Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 497) Dla emisji bonów skarbowych charakterystyczne jest to, że nie ma określonej jednorazowej wartości emisji; jest to uzależnione od potrzeb finansowych (bieżących) państwa.
(cytat, str. 40) Emisja papierów dłużnych przedsiębiorstw odbywa się najczęściej za pośrednictwem agenta (organizatora) emisji, którym jest biuro maklerskie banku. Agent wykupuje od firmy emitenta całą emisję po określonej cenie i następnie organizuje dalszy obrót tzn. odsprzedaje je innym inwestorom na rynku wtórnym.
(parafraza, str. 34) Emisją nazywamy wypuszczenie na rynek nowych papierów wartościowych. Celem emisji jest pozyskanie kapitału przez różne grupy podmiotów gospodarujących. Wyróżniamy 2 sposoby emisji: 1) emisja własna - wystawca papierów sam je sprzedaje wśród "publiczności"; jest to tańszy sposób; decydują się na nią emitenci, których pozycja na rynku jest dobra, uznana; najczęściej stosują ją instytucje finansowe, np. banki; 2) emisja obca - oznacza korzystanie z usług wyspecjalizowanych instytucji finansowych; za usługę rozprowadzenia walorów trzeba zapłacić prowizję.
(cytat, str. 125) Emisja akcji założycielskich (vendor consideration) Celem tego rodzaju emisji jest umożliwienie jednej firmie dokonania zakupu drugiej firmy po prostu przez specjalną emisję akcji.
(cytat, str. 128) Zwiększenie zasobu kapitału długoterminowego przez emisję obligacji pożyczkowych uwidacznia się w arkuszu bilansowym w ten sposób, ze zwiększa się łączna kwota środków obrotowych i zwiększają się także zobowiązania długoterminowe.
(cytat, str. 123) Celem emisji kapitalizacyjnej jest ściślejsze powiązanie kapitału akcyjnego z kapitałem zastosowanym w przedsiębiorstwie. Nie zwiększa ona środków pieniężnych dla firmy i żadne pieniądze nie zmieniają właściciela. Akcje przydziela się dotychczasowym akcjonariuszom proporcjonalniej do posiadanych udziałów, dokonując kapitalizacji rezerw. Operacja ta zmniejszy rezerwy i zwiększa liczbę akcji zwykłych w obiegu, co powoduje spadek ich wartości rynkowej.
(cytat, str. 125) Celem emisji plasowanej jest pozyskanie funduszów dla firmy możliwie najniższym kosztem. Ten rodzaj emisji stosuje się, gdy jest mało prawdopodobne, aby wystąpił znaczny popyt na akcje, i zwykle kwota tego typu emisji jest ograniczona do 1,5 mln funtów według wartości akcji udostępnionych po cenie plasowanej. Emisja ta polega na sprzedaży akcji przez specjalną firmę emitującą lub dealerów na rynku wybranym przez nich klientom. Korzyścią emisji plasowanej jest to, że jest ona stosunkowo mało kosztowna, unika się bowiem wielu zwykle ponoszonych wydatków ogólnych i promocyjnych oraz to że akcje są sprzedawane szybko i efektywnie.
(cytat, str. 125 - 126) Emisja akcji założycielskich (vendor consideration). Celem tego typu emisji jest umożliwienie jednej firmie dokonania zakupu drugiej firmy po prostu przez specjalną emisję akcji. Umożliwia to firmie nabywającej nienaruszanie jej środków pieniężnych, podczas gdy firma nabywana ma możliwość zwiększenia funduszów pieniężnych przez sprzedaż otrzymanych akcji.