Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: kapita�� spo��eczny (0 - 13 z 13)
(cytat, str. 33) -Kapitał ludzki (human capital): wartość posiadanych informacji i wiedzy umożliwiających ludziom, wytwarzanie dóbr i usług. - Kapitał organizacyjny( organisational capital): wartość zasobów informacji i wiedzy, które nie znikają z organizacji wraz z odejściem pracowników. - Kapitał społeczny (social capital): wartość przypisywania sile powiązań, kontaktów i interakcji oraz jednolitości rozumienia faktów w ramach sieci społecznych występujących w organizacji - Kapitał w klientach (customer capital), czyli wartość przypisana relacjom organizacji z klientami, w ich lojalność.
(cytat, str. 416) Kapitał społeczny - sieć powiązań i znajomości opartych na przyjaźni, wzajemnym zaufaniu, profesjonalnym zrozumieniu oraz poczuciu wspólnoty (także interesów).
(cytat, str. 186) Kapitał społeczny definiuje się przez jego funkcję. Nie jest to jedna całość, ale wiele całości, które mają dwie wspólne cechy: wszystkie wynikają z aspektu struktury społecznej i umożliwiają niektóre działania jednostkom znajdującym się wewnątrz struktury. Wyróżnia się trzy skupiska kapitału społecznego -strukturalne, relacyjne i poznawcze.
(cytat, str. 88) Najczęściej kapitał społeczny okresla się jako kontakty i siatki powiązań między ludźmi. Dotyczą wsszystkich obszarów życia społecznego, ale najczęściej mają układ poziomy, a nie pionowy.
(cytat, str. 120) Na podstawie analizy literatury przedmiotu można stwierdzić, że podstawowe pojęcia i definicje kapitału społecznego dzielą się na cztery podstawowe grupy. Po pierwsze, kapitał społeczny związany jest z wiedzą umiejętnościami, zdolnościami (a więc kompetencjami autorów organizacyjnych). Po drugie, kapitał społeczny obejmuje stosunki, sieci społeczne i normy w nich występujące. Po trzecie, kapitał utożsamiany jest z zaufaniem (zaufanie jest najważniejszą formą kapitału). Po czwarte, kapitał społeczny - szczególnie ten, z którym mamy do czynienia w organizacji - składa się z wielu elementów (pozwalają one na identyfikację kapitału i jego pomiar).
(cytat, str. 125) Tworzenie pomostów (bridging) jest procesem powstawania zewnętrznych powiązań między jednostkami i grupami. „Wiązanie (bonding) lub inaczej tworzenie więzi społecznych i strukturalnych, to proces zachodzący wewnątrz grup lub większych społeczności.
(cytat, str. 348) Zastosowanie pojęcie kapitału społecznego w kontekście organizacyjnym opiera się na założeniu, że potencjał firmy rozwija się najlepiej poprzez współpracę między członkami personelu. Wszystko zaczęło się od koncepcji Barnarda (1956), zgodnie z którą organizacja to twór o charakterze kooperacyjnym, zbudowany głównie z relacji międzyludzkich. Ten pogląd zaowocował wizją organizacji jako wspólnoty społecznej.
(cytat, str. 31) Kapitał społeczny to funkcjonalna całość wartości, norm i sieci determinujących relacje międzyludzkie umożliwiające osiągnięcie synergetycznego efektu współpracy ludzi w ich grupach(wspólnotach) społecznych.
(cytat, str. 35) Wyższy poziom kapitału społecznego można uzyskać w procesie wykorzystania wiedzy. Jej percepcja i przyswajanie odnosi się wyłącznie do ludzi.
(cytat, str. 27) Do lat 70. XX wieku termin „kapitał społeczny” bywał sporadycznie czy przypadkowo używany w kilku zaledwie pracach socjologów bądź ekonomistów. Zważywszy na fakt, że owym terminem posługiwano się już kilkadziesiąt lat wcześniej, trudno jednoznacznie określić jego autora. W obszernej już literaturze przedmiotu wskazuje się pracę z 1916 roku, w której autorka Lyda Juston Hanifan posłużyła się terminem „kapitał społeczny”, prezentując wyniki badań szkolnych ośrodków wiejskich w Stanach Zjednoczonych.
(cytat, str. 30) Za jedną z pierwszych dojrzałych definicji kapitału społecznego w wymiarze ogólnym uznaje się „(…) te elementy struktury społecznej, które jednostkom bądź organizacjom ułatwiają działania podejmowane w ramach tej struktury”.
(cytat, str. 35) Wyższy poziom kapitału społecznego można uzyskać w procesie wykorzystania wiedzy. Jej percepcja i przyswajanie odnosi się wyłącznie do ludzi. W obrębie organizacji gospodarczych tworzą oni zasób ludzki, na który składają się interesariusze wewnętrzni i zewnętrzni.