwaniu odpowiednich danych.
(cytat, str. 398) Warto przypomnieć że wymaganie to potrzeba lub oczekiwanie które zostało ustalone jest przyjęte zwyczajowo lub jest obowiązkowe. Przez satysfakcje klienta rozumie się z kolei stan zadowolenia wywołany spełnieniem tych wymagań.
(cytat, str. 162) (G.Radziejowska) - Wymagania podstawowe - zawierające podstawowe elementy usługi, których z oczywistych względów klient nie artykułuje z góry, zakładając, że są one gwarantowane przez uslugodawcę, - wymagania dodatkowe - te elementy usług, które najczęściej są związane z chęcią zmniejszenia kosztów jej pozyskania, bądź też spełnienia wzbogaconych potrzeb użytkowych, - wymagania utajone - zawierające te elementy usług, które pozytywnie zaskakują klienta.
(cytat, str. 43) Identyfikacja wymagań - wywiady z przyszłymi użytkownikami systemu oraz przestudiowanie materiałów przez nich przygotowanych w celu jednoznacznego i precyzyjnego sformułowania ich potrzeb
(parafraza, str. 76 - 77) Klasyfikacja wymagań informatycznych wg klasyfikacji FURPS (Functionality, Usability, Reliability, Performance, Supportability (Scalability): funkcjonalne, niefunkcjonalne. Ponadto uwypukla się wymagania niezawodnościowe, wydajnościowe, na interfejsy do systemów zewnętrznych, implementacyjne, fizyczne.