Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 53) Uzasadnieniem współczesnego podejścia do jakości jest przede wszystkim wzrost oczekiwań klienta, którego decyzje zakupowe oparte są w głównej mierze na ocenie wartości oferowanych produktów (usług). Owa wartość stanowi zestaw czynników, takich jak: poziom jakości, poziom obsługi (serwisu), cena, koszty, terminy, warunki dostaw itp.
(cytat, str. 30) Dostosowanie się do oczekiwań klienta jest wciąż możliwe. Dotyczy zarówno kompozycji gamy produktów, zróżnicowania pozycjonowania cenowego, wzbogacania działa merchandisingowych, poszerzania doradztwa oraz zakresu informacji udzielanym klientom.
(cytat, str. 17) Jakość oczekiwania powstaje w umyśle potencjalnego nabywcy pod wpływem wielu czynników, wśród których najważniejsze to: potrzeby osobiste, dotychczasowe doświadczenia, kompetencje konsumentów, komunikacja rynkowa w tym reklama, dotrzymanie obietnicy rezerwacji.
(cytat, str. 51) Nie możesz osiągnąć więcej, niż sam od siebie oczekujesz. Jako, że oczekiwania znajdują się w stu procentach pod twoją kontrolą, musisz zadbać o to, by były zgodne z tym, do czego chcesz dojść. Zawsze oczekuj od siebie tego, co najlepsze.
(cytat, str. 150) "Logistyczny aspekt obsługi klienta to zdolność systemu logistycznego firmy do tworzenia satysfakcji konsumenckiej, w tych dziedzinach, które wynikają ze specyfiki produktu, bądź też wiążą się ze szczególnymi oczekiwaniami nabywców".
(cytat, str. 131) Oczekiwania w negocjacjach są całkowicie subiektywne. W kontaktach z innym człowiekiem możesz odczytać zaistniałą sytuację zupełnie inaczej niż on.
(cytat, str. 170) "Mówiąc o "interesach", mówimy o złożonym układzie predyspozycji, obejmującym cele, wartości, pragnienia, oczekiwania oraz inne nastawienia i skłonności, które sprawiają, że dana osoba podejmuje działanie o takim a nie innym kierunku".
(parafraza, str. 106 - 107) Główne rodzaje mechanizmów zrozumienia oczekiwań konsumentów: reaktywny, proaktywny i mieszany. Model reaktywny opiera się na otrzymanych reklamacjach i analizie problemów w nich wykazywanych. Stworzenie systemu monitoringu reklamacji jest w banku bardzo istotne. Wadą tego modelu jest to, że opiera się tylko na grupie niereprezentatywnej klientów. W modelu proaktywnym pełne zrozumienie oczekiwań klientów może być osiągnięte za pomocą mechanizmów specjalnie zaprojektowanych takich jak: rozmowy osobiste z klientami, utworzenia tzw. focus group, program 'tajemniczy klient' oraz badania ankietowe obecnych i byłych klientów. Model mieszany pozwala na osiąganie wyższego poziomu zrozumienia klienta. Jego narzędzia służą komunikowaniu się z klientami, dokładne natomiast zrozumienie ich oczekiwań traktują jako cel drugorzędny.
(cytat, str. 43) "Ciągła zmienność oczekiwań klientów sprawia, że ocena jakości podlega nieustannym zmianom, zatem w swej istocie omawiana kategoria ma charakter dynamiczny."
(cytat, str. 34) Oczekiwania gości w odniesieniu do technicznej strony usług turystycznych mieszczą się w obrębie siedmiu kategorii. Są to: właściwy czas realizacji usługi, elastyczność podaży, zdolność przewidywania, przepływ informacji, informacja zwrotna, udogodnienia, organizacja i nadzór.
(cytat, str. 15) Efekt jest lepszy niż się spodziewano lub gorszy od oczekiwań, a zatem ryzyko w pewnych sytuacjach jest szansą, a w pewnych zagrożeniem.