Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 110 - 111) Zasadniczo każdy człowiek jest w stanie - nawet w tak skrajnych okolicznościach - decydować kim się stanie, zarówno pod względem psychicznym, jak i duchowym.
Gdyby jednak odrzeć ludzkie życie z wszelkiej kreatywności i przyjemności, pozostanie w nim jeszcze jedna wartość, dopuszczająca jedynie zachownaia najwyższej moralnej próby; wartością tą jest mianowicie nastawienie człowieka do własnej egzystencji - egzystencji podlegającej zewnętrznym ograniczeniom.
(parafraza, str. 16) Rozpatrujemy dwa warianty: X oraz Y, dla których negocjator A uzyskuje odpowiednio wyniki Xa i Ya, a jego partner, negocjator B: Xb oraz Yb. Preferencje negocjatora A mogą być następujące: 1. Negocjator A zainteresowany jest jedynie własnym wynikiem, woli X od Y jeżeli Xa>Ya 2. Negocjator A ma nastawienie kooperacyjne, woli wariant X od Y gdy Xa>Ya lub Xa=Ya i Xb>Yb 3. Negocjator A ma nastawienie kooperacyjne i altruistyczne: woli X od Y, gdy Xa+0,1*Xb>Ya+0,1*Yb przykładowe. Zaakceptuje gorszy wynik, jeżeli kooperant osiągnie lepszy. 4. Negocjator A jest zawistny, woli X od Y gdy Xa-0,3*Xb>Ya-0,3Yb przykładowe Zaakceptuje gorszy wynik, jeżeli strata kooperanta względem optymalnego rozwiązania będzie większa od jego.
(cytat, str. 206) Pozytywne nastawienie i wiara we własne siły nie tylko zwiększają szanse na sukces. Przyciągają również ludzi. Wszyscy reagujemy na aurę, którą emanują nasi bliźni. Lubimy przebywać pobliżu tych, którzy dyrygują własnym życiem. Lubimy otaczać się znajomymi i przyjaciółmi o konstruktywnym podejściu do rzeczywistości.
(cytat, str. 157) nastawienie do pracy - wględnie stała gotowość do realizacji zadań, organizująca dzialalnosc według przyjętego kryterium selekcji środków zapewniającego osiągnięcie antycypowanego celu.
(cytat, str. 173) Narzędzia statystyczne są szeroko stosowane w przedsiębiorstwie od momentu wprowadzenia w nim w sposób trwały metod marketingu, jakości i diagnozy. Umożliwiają one formułowani syntez i tendencji oraz wykrywanie zależności między danymi w celu ułatwienia podejmowania decyzji na podstawie świadomie ograniczonej liczby informacji, co prowadzi do zmniejszenia kosztów zbierania i przetwarzania informacji.
(cytat, str. 383) Kategorię postawy definiuje się w psychologii jako stosunek człowieka do życia, do pewnej wyróżnionej sfery zjawisk, ustosunkowanie się do czegoś i nastawienie.