Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 75) Radio (wyraz pochodzenia łacińskiego) to środek masowego przekazu. Rozpowszechnia audycje adresowane do różnorodnego, nieograniczonego kręgu radiosłuchaczy. Radio przewyższa prasę szybkością informowania, równoczesnością nadawania i odbioru, dostępnością dla analfabetów, stosunkową taniością rozpowszechniania programów w różnych językach, także łatwością pokonywania granic państwowych, dużych odległości i przeszkód naturalnych.
(cytat, str. 206) Radio Frequency Identification (RFID) - Technologia identyfikacji znacznikami (tagami), w których informacja identyfikująca jest zapisana w pamięci układu elektronicznego znacznika. Odczyt informacji ze znacznika dokonywany jest czytnikiem emitującym falę nośną, na którą znacznik odpowiada modulacja fali kodem identyfikującym. Główną zaletą jest odczyt bez optycznej widoczności znacznika i możliwość identyfikacji wielu znaczników naraz.
(cytat, str. 112) Muzyka w reklamie radiowej pełni szczególne funkcje, jest bowiem nie tylko atrakcyjnym tłem, lecz także instrumentem plasowania produktu, czyli kodowania go w umyśle słuchacza na odpowiedniej pozycji.
(cytat, str. 31) "Drugim ważnym medium w grupie mediów ATL jest radio...Radio oddziałuje bowiem na zmysł słuchu, dlatego w reklamie opowiada się o zaletach produktu, którego nie można zobaczyć, co znacznie utrudnia plasowanie produktu...Radio charakteryzuje znacznie większa elastyczność, a także niższe koszty działań reklamowych niż telewizję."
Słowa kluczowe:radio Komentarze i źródła pierwotne: prof. Dr hab. Krzysztof Fonfara - Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Katedra Handlu Międzynarodowego
(cytat, str. 42) W planowaniu kampanii reklamowej należy uwzględnić wszystkie zalety reklamowe radia i korzyści, jakie niesie ono dla celów marketingowych. Ma to istotne znaczenie na etapie podejmowania decyzji w zakresie wyboru mediów użytych w kampanii reklamowej.
(cytat, str. 40 - 41) Zarządzanie relacjami z klientami /CRM - Customer Relationship Management/ w wypadku rozgłośni radiowej polega na stosowaniu indywidualnych strategii w stosunku do każdego reklamodawcy w celu nie tylko jego zdobycia, ale utrzymania z nim długoterminowego kontaktu i zbudowania lojalnej grupy stałych reklamodawców. Jest ona obudowana technologią informatyczną, dzięki czemu rozgłośnia radiowa może zwiększyć swoje przychody z reklamy poprzez lepsze zrozumienie potrzeb reklamodawców.
(cytat, str. 35 - 36) Podstawowe obszary zastosowania systemów informacyjnych w rozgłośni radiowej to: - planowanie struktury i czasu emisji programów i audycji - wiadomości - archiwum muzyczne - rotacja muzyczna - montaż audio
(cytat, str. 44) (...) radio najlepiej nadaje się do promowania produktu w fazie jego wprowadzania na rynek. Daje ono możliwość silnego oddziaływania reklamy z dużą częstotliwością w bardzo krótkim czasie.
(cytat, str. 48) Radio w sensie ekonomicznym styka się z trzema rodzajami popytu na swoje usługi ze strony słuchaczy zainteresowanych produktem (programem radiowym), reklamodawców zainteresowanych dostępem (dotarciem) do swoich potencjalnych klientów oraz właścicieli i potencjalnych inwestorów.
(cytat, str. 50 - 52) Mierniki atrakcyjności rozgłośni radiowej:
1) Rynek przekazów radiowych: - zasięg dzienny - zasięg tygodniowy - szacowane audytorium kwadransowe - procentowy wskaźnik słuchalności kwadransowej - udział w słuchalności kwadransowej - szacowana skumulowana wielkość audytorium - skumulowana liczba słuchaczy - procentowy wskaźnik audytorium skumulowanego - punkt ratingowy - średni czas słuchania stacji w ciągu określonego przedziału czasu, najczęściej kwadransa lub doby - udział w rynku ze względu na liczbę słuchaczy - udział w rynku ze względu na czas słuchania - affinity index
2) Rynek reklamy: - koszt dotarcia - koszt punktu ratingowego - wskaźnik relatywnej skuteczności (siły lub słabości reklamowej) - liczba słuchaczy pozyskanych dzięki wydatkowaniu 1 zł - udział w rynku reklamy radiowej - całkowity ilościowy wskażnik intensywności oddziaływania reklamy - średni koszt uzyskania jednego GRP(s)
(cytat, str. 61) Do specyficznych procesów konsolidacyjnych należy tzw. sieciowanie. Polega ono na łączeniu (konsolidacji) rozgłośni lokalnych, w celu wyjścia z rynku lokalnego na rynek ogólnopolski zarówno w wymiarze reklamowym, jak i programowym.
(cytat, str. 30 - 31) Proces formatowania nadawcy radiowego składa się z następujących etapów: - opis rynku i analiza konkurencji - znalezienie niszy na rynku i wybór grupy docelowej słuchaczy - określenie formatu i jego atrybutu w postaci hasła pozycjonującego, przekazywanego na antenie - wybór narzędzi realizacji formatu - przygotowanie planu działań w zakresie promocji antenowej i pozaantenowej formatu oraz technicznego wsparcia realizacji formatu
(cytat, str. 28) Format radia jest to styl rozgłośni radiowej, pewien ustalony jednoznaczny wzór programu odzwierciedlający jej filozofię działania. Są to ukierunkowane na oczekiwania określonego rynku, dopasowane do potrzeb określonej grupy słuchaczy struktura i treść programu radiowego oraz sposób jego prezentacji.
(cytat, str. 25) Radio składa się z następujących podstawowych elementów: - muzyka, - osobowość, - słowo, - lokalność, tj. ścisłe relacje ze środowiskiem, w którym radio funkcjonuje. Wynikają one z powodów, dla których odbiorcy słuchają radia.
(cytat, str. 23) Za produkt radiowy przyjmuje się program lub audycję radiową. Również produkt radiowy można określić jako czynność niematerialną, polegającą na oddziaływaniu na słuchacza poprzez wszelkie działania wchodzące w zakres tego medium, a w szczególności poprzez rozpowszechnianie lub rozprowadzanie programu radiowego.
(cytat, str. 61) Proces koncentracji kapitału w sektorze radiowym polega na tworzeniu różnych form integracji, wśród których do najważniejszych należy zaliczyć: - powiązania własnościowe (kapitałowe) - powiązania programowe - powiazania reklamowe - powiązania mieszane, zawierające wszystkie lub niektóre elementy wyżej wymienionych powiązań
(cytat, str. 48) Z wyjątkiem radia publicznego rozgłośnia radiowa jest normalnm przedsiębiorstwem produkcyjno-usługowym, w którym głównym źródłem dochodu jest sprzedaż czasu antenowego na reklamę. W mniejszym lub większym stopniu podlega on regułom gry rynkowej.
(cytat, str. 12 - 13) Parametry systemu rozgłośni radiowej: - cel - wejścia - wyjścia - wyposażenie materialne - personel - proces tworzenia produktu radiowego - otoczenie
(cytat, str. 7) Radio pojmuje się zwykle jako instrument pozwalający na transmisję (stacja radiowa) i odbiór przekazu (odbiornik radiowy) lub jako organizację, instytucję tworzącą przekazy.