Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 105 - 106) Marketing partnerski oznacza istotną zmianę w paradygmacie marketingu, a mianowicie przejście od myślenia wyłącznie w kategoriach konkurencji i konfliktu do myślenia w kategoriach wzajemnej zależności i współpracy.
(cytat, str. 162) Powszechnie znane są tzw. Kwestionariusze analityczne, za pomocą których można określić stopień rynkowego zorientowania firmy, identyfikując zakres wykorzystania kluczowych elementów/obszarów orientacji rynkowej wskazanych przez ich autorów.
(cytat, str. 161) Przyjmuje się, iż firma działa wtedy zgodnie z koncepcją marketingu partnerskiego, gdy można w niej zaobserwować realizację określonych funkcji, procesów i czynności związanych z wymienionymi zestawami wyróżników.
(cytat, str. 79) W ramach koncepcji marketingu partnerskiego przyjmuje się, iż osiągnięcie celów firmy wymaga aktywności na sześciu różnych rynkach: 1) rynku nabywców, 2) rynku podmiotów opiniotwórczych, 3) rynku dostawców, 4) rynku potencjalnych pracowników firmy (rynku pracy), 5) rynku wpływowych podmiotów oraz 6) rynku wewnętrznym.
(cytat, str. 117) Wykorzystanie w praktyce koncepcji siedmiu rynków wymaga zastosowania znanych i ściśle określonych technik oraz podejść marketingowych, takich jak np. segmentacja, pozycjonowanie oraz formułowanie odpowiednich strategii i planów, aby osiągnąć przyjęte cele.
(cytat, str. 62) Podstawowymi elementami koncepcji marketingu partnerskiego, istotnymi na rynku przedsiębiorstw, są: - bezpośredniość i złożoność kontaktów, - wielostronność powiązań dostawcy z otoczeniem (marketing zewnętrzny i marketing wewnętrzny), - zarządzanie portfelem nabywców.
(cytat, str. 68) Im bardziej działalność marketingowa firmy nabiera cech charakterystycznych dla podejścia partnerskiego, tym bardziej rozbudowana jest jej oferta rynkowa.
(cytat, str. 177) W wymianie międzynarodowej wyraźniej niż w perspektywie lokalnej widać rosnącą rolę sieci biznesowych. W ramach sieci obserwuje się dążenie do rozwoju długookresowych relacji między wszystkimi tworzącymi ją podmiotami.
(cytat, str. 155) W procesie wdrażania marketingu partnerskiego istotnym zadaniem jest identyfikacja czynników ułatwiających i utrudniających wprowadzenie zmian.
(cytat, str. 19) Zdaniem Gordona, marketing partnerski jest to ciągły proces poszukiwania i tworzenia nowej wartości z indywidualnym klientem oraz dzielenia się korzyściami w ramach ukłądu partnerskiego, obejmującego cały okres aktywności nabywczej klienta.
(cytat, str. 17) Sięgając w głąb historii, można zdaniem autorki wymienić cztery podstawowe etapy, odzwierciedlające istotne przeobrażenia w przejściu do osobowego systemu przedsiębiorstwa, które poprzedziły pojawienie się koncepcji marketingu personalnego: 1)zarządzanie personelem, 2)zarządzanie zasobami ludzkimi, 3)marketing wewnętrzny, 4)marketing partnerski.
(cytat, str. 19) "Program ścisłych więzi z klientami zmierza do pełnej personalizacji, czyli dostosowania produktu do konkretnej potrzeby określonego odbiorcy. Idea indywidualnego podejścia do klienta jest jedyną miarą marketingu partnerskiego".
(cytat, str. 58) " Marketing partnerski stanowi klucz do realizacji celu, jakim jest zapewnienie szerokiego zakresu korzyści jakościowych oraz budowa trwałych związków między firmą a klientami".
(cytat, str. 17) "Marketing partnerski opiera się na stałym dotrzymywaniu przyrzeczenia (prezentowanego zwykle w komunikacie reklamowym, czy też bezpośredniej obsłudze klienta) dostarczenia produktów o obiecanej wysokiej jakości, jak i walorów dodatkowych (doskonała obsługa, etyczne podejście do użytkownika - szczególnie gdy ten ma kłopot z zakupionym wyrobem itd.)".
(cytat, str. 169 - 170) Marketing partnerski jest traktowany niemal jako synonim CRM, z położeniem większego akcentu na współpracę sprzedawcy i nabywcy, na wzrastającą i niekiedy decydującą rolę nabywcy w ustalaniu profilu i asortymentu produkcji, poziomu cen i zakresu promocji. Po drugie jest jednym z następstw rozwoju kooperacji przemysłowej powodującej m.in. identyfikowanie się wytwórców i dostawców podzespołu z wytwórcą końcowego wyrobu.
(cytat, str. 45) Współpraca realizowania na bazie więzi partnerskich, interakcji i sieci jest podstawą funkcjonowania marketingu partnerskiego - MP (relationship marketing) wewnątrz organizacji i na rynku. Wywołuje ona zdrową konkurencję, która oparta na donych podstawach prawnych, zapewnia zwiększoną efektywność działań w przedsiębiorstwie i nie rynku, w porównaniu do marketingu transakcyjnego, kładącego nacisk na indywidualną sprzedaż.
(cytat, str. 46) Koncepcja marketingu partnerskiego zasadniczo różni się od współczesnych teorii zarządzania, poznieważ zakłada uczestnictwo klienta w łańcuchu wartości.
(cytat, str. 35) Marketing partnerski jest to ciągły proces poszukiwania i tworzenia nowej wartości z indywidualnym klientem oraz dzielenia się korzyściami w ramach układu partnerskiego, obejmującego cały okres aktywności nabywczej klienta.
(cytat, str. 96) W marketingu tradycyjnym miarą sukcesu pracownikó i kryteriami ich oceny były wielkość sprzedaży i udział w rynku, w marketingu partnerskim zaś są nimi działania zapewniające trwały rozwój przedsiębiorstwa i wysoką rentowność.
(cytat, str. 16) Regóły partnerstwa muszą być formalnie określone i właściwie zrozumiane przez dostawców i klientów, a sam proces powinien być tak, aby wzajemne relacje stale przynosiły korzysći wszystkim jego uczestnikom.