Cytaty i parafrazy dla: cyberprzestrze�� (0 - 5 z 5)
Bielecki W.,
Informatyzacja zarządzania,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001
- Cyberprzestrzeń - cyfrowa rzeczywistość stworzona w sieci WWW.
(Bielecki W. 2001, s. 177)
Kisielnicki J.,
MIS - systemy informatyczne zarządzania,
Placet, Warszawa 2008
- Cyberprzestrzeń
Tworzą ją następujące dwa podstawowe elementy:
1.niejednorodne komputery zlokalizowane w różnych miejscach przestrzeni fizycznej, zdolne do odbioru lub wysyłania informacji,
2.globalne sieci komputerowe zdolne do przenoszenia tych informacji.
(Kisielnicki J. 2008, s. 17)
- Stosując technologię wirtualną działamy w cyberprzestrzeni. Przestrzeń tą tworzą dwa podstawowe elementy:
1.heterogeniczne komputery zdolne do odbioru lub wysłania informacji i zlokalizowane w różnych miejscach przestrzeni fizycznej,
2.globalne sieci komputerowe zdolne do przenoszenia tych informacji.
(Kisielnicki J. 2008, s. 369-370)
- Wirtualne targi pracy funkcjonują w cyberprzestrzeni. Tam pracodawcy mają stoiska - jak na tradycyjnych targach. Mogą tu przedstawić swoją firmę i jej programy kariery, porozmawiać z odwiedzającymi targi, otrzymać od kandydatów Chlub wypełnią elektroniczną aplikacje. Kandydaci zwiedzają targi myszką, sami decydują, które organizacje odwiedzą, natomiast pracodawcy siedzą za klawiaturą swojego komputera.
(Kisielnicki J. 2008, s. 367)
Sroka H.,
Pańkowska M. (red.),
Systemy informatyczne organizacji wirtualnych,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2002
- Pojęcie "cybeptrzestrzeń" (cyberspace), po raz pierwszy użyty przez Williama Gibsona w powieści science fiction pt. Neuromancer, jest ogólnym określeniem dla cyfrowej rzeczywistości stworzonej w sieci WWW. Uzasadnieniem dla tego pojęcia jest powstanie w rozległych sieciach komputerowych ogromnej liczby dynamicznie ze sobą sprzężonych wirtualnych podmiotów. Współczesne pojmowanie cyberprzestrzeni odnosi się do stale istniejących w sieci WWW zbiorowości powiązanych ze sobą wirtualnych bytów, których sutkiem są różne zmiany w rzeczywistości. Takie wirtualne byty (np. elektroniczne katalogi, wirtualne sklepy, multimedialne kioski itp.) mają wirtualną, czyli doskonale symulowaną strukturę fizyczną, która nie istnieje w postaci analogowej. Wirtualność komputerowa pozwala przykładowo na naśladowanie w sieci WWW funkcjonowania tradycyjnego sklepu, w którym klient dokonuje zakupu rzeczywistego towaru za własne rzeczywiste pieniądze, które w odpowiedniej kwocie zostaną potrącone z jego rzeczywistego konta bankowego.
Proces wzajemnego przenikania cyberprzestrzeni ze światem rzeczywistym będzie się stale potęgował pozwalając na pełne zintegrowanie komputera z telefonem komórkowym, telewizją kablową, kartą kredytową, placówkami handlowymi, usługowymi itp. Można zatem mówić o wirtualnym środowisku ekonomicznym w wymiarze:
1.- informacyjnym (virtualn information space - VIS),
2.komunikacyjnym (virtual communication space - VCS).
3.dystrybucyjnym (virtual distribution space - VDS).
4.Transakcyjnym (virtual transaction space - VTS).
(Sroka H., Pańkowska M. (red.) 2002, s. 16-17)