Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 150) Promocja sprzedaży - to działania marketingowe używające bodźców ekonomicznych w celu pobudzenia oferty, w myśl zasady „kup teraz, a na pewno skorzystasz.
Do instrumentów promocji należą: bezpłatne próbki, degustacje, kupony, premie, konkursy, pokazy handlowe, nagrody „za lojalność, specjalne redukcje cen - typu „dwa w cenie jednego. Działania w zakresie promocji sprzedaży są bardzo szeroko stosowane w handlu, w szczególności w tzw. nowoczesnych kanałach dystrybucji.
(parafraza, str. 241) Instrumenty promocji sprzedaży: - degustacje w supermarketach, - kupony rabatowe w prasie, - dwie sztuki w cenie jednej, - nagrody, - losy, zdrapki, - drobny upominek przy każdym zakupie.
(cytat, str. 77) "Działania z zakresu promocji sprzedaży może prowadzić producent dla konsumentów (promocja konsumencka lub promocja producenta), detalista dla konsumentów (promocja detalisty) oraz producent dla pośredników (promocja handlowa)."
Słowa kluczowe:Promocja sprzedaży Komentarze i źródła pierwotne: prof. dr hab. Andrzej Szromnik - Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych
(cytat, str. 74) "Należy zaznaczyć, że promocja sprzedaży przynosi najlepsze efekty wtedy, kiedy stanowi element zintegrowanej komunikacji marketingowej. Reklama i public relations na ogół wywołują zwyżkę sprzedaży w długim okresie, a promocja sprzedaży- w krótkim. Działania te powinny być zatem traktowane jako komplementarne."
Słowa kluczowe:Promocja sprzedaży Komentarze i źródła pierwotne: - prof. dr hab. Marianna Daszkowska - Politechnika Gdańska, Katedra Marketingu - J. Otto, "Marketing realcji. Koncepcja i stosowanie" s.46
(cytat, str. 98) Promocja sprzedaży (promocja uzupełniająca, dodatkowa) jest kolejnym instrumentem promowania produktów. Promocję sprzedaży można zdefiniować jako "krótkoterminowe bodźce zachęcające do zakupu dóbr i usług"
(cytat, str. 93) "Promocja sprzedaży, nazywana inaczej promocją uzupełniającą, obejmuje wszystkie działania marketingowe, które poprzez dodanie do korzyści oferowanych przez produkt krótkotrwałych zachęt lub okresowe obniżenie ceny, zmierzają do zmiany postrzeganej przez klientów wartości produktu, a przez to stanowią bodziec do podjęcia natychmiastowego działania."
(cytat, str. 259) W sytuacji, gdy wiele produktów na rynku jest do siebie podobnych, PROMOCJA sprzedaży stwarza wyraźną szansę dla ich zróżnicowania.
Słowa kluczowe:Promocja sprzedaży Komentarze i źródła pierwotne: Vroom Victor H., Yetton Philip W. (1973) Leadership and Decisionmaking, Pennsylwania University of Pittsburg Press, Pittsburg.
(cytat, str. 349) Promocja sprzedaży jest zbiorem technik, mających na celu szybki, lecz zwykle okresowy, wzrost sprzedaży produktu za pośrednictwem przyznania konsumentom lub sprzedawcom pewnych wyjątkowych korzyści.
Słowa kluczowe:Promocja sprzedaży Komentarze i źródła pierwotne: Rozdział: Systemy zarządzania wiedzą-nowy paradygmat czy wyzwanie? Autorzy: Wiesław M.Grudzewski Irena Hajduk
(cytat, str. 312) Katalogi informacyjno-promocyjne - znajdują zastosowanie w różnych obszarach marketingu. Ich generalną funkcją jest wspieranie sprzedaży przedsiębiorstwa. Za ich pośrednictwem nie można zakupić prezentowanych produktów.
Tego rodzaju katalogi są stosowane przez przedstawicieli handlowych docierających do nabywców końcowych, jak i do pośredników. Pomagają handlowcom prezentować ofertę dostawcy. Przykładem są katalogi wydawane przez Avon i dostarczane przez konsultantów firmy klientom końcowym. Podobnie jest w przypadku handlowców sprzedających towary inwestycyjno-zaopatrzeniowe.
Katalogi informacyjno-promocyjne są wykorzystywane także przez sklepy i inne jednostki handlowe w celu zaprezentowania oferty firmy. Dostarczane wprost do nabywców bądź rozdawane na targach, imprezach promocyjnych i w miejscach sprzedaży powinny ich zainteresować ofertą, zwrócić uwagę na wybrane jej elementy i zachęcić do dotarcia do miejsc sprzedaży, a czasem wprost zachęcać do samego zakupu. Przykładem takiego wykorzystania katalogu jest katalog IKEA.
Istnieją jeszcze inne sfery wykorzystania tego rodzaju katalogu, np. katalogi z nagrodami, będące częścią programów lojalnościowych różnych dostawców.
(cytat, str. 37) Formą promocji, która może nawiązywać do sportu, jest promocja sprzedaży (promocja uzupełniająca). Sposoby wykorzystywania sportu mogą być bardzo zróżnicowane. Często polega to na oferowaniu konsumentom nagród interesujących dla kibiców sportowych. Mogą być to różne produkty przydatne do uprawiania sportu - piłki, koszulki, inny sprzęt sportowy czy bilety na zawody sportowe.
(cytat, str. 144) Dla konsumenta środki promocji sprzedaży są źródłem szczególnie mocnych bodźców zachęcających do zakupu danego produktu. Podwyższając stopień atrakcyjności produktu, przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży, utrzymania lojalności klientów, przyciągnięcia klientów konkurencji.
(cytat, str. 132) Promocja sprzedaży w turystyce, w szerszym rozumieniu, jest zespołem instrumentów tworzących składnie służące doskonaleniu kontaktów między sprzedającymi i kupującymi, mającym na celu sprawność działań, które będą służyć ich optymalizacji.
(cytat, str. 17) Promocja sprzedaży – instrument ten stosowany jest w celu szybkiego wzrostu sprzedaży produktu lub stymulowania zupaków próbnych. Jest oparty na wykorzystaniu elementów przyciągających zainteresowanie nabywców m.in. obniżki ceny, możliwości wylosowania nagrody, zakupu dwóch opakowań w cenie jednego. Promocja sprzedaży przynosi zazwyczaj duży, choć krótkotrwały efekt. Przeważnie jest stosowana wtedy, kiedy należy stymulować zainteresowanie nabywców produktem, który jest dostępny na rynku od dłuższego czasu, w celu zwiększenia częstotliwości zakupów oraz ich liczby. Czasami promocja sprzedaży towarzyszy wprowadzaniu produktów na rynek.
(cytat, str. 47) Istota i zadania promocji uzupełniającej wynikają z jej następujących cech: - promocja dodatkowa - za pomocą odpowiednich środków - tworzy i oferuje nabywcom określone korzyści (użyteczności) o charakterze finansowym (materialnym); - promocja dodaje do produktu coś wyjątkowego i nadzwyczajnego, coś, co ma wyróżnić i uatrakcyjnić produkt w konkretnym miejscu i czasie; - środki promocji dodatkowej zachęcają do kupna w ściśle określonym czasie i/lub miejscu.
(cytat, str. 35) Promocja sprzedaży. Jest nazywana także promocją dodatkową, uzupełniającą lub sales promotion. Jest terminem stanowiącym zbiorcze określenie dla różnych instrumentów nie mieszczących się w ramach innych środków polityki komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Jest to kompleks działań i środków mających na celu podwyższenie atrakcyjności produktu poprzez dodanie do niego różnorakich form zachęt materialnych lub innych bodźców skierowanych bezpośrednio do potencjalnych nabywców i mających na celu intensyfikację sprzedaży.
(cytat, str. 34) Promocja sprzedaży, zwana niekiedy promocją uzupełniającą, pełni rolę łącznika między sprzedażą osobistą a reklamą. Stanowi marketingową formę nacisku kierowaną do pośredników i ostatecznych nabywców i dodatkowo motywującą (emocjonalnie lub materialnie) do zakupu w określonym czasie. Mogą składać się na nią: redukcja cen, bonifikaty, premie od zakupu, nagrody za lojalność, losowania nagród, konkursy, bezpłatne próbki towarów, kupony, znaczki handlowe, ekspozycje w punkcie sprzedaży itp.