Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 86) W CRM promocja ma charakter zindywidualizowany i bezpośredni. Ogromnego znaczenia nabierają takie środki komunikacja, jak: telefon, przesyłka pocztowa, email czy sms.
(cytat, str. 19) Promocja produktów służyć ma przede wszystkim wykreowaniu marki produktu, która ma się klientowi kojarzyć z określonym zestawem jakości, a także wzmocnieniu preferencji klienta wobec tej marki i w ten sposób utrzymaniu jego lojalności.
(cytat, str. 98) "Kiedy sprawdzamy podział pieniędzy przeznaczonych na promocję miedzy główne kategorie komunikacji, takie jak reklama, promocja sprzedaży, public relations, reklama pocztowa i poczta elektroniczna, zapewne odkryjemy, że proporcje z roku na rok pozostają takie same."
(cytat, str. 198) Perswazja w formie normy instrumentalnej jeszcze bardziej niż do reklamy pasuje do promocji sprzedaży - której istotą jest skłonienie odbiorcy do spróbowania, zrobienia czegoś wstępnie, aby zasmakował i stał się nabywcą produktu.
(cytat, str. 56) Bez względu na rodzaj klienta bardzo ważną funkcją marketingowych baz danych jest gromadzenie danych historycznych o klientach. Dostęp do tych danych zapewnia niezwykle użyteczne informacje o preferencjach i upodobaniach klientów, które wykorzystuje się zwłaszcza w promocji i dystrybucji.
Słowa kluczowe:klient, promocja, baza danych Komentarze i źródła pierwotne: J.B. Karski, "Teoria organizacji i zarządzania w promocji zdrowia", COiEOZ, Warszawa 1996 r., s.7.
(cytat, str. 84) Efektywna promocja jako element składowy ECR ma za zadanie ograniczenie kosztów promocji bez zmniejszania ich naturalnej funkcji przyciągania klienta.
(cytat, str. 28) Jedynie solidna analiza wszystkich elementów międzynarodowej kampanii promocyjnej może zapewnić jej szansę sukcesu. Trzeba dokładnie rozwazyć problemy public relations, opakowania, promocje sprzedaży, reklamę i direct response(bezpośrednia odbiór towaru).
(cytat, str. 252) Promocje związane z losowaniem nagród są w wielu krajach zakazane prawem, zalicza się je bowiem do gier hazardowych. Wyjątkiem są konkursy, w których uczestnicy muszą się wykazać wiedzą lub umiejętnościami.
(cytat, str. 193) Wystawa może służyć wyłącznie promocji towarów, tak jak np.salon samochodowy w Londynie, gdzie nie sprzedaje się prezentowanych eksponatów, albo łączyć w sobie element promocyjny z handlowym i wówczas nazywana jest targami.
(cytat, str. 75) "... w przypadku detalistów akcje promocyjne mogą spowodować spadek przychodów, gdyż okresowe przerzucenie się nabywców na zakupy promowanej (zwykle relatywnie tańszej) marki produktu powoduje spadek popytu na pozostałe (zwykle droższe) marki."
Słowa kluczowe:promocja Komentarze i źródła pierwotne: prof. dr hab. Marianna Daszkowska - Politechnika Gdańska, Katedra Marketingu
(cytat, str. 17) "Pojęcie komunikacji marketingowej wywodzi się z jednego z elementów marketingu mix - promocji, która z kolei pochodzi od łacińskiego słowa promotio, oznaczającego poparcie, szerzenie, posuwanie się naprzód, możliwe dzięki dostarczaniu klientom odpowiednich informacji."
Słowa kluczowe:promocja Komentarze i źródła pierwotne: prof. dr hab. Aniela Styś, prof. dr hab. Stanisław Styś - Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Instytut Marketingu
(cytat, str. 88) Promocja oznacza bowiem "zespół działań i środków, za których pomocą przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje charakteryzujące produkt lub firmę, kształtuje potrzeby nabywców i ukierunkowuje popyt oraz zmniejsza jego elastyczność cenową".
(cytat, str. 82) "Promocja, czyli komunikowanie marketingowe, jest jednym z czterech elementów marketingu mix. Jej podstawowym zadaniem jest pomaganie przedsiębiorstwu w realizacji jego celów marketingowych. Ponieważ marketing koncentruje się na identyfikowaniu i zaspokajaniu potrzeb nabywców w celu osiągnięcia zysku, ostatecznym celem działań promocyjnych jest zwiększanie zysku przedsiębiorstwa."
(cytat, str. 92) "Przedsiębiorstwo ma do dyspozycji pięć promocji. ... są to sprzedaż osobista, promocja sprzedaży , reklama, sponsoring i public relations."
(cytat, str. 91) "Przy działaniach promocyjnych istotne jest aby bardzo precyzyjnie określić docelową grupę adresatów, czyli osób, do których ma dotrzeć przesłanie promocyjne."
(cytat, str. 105) Nawet najbardziej intensywne działania w sferze promocji nie pozwolą przedsiębiorstwu w długim okresie nieskończenie zwiększać sprzedaży, jeśli oferowane produkty nie będą nadążały za zmianami w potrzebach klientów.
Słowa kluczowe:klient, promocja, potrzeba, zmiany Komentarze i źródła pierwotne: według Webster's New International Dictionary
Jerzy Dietl,
Marketing. ,
Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1985, ISBN: 83-208-0478-7 (94+9)
(cytat, str. 277) Pod pojęciem promocji rozumie się różne środki taktyczne i strategiczne mające na celu bezpośrednie i pośrednie umacnianie na rynku pozycji przedsiębiorstwa, oferowanych przez niego produktów oraz aktywizacji jego sprzedaży.
Słowa kluczowe:promocja Komentarze i źródła pierwotne: J.Czekaj, A.Wodecka-Hyjek, Metody zarządzania procesami w świetle studiów i badań empirycznych, Kraków 2009
(cytat, str. 225) Promocja, nazywana też niekiedy komunikacją marketingową. Jej zadaniem jest informowanie, przekonywanie i skłanianie nabywcy do kupna produktu.
(cytat, str. 223) Promocja jako jeden z elementów koncepcji marketingowego zarzadzania przedsiębiorstwem składa się z pięciu grup instrumentów, a mianowicie: - reklamy, - promocji osobistej, - promocji sprzedaży, - public relations, - promocji bezpośredniej.