Cytaty i parafrazy dla: jako���� produkcji (0 - 6 z 6)
Sławińska M. (red.),
Kompendium wiedzy o handlu,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
- Jakość - Suma cech produktu lub usługi decydująca o zdolności danego wyrobu do zaspokojenia określonych potrzeb.
(Sławińska M. (red.) 2008, s. 240)
Sierpińska M.,
Jachna T.,
Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007
- Do przyczyn zmian jakości produkcji zazwyczaj zalicza się:
- jakość materiałów zużytych do produkcji,
- kwalifikacje zatrudnionych,
- stan techniczny maszyn i urządzeń,
- organizację procesu produkcyjnego,
- system kontroli jakości wyrobów,
- inne czynniki.
(Sierpińska M., Jachna T. 2007, s. 225)
Ładoński W.,
Podstawy towaroznawstwa ogólnego,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1994
- Jakość w ujęciu ekonomicznym jest to "poziom jakości, którego nie powinno się przekraczać, gdyż nakłady na podwyższenie poziomu jakości byłyby wyższe niż dodatkowe korzyści możliwe do osiągnięcia" (). Natomiast Z. Ostrowski uważa, że jakość produkcji jest "zespołem określonych cech decydujących o stopniu przydatności użytkowej i społecznej wyrobu, w konkretnych warunkach eksploatacji zgodnie z przeznaczeniem" ().
(Ładoński W. 1994, s. 29)
Kolman R.,
Poradnik o jakości dla praktyków,
Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego Sp. z o. o., Bydgoszcz 1995
- Jakość produkcji- stopień spełnienia wymagań stawianych w procesie produkcyjnym.
(Kolman R. 1995, s. 115)
Steczkowski J.,
Reprezentacyjne badania jakości wyrobów,
Platan, Kraków 1993
- Jakość produkcji (quality of manufacturing), (quality of conformance) jest to stopień zgodności poszczególnych sztuk wyrobów z przyjętym za wzorzec prototypem. Nazywa się ją także jakością wykonania, będącą relacją między zbiorem własności użytkowych, przewidzianych w projekcie lub oczekiwanych, a zbiorem własności użytkowych realizowanych w seryjnie wykonywanych wyrobach.
(Steczkowski J. 1993, s. 64)
Kuc B.,
Gliński B.,
Zarządzanie strategiczne: geneza, rozwój, priorytety.,
Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1996
- Historycznie kontrola jakości stanowiła końcowe ogniwo procesu gospodarczego. Stopniowo dojrzewała jednak świadomość, że o jakość produkcji trzeba dbać o wiele wcześniej. Zarysowały się zatem następujące uogólnienia:
- dbanie o jakość wyrobu od początku procesu zmniejsza ilość defektów,
- prawidłowe wykonanie produktu od początku zmniejsza ilość reklamacji i niezbędnych napraw,
- wdrożenie bezpośredniego wykonawcy do odpowiedzialności za jakość eliminuje potrzebę nadzoru.
(Kuc B., Gliński B. 1996, s. 161)