Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 127) Większość z tych, co osiągnęli sukces, wie doskonale po latach doświadczenia, że to, co tworzy właściwą atmosferę, to nie pojedyncze wielkie gesty, ale długa seria drobnych zachowań.
(cytat, str. 53) Atmosferę sklepu można zdefiniować jako świadome budowanie (projektowanie) sklepu w celu wywołania u kupujących określonych efektów. Jest to zatem ogół działań realizowanych, w celu stworzenia określonych warunków do nabywania towarów i wywoływania takich uczuć u kupującego, które powodują zwiększenie prawdopodobieństwa dokonania zakupu. Atmosfera sklepu tworzona jest poprzez oddziaływanie na zmysły nabywcy. Wywoływane są określone wrażenia wzrokowe, słuchowe, węchowe i dotykowe.
(cytat, str. 132) Ocena atmosfery pracy jest przeprowadzana za pomocą wywiadu kwestionariuszowego lub techniki badań ankietowych. Wyniki oceny zwykle przedstawia się w skali punktowej, przy równoczesnym zastosowaniu taksacji słownej.
(cytat, str. 132) Jako mierniki atmosfery pracy można przyjąć: 1)wskaźnik indywidualnego zadowolenia z pracy, 2)wskaźnik społecznego zadowolenia z pracy, 3)wskaźnik prestiżu kierownictwa w opinii pracowników (lub zwierzchników)
(cytat, str. 103) Umiejętność tworzenia atmosfery zachecającej drugą stronę do zaakceptowania naszej propozycji jest bardzo ważnym elementem sztuki negocjowania, istotnym zwłaszcza podczas rozmów z osobami, którym znane są techniki negocjowania.
(cytat, str. 17) "Sygnałem ostrzegawczym, który powinien być poważnie potraktowany przez zarząd firmy, jest pogarszająca się atmosfera pracy. Oznacza to możliwość dezintegracji całego zespołu. Poznanie przyczyn i mechanizmów pogarszającej się atmosfery jest tutaj niezbędne i można je przeprowadzić drogą specjalistycznego szkolenia. Proces spotkań integracyjnych, szkoleń powinien stanowić integralną część strategii firmy; i poza tym mogą one stanowić wrażliwy element systemu wczesnego ostrzegania."
(cytat, str. 104) Atmosfera sprzyjająca jakości działań usługowych stanowi kluczowy składnik przepisu na doskonałą usługę. Właściwy poziom usług gwarantuje również kreowanie atmosfery podnoszącej prestiż zawodowy osób pracujących w danym przedsiębiorstwie turystycznym. Budowanie prestiżu jest z kolei czynnikiem kształtowania właściwej kultury organizacyjnej i klimatu sprzyjającego jakości usług
(cytat, str. 282 - 283) Kotler określił środowisko sprzedażowe mianem atmoshperics (atmosfera sklepu). Pod pojęciem tym rozumieć należy świadome zaprojektowanie przestrzeni sklepu w celu uzyskania wpływu na percepcję konsumenta oraz jego zachowania. Można oddziaływać na wszystkie zmysły kupującego: -na wzrok- przez odpowiednio dobrane barwy, natężenie światła, wielkość i kształt przedmiotów, -na słuh- poprzez tempo i styl muzyki, natężenie i wysokośc dźwięków, głośność i barwę brzmienia, -na węch- poprzez charakter i intensywność zapachów, poczucie świeżości, -na dotyk- poprzez temperaturę, fakturę, możliwość kontaktu dotykowego, -na smak- poprzez charakter i intensywność wrażeń smakowych podczas degustacji.
(cytat, str. 122) Badanie atmosfery pracy, czyli postrzegania organizacji przez pracowników, pozwala na określenie stosunku pracowników do takich cech swojej pracy, jak np. wynagrodzenie, możliwość awansu, nadzór, jakiemu podlegają.