Encyklopedia Zarządzania :: System komunikacji marketingowej
Przeglądanie katalogu (kliknij)
Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: System komunikacji marketingowej (0 - 5 z 5)
(cytat, str. 18) "Nowoczesna firma zarządza złożonym systemem komunikacji marketingowej. System ten obejmuje identyfikację i ocenę głównych odbiorców komunikatów firmy, planowanie działań w zakresie komunikacji, w tym określenie najważniejszych informacji i dobór narzędzi, oraz kontrolę nad liczbą i jakością komunikatów, a także skutkami komunikacji."
Słowa kluczowe:System komunikacji marketingowej Komentarze i źródła pierwotne: prof. dr hab. Aniela Styś, prof. dr hab. Stanisław Styś - Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Instytut Marketingu
(cytat, str. 248 - 249) "System komunikacji marketingowej składa się z następujących elementów: - nadawcy przekazu, którym jest przedsiębiorstwo (nazywanego również źródłem przekazu), - odbiorcy przekazy, czyli docelowej grupy klientów, - samego przekazu, na który składa się określona treść przenosząca pewne zakodowane przez firmę znaczenia oraz jego forma, która uzależniona jest od jego specyfiki i cech charakterystycznych stosowanego nośnika (prasa, radio, TV), - funkcji kodowania przekazu i jego dekodowania, co z punktu widzenia skuteczności oddziaływania na docelową grupę klientów jest procesem kluczowym, wymagającym przede wszystkim ustalenia, czy przenoszone treści znaczą dokładnie to samo dla nadawcy przekazu i dla jego odbiorcy, - odpowiedzi odbiorcy przekazu w formie określonego zachowania (pamiętajmy, że brak reakcji oznacza również pewne zachowanie), - sprzężenia zwrotnego, czyli dostrzeżenia przez nadawcę przekazu reakcji odbiorcy".
(cytat, str. 43) System komunikacji marketingowej to zbiór osób, urządzeń i procedur służących do wymiany informacji dotyczących przedsiębiorstwa i jego oferty. Działanie tego systemu powinno przyczyniać się do realizacji podstawowych celów organizacji. Polega ono na dwustronnym przepływie informacji: od organizacji do otoczenia, i z powrotem - w postaci informacji zwrotnej pozyskiwanej w celu oceny skuteczności działań oraz lepszego ich dopasowania do wymogów grup docelowych.
(cytat, str. 243) Tworzenie systemów komunikowania jest zadaniem złożonym, znajduje to wyraz w licznych tzw. modelach komunikacji, które ukazują mechanizm działania i elementy procesu komunikacji.