Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 23) Hity to rzecz przydatna, lecz powstające nisze tworzą ogromny nowy rynek do zagospodarowania. Okazało się, że zasada 98% znajdowała zastosowanie w niemal każdym przypadku. Od przedstawicieli firmy Apple dowiedziałem się, że spośród miliona dostępnych wówczas na iTunes ścieżek dźwiękowych każda sprzedała się przynajmniej raz(...). W firmie Netfix poinformowano mnie, że 95% spośród znajdujących się w ofercie 25000 płyt DVD (...) zostało wypożyczonych przynajmniej jeden raz w ciągu kwartału. Nie uzyskałem dokładnych danych liczbowych od firmy Amazon, lecz wyniki niezależnych badań naukowych dotyczących sprzedaży książek w tym przedsiębiorstwie wskazują, że spośród 100000 czołowych tytułów 98% sprzedano również raz na kwartał. Dane uzyskane w innych firmach potwierdziły tę tendencję.
(cytat, str. 11) Podejście behawioralne skupia się na dokładnym opisie procesu, wyróżnieniu poszczególnych faz negocjacji, zachowań i postaw stron, na ich cechach determinujących styl postępowania, możliwych do przyjęcia strategii negocjowania, taktyk i technik manipulacji oraz podstawowych błędach negocjacyjnych
(cytat, str. 49) System identyfikacji i rejestracji zwierząt służy ewidencji i zapisu historii znakowanych indywidualnie zwierząt gospodarskich (bydło, owce, kozy) praz trzody chlewnej znakowanej stadnie, od urodzenia do dnia uboju lub utylizacji. System zawiera informacje o siedzibach stad zwierząt. Dane zawarte w systemie IRZ wykorzystywane są w procesie kontroli administracyjnej uprawnień beneficjentów do płatności zwierzęcych.
(cytat, str. 39) Beneficjenci są to interesariusze projektu bezdyskusyjnie czerpiący z niego korzyści, w związku z czym ich stosunek do niego jest jednoznacznie pozytywny, wspierający.
(cytat, str. 54) "Najważniejszą grupę uczestników projektów stanowią więc przyszli użytkownicy efektów projektów. W projektach europejskich są oni określani jako ostateczni beneficjenci projektów, czyli grupy docelowe projektu."
(cytat, str. 54) "Beneficjent końcowy to instytucja przyznająca pomoc, która jest odpowiedzialna za zlecenie projektodawcy realizacji projektu. Beneficjenci końcowi korzystają pośrednio z rezultatów projektów jako instytucje odpowiedzialne za realizację określonych celów i zadań, którym służą nadzorowane przez nich projekty."
(cytat, str. 16) Beneficjent końcowy to instytucja przyznająca pomoc, która jest odpowiedzialna za zlecenie projektodawcy realizacji projektu. Beneficjenci końcowi korzystają pośrednio z rezultatów projektów jako instytucje odpowiedzialne za realizację określonych celów i zadań, którym służą nadzorowane przez nie projekty. Beneficjenci końcowi ogłaszają konkursy, dokonują oceny formalnej wniosków, organizują prace komisji oceny projektów, podpisują umowy z projektodawcami, monitorują realizację projektów, dokonują wypłat tytułem zwrotu kosztów poniesionych przez projektodawców i przekładają instytucji pośredniczącej raporty z przeprowadzonych działań.
(cytat, str. 49) Beneficjentami końcowymi są najczęściej jednostki samorządu terytorialnego (gminy, powiaty), krajowe i lokalne organizacje społeczne lub stowarzyszenia, państwowe osoby prawne (agencje i fundusze centralne), oraz przedsiębiorstwa prywatne.
(cytat, str. 50) Beneficjentami ostatecznymi (ang. ultimate beneficiary) są osoby, instytucje lub grupy społeczne bezpośrednio korzystające z wdrażanej pomocy, np. biorące udział w szkoleniach organizowanych przez projektodawców.
(cytat, str. 101) Kontrola na miejscu może dotyczyć następujących problemów związanych z realizacją projektu przez beneficjenta: -realizacja projektu zgodnie z umową o dofinansowanie i obowiązującymi przepisami prawnymi -sposób księgowania wydatków poniesionych w ramach projektu -kwalifikowalność poniesionych wydatków, sposób ich dokumentowania -wiarygodność sprawozdań z realizacji projektu sporządzanych przez beneficjenta -osiąganie celów określonych w projekcie -prawidłowość i rzetelność prowadzenia działań informujących opinię publiczną o współfinansowaniu projektu ze środków UE -przechowywanie przez beneficjenta dokumentacji dotyczącej realizacji projektu
(cytat, str. 109) Przyczyny powstawania nieprawidłowości: -nieznajomość przepisów prawnych -niestosowanie przez beneficjentów zasad określanych w umowie o dofinansowanie projektów -zmienność przepisów prawa -nierzetelność i niedokładność dokumentów przedkładanych przez beneficjenta
(parafraza, str. 113 - 114) W trakcie weryfikacji kwalifikowalności podatku VAT wykorzystywane są następujące źródła informacji: -wniosek o dofinansowanie projektu w ramach ZPORR -informacje pochodzące od organów podatkowych -inne źródła: informacje od innych organów, inne dokumenty składane przez beneficjenta