Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: us��uga turystyczna (0 - 12 z 12)
(cytat, str. 68) Ustawodawca definiuje usługi turystyczne jako "usługi przewodnickie (przewodników turystycznych), usługi hotelarskie oraz wszystkie inne usługi świadczone turystom lub odwiedzającym".
(cytat, str. 26) Ze względu na znaczną trudność oddzielenia usług turystycznych od tych, które nimi nie są, celowe jest dokonanie ich podziału na: - usługi, dla których czynnikiem popytotwórczym jest wyłącznie turystyka (np. usługi przewozowe, przewodnickie), - usługi, których zakup występuje w związku z uprawianiem turystyki, ale które stanowią pewną substytucję konsumpcji w innych okresach i w innym miejscu (np. usługi noclegowe, gastronomiczne), - usługi, które zaspokajają te same potrzeby występujące zarówno u turystów, jak i osób niebędących turystami (np. usługi łączności, bankowe, ubezpieczeniowe, ochrony zdrowia).
(cytat, str. 77) Usługi turystyczne pełnią trzy podstawowe funkcje, ściśle związane z istotą potrzeb turystycznych, a mianowicie: - funkcję udostępniania walorów turystycznych, która umożliwia realizację celu podróży turystycznej; - funkcję dostarczania towarów służących zaspokajaniu podstawowych potrzeb człowieka, zmodyfikowaną przez specyficzną sytuację, w jakiej znajduje się turysta, oraz produktów o charakterze turystycznym; - funkcję oddziaływania bezpośrednio na osobę turysty oraz posiadane przez niego przedmioty, czyli zapewnienie wypoczynku (również leczenia) poza miejscem stałego zamieszkania, udzielanie niezbędnych informacji oraz utrzymywanie elementów wyposażenia turysty w stanie zdatności do użytku.
(cytat, str. 19) Usługi turystyczne są to wszystkie społeczne pożyteczne czynności, służące zaspokojeniu materialnych i niematerialnych (duchowych) potrzeb turystycznych człowieka. Odnoszą się one zarówno do obsługi osoby turysty (potrzeby materialne, np. komunikacyjne, noclegowe), jak jego osobowości (potrzeby duchowe na przykład kulturalno-rozrywkowe).
(cytat, str. 63) Goście to sens istnienia każdej usługi turystycznej. Stąd niezwykle ważne jest okazywanie naszym klientom, że cenimy sobie ich przywiązanie. Dlatego jest takie ważne, by pokazać im, jak bardzo sobie cenimy ich przywiązanie. Musimy uświadomić sobie, że nasze przedsiębiorstwo turystyczne potrzebuje klientów bardziej niż oni naszego przedsiębiorstwa. Sposób traktowania gości przekazuje im informację o tym, jak bardzo są dla nas ważni.
(cytat, str. 132) "Ponieważ jest trudno dość jednoznacznie rozdzielić dobra i usługi turystyczne od tych, które nimi nie są, można dokonać następującego ich rozróżnienia: - dobra i usługi, dla których czynnikiem popytotwórczym jest wyłącznie turystyka(np. noclegi, usługi przewodnickie i pilotaż, mapy, foldery itd.), - dobra i usługi, których zakup wiąże się z uprawianiem turystyki, ale one same stanowią tylko pewną substytucję konsumpcji odbywającej się w innych okresach i w innym miejscu ( np. obuwie, ubiór, usługi gastronomiczne, transport, itd.), - dobra i usługi zaspakajające te same potrzeby, i to zarówno turystów, jak i osób nie będących nimi (np. ochrona zdrowia, usługi bankowe, ubezpieczeniowe, w zakresie kultury i rozrywki itd.)".
(cytat, str. 143) " Ceny usług turystycznych mogą być ustalane na różnych podstawach. Najczęściej wyróżnia się trzy podstawy ich ustalania: - koszty (metoda kosztowa), - ceny usług oferowanych przez konkurencję (orientacja konkurencyjna), - popyt (metoda popytowa)".
(cytat, str. 132) "Ponieważ jest trudno dość jednoznacznie rozdzielić dobra i usługi turystyczne od tych, które nimi nie są, można dokonać następującego ich rozróżnienia: - dobra i usługi, dla których czynnikiem popytotwórczym jest wyłącznie turystyka(np. noclegi, usługi przewodnickie i pilotaż, mapy, foldery itd.), - dobra i usługi, których zakup wiąże się z uprawianiem turystyki, ale one same stanowią tylko pewną substytucję konsumpcji odbywającej się w innych okresach i w innym miejscu ( np. obuwie, ubiór, usługi gastronomiczne, transport, itd.), - dobra i usługi zaspakajające te same potrzeby, i to zarówno turystów, jak i osób nie będących nimi (np. ochrona zdrowia, usługi bankowe, ubezpieczeniowe, w zakresie kultury i rozrywki itd.)".
(cytat, str. 143) "Ceny usług turystycznych mogą być ustalane na różnych podstawach. Najczęściej wyróżnia się trzy podstawy ich ustalania: - koszty (metoda kosztowa), - ceny usług oferowanych przez konkurencję (orientacja konkurencyjna), - popyt (metoda popytowa)".