Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 85) Telewizja umożliwia oglądanie w zasadzie całego świata, dawkuje silne bodźce rozwojowe, wzbudza emocje, a wykorzystana rozsądnie może wnieść dużo pożytku w wychowanie dzieci i młodzieży, wzbogacić ich życie. Telewizja cieszy się dużą popularności w społeczeństwie. Dostarcza przecież dużo rozrywki. Przekazuje w ten sposób pozytywne przeżycia, radość i zgodę na dobrą zabawę. Telewidzowie mogą odreagować zmęczenie i znużenie, zregenerować swoje siły zużyte w trakcie pracy lub nauki.
(cytat, str. 62) wszystkie programy z czołówki oglądalności, poza jednym, pochodzą z II połowy lat 70' lub początku 80'. Tym wyjątkiem były Zimowe Igrzyska Olimpijskie i 1994 roku, a więc też dość dawno.
(cytat, str. 62) Najbardziej efektywnym i najczęściej stosowanym medium w kampaniach o zasięgu międzynarodowym jest telewizja, gdzie przekaz słowny można ograniczyć do minimum, a nawet w ogóle z niego zrezygnować.
(parafraza, str. 98) Zalety telewizji jako medium reklamy: - realizm - uważna publiczność - wielokrotna emisja - wskazówka dla detalistów - selektywność geograficzna - związki z innymi mediami
(parafraza, str. 98 - 99) Wady telewizji jako medium reklamy: - brak selektywności odbiorców, - nietrwałość, - przełączanie i przewijanie, - przesyt, - "ulatnianie się" publiczności, - duży koszt, - terminy emisji, - ograniczenia co do treści, - zmniejszenie się liczby odbiorców.
(cytat, str. 25 - 26) "Telewizja jest najpotężniejszym medium reklamowym na rynku dóbr konsumpcyjnych. O jej ogromnej sile oddziaływania świadczy przenikanie sloganów, haseł i motywów przewodnich z reklam do języka potocznego i życia codziennego. Telewizja oddziałuje na zmysły wzroku i słuchu, a duża częstotliwość emisji spotów telewizyjnych powoduje, że łatwo zapadają one w pamięć."
Słowa kluczowe:telewizja Komentarze i źródła pierwotne: Borys T. "Kategoria jakości w statystycznej analizie porównawczej" Wydawnictwo Uczelniane AE, Wrocław 1984
(cytat, str. 124) Na rynku praw do transmisji telewizyjnych imprez sportowych funkcjonują trzy kategorie podmiotów o sprzecznych interesach: - telewidzowie - kibice sportowi zainteresowani jak najszerszym dostępem do transmisji po jak najniższych cenach w stacjach niekodowanych. - nadawcy telewizyjni - dążą do maksymalizacji zysków przez zakup jak najszerszego pakietu praw, na jak najdłuższy czas, po możliwie niskiej cenie; później starają się o osiągnięcie jak największych przychodów ze sprzedaży abonamentu telewizyjnego (przerzucanie kosztów zakupu na telewidzów) oraz sprzedaży czasu reklamowego i wskazań sponsorskich, emitowanych w czasie transmisji zawodów sportowych (przerzucanie kosztów na reklamodawców i sponsorów) - organizacje sportowe - są zainteresowane uzyskaniem jak największych przychodów ze sprzedaży praw telewizyjnych; ta grupa nie zawsze jest jednorodna, gdyż mogą to być poszczególne kluby sportowe lub organizacje zarządzające ligami profesjonalnymi.
(cytat, str. 125) W analizach dotyczących porównania dwóch sposobów sprzedaży praw telewizyjnych występują efekty je różnicujące, z których dwa można uznać za najbardziej istotne: - efekt siły negocjacyjnej - wskazuje, że pozycja negocjacyjna organizacji sprzedającej prawa do transmisji w sposób scentralizowany jest silniejsza, niż gdyby transakcje zawierały poszczególne kluby; - efekt swobodnego jeźdźca - w analizach ekonomicznych i naukach o zarządzaniu oznacza takie sytuacje, kiedy jedne osoby czy też podmioty gospodarcze uzyskują takie same efekty, bez podobnego wkładu pracy; w tym przypadku niektóre kluby zyskują więcej niż inne.
(cytat, str. 128) Przy wyborze stacji telewizyjnej, której zostaną sprzedane prawa do transmisji, bierze się pod uwagę różne czynniki, a najważniejsze z nich to: - przychody, - pozycja finansowa stacji telewizyjnej i jej płynność finansowa, - zasięg oferowany przez stację telewizyjna i stopień jej specjalizacji, - możliwości techniczne i redakcyjne zapewniające właściwy przekaz, - możliwości wspólnej promocji stacji telewizyjnej i organizacji sportowej, - szansa na długookresowa współpracę.
(cytat, str. 234) Telewizja jest pierwszym oknem. Oznacza to, że umożliwia dzieciom spojrzenie na świat, zanim nabędą umiejętności kompetentnej z nim interakcji, lub też - jak pisze Joshua Meyrowitz - prowadzi dzieci w podróż dookoła świata, kiedy jeszcze nie wolno im samym przejść przez ulicę.
(cytat, str. 379) Analiza kultywacji (cultivation analysis) - teoria, że telewizja kultywuje bądź rozwija światopogląd, który mimo iż jest w wielu przypadkach nieścisły, staje się rzeczywistością, ponieważ ludzie tak go traktują.
(cytat, str. 384) Kultywacja (cultivation) - w analizie kultywacji wpływ telewizji na tworzenie w danej kulturze struktur wiedzy i ogólnych pojęć leżących u ich podłoża.
(parafraza, str. 387) Trzy B telewizji: 1. Telewizja zaciera (blurs) tradycyjne różnice w sposobach postrzegania przez ludzi świata, w którym żyją. 2. Telewizja miesza (blends) ich obraz rzeczywistości z prezentowanym w telewizji głównym nurtem kultury. 3. Telewizja nakierowuje (bends) ten główny nurt tak, by służył instytucjonalnym interesom telewizji i jej sponsorów.
(cytat, str. 172 - 173) Skutki oglądanie przemocy w telewizji: - naśladownictwo, - rozhamowanie: kiedy przemoc staje się częścią codziennego życia człowieka, jego zahamowania i ograniczenia zastają przełamana, - desensytyzacja (odwrażliwienie), - pobudzenie, - nowe elementu poznawcze: powtarzana ekspozycja na przemoc może w przyszłości doprowadzić nas do interpretowania informacji w kategoriach celowej agresji, nawet w sytuacji, gdy agresja wcale nie była zamierzona.
(cytat, str. 176) Eron (1982) zauważył, że oglądanie przemocy w telewizji jest jedna z przyczyn dziecięcej agresji, ale dopiero połączenie kilku czynników decyduje o tym, w jakim stopniu młody człowiek staje staje się agresywny. Messenger-Davies (1989) uważa na przykład, że "to, co dziecko przejmuje z telewizji, zależy od tego co do niej przynosi. W zależności od tego, ile ma lat, jak jest bystre, czy czuje się zmęczone, z jakiej rodziny pochodzi, jakie umiejętności już posiada i tak dale, telewizja wpłynie na nie w różny sposób".