Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 51) Edukacja medialna jest traktowana jako element kształcenia ogólnego dzieci i młodzieży, a także nauczycieli i całego społeczeństwa. Celem edukacji medialnej powinno być przygotowanie do właściwego odbioru komunikatów medialnych, a także do posługiwania się mediami jako narzędziami komunikowania, uczenia się, zdobywania, gromadzenia i przetwarzania informacji. Edukacja medialna obejmuje swym zasięgiem również technologię informacyjną. W jej ramach opisujemy, analizujemy i upowszechniamy zastosowania edukacyjne mediów w różnych dziedzinach, przedmiotach i formach kształcenia szkolnego, ustawicznego i zdalnego. W nowoczesnej pracy edukacyjnej należy wykorzystywać kompleksowe instrumentarium medialne, takie jak: prasa, radio, telewizja, wideo, komputery, multimedia i sieci informacyjne.
(cytat, str. 200 - 201) Edukacja bowiem jest zespołem codziennych, powszechnych zdarzeń w których uczestniczy każdy człowiek i chociażby z tego względu pedagogika jako nauka o przebiegu procesów edukacyjnych nie może ich bagatelizować.
(cytat, str. 85) Przez edukację konsumenta rozumiemy oparte na naukowych przesłankach informowanie ludzi o naturze potrzeb, ich uwarunkowaniach i prawidłowościach rozwoju, a także o środkach, sposobach i skutkach konsumpcji.
(cytat, str. 54) Edukacja staje się ogromnym przemysłem. W krajach wysoko rozwiniętych, procent ludzi bezpośrednio w niej zatrudnionych dawno przekroczył udział w zatrudnieniu ogółem ludzi pracujących w rolnictwie.
(cytat, str. 44 - 45) Porównanie edukacji tradycyjnej i just-in time
Uczenie just-in-time jest wschodzącym paradygmatem edykacji, w którym uczący się wyraźnie identyfikują, czego potrzebują się nauczyć i uzyskują dostęp do tej wiedzy od szerokiego grona różnych dostawców wiedzy, zamiast na uczęśzczania na kurs w lokalnych instytucjach edukacyjnych z ich ustalonym harmonogramem zajęć.
To działalność edukacyjna, przeprowadzana w miejscu, gdzie uczący się wykonuje pracę lub potrzebuje informacji.
(cytat, str. 64) Edukacja, która wciąż opiera się na teorii homeostazy, kieruje się zasadą, zgodnie z którą należy stawiać ludziom jak najmniejsze wymagania.
... nie wolno zapominać, że dziś, w epoce dostatku, większość ludzi ciepi raczej na brak wymagań niż na ich nadmiar. Społeczeństwo jzamożne jest społeczeństwem niewymagającym, to zaś skutkuje brakiem napięć.
...ludzie pozbawieni napięć, sami je generują w naturalny bądź nienaturalny sposób.
(cytat, str. 70) Polityka edukacyjna polega na oddziaływaniu państwa na poziom i strukturę kształcenia w danym kraju. Oddziaływanie to może być bezpośrednie i pośrednie. Wpływ bezpośredni sprowadza się do finansowania edukacji, wydawania zarządzeń określających wymogi kształcenia itp., wpływ pośredni natomiast to informowanie organizatorów kształcenia np.,. o występujących w świecie kierunkach postępu w tej dziedzinie czy o wymogach gospodarki wobec szkolnictwa.
(cytat, str. 126) Edukowanie to inna forma informowania. Programy edukacyjne mają na celu poszerzenie wiedzy i zapewnienie zrozumienia jakiejś kwestii, np. zarządzania jakością totalną. Celem będzie zmiana zachowania, a w rezultacie - zmiana podejścia.