Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 72) "Moc więzi" - zjawisko stopnia powiązań zachodzących pomiędzy informatologią, a matematyką. Przy charakteryzowaniu poszczególnych pozycji przyjęto 7 stopni "mocy więzi": M1 - formalizacja matematyczna; M2 - wyniki bez opisu metody; M21 - formalizacja graficzna; M22 - wartości liczbowe/kody; M23 - rekonstrukcja metody; M3 - wskazanie metody bez opisu; M4 - symptomy więzi interdyscyplinarnej.
(cytat, str. 40) Zdaniem autorki, kształtując więzi hierarchiczne w organizacji należy zapewnić pracownikom następujące warunki: -klimat zaufania i otwartości, -dwukierunkowy przepływ wystarczających, aktualnych i prawdziwych informacji, -równość szans rozwoju, -pozycję wewnątrz firmy adekwatną do twórczego wkładu danej osoby w realizację celów organizacji, -atmosferę wiary we wspólny długookresowy sukces, -optymizm i empatię, -wysoki stopień pewności zatrudnienia.
(cytat, str. 172) "Więzi organizacyjne to relacje współzależności zachodzące pomiędzy elementami struktury, mające znaczenie dla realizacji celów całego systemu wytwórczego."
(cytat, str. 342) Więzi typu A występują wtedy, gdy jedno przedsiębiorstwo wykazuje zdolność i gotowość do wykonania określonego rodzaju świadczeń, inne zaś wykazuje zapotrzebowanie na te świadczenia.
(cytat, str. 343) Więzi typu B polegają na jednoczeniu zasobów i działań w celu wspólnej realizacji analogicznych funkcji wewnętrznych i zewnętrznych przedsiębiorstw.
(cytat, str. 69) W strukturze liniowej więzi funkcjonalne pokrywają się z więziami strukturalnymi, co sprawia, że każdy kierownik - jako przełożony służbowy - jest jednocześnie organem doradczym (funkcjonalnym).
(cytat, str. 69) Odkryto, że klienci wcale nie szukają najtańszych produktów czy usług - chyba że te są identyczne jak produkty oferowane przez konkurencyjne marki czy firmy. Klient chce ceny uczciwej, dobrej, optymalnej, rozsądnej, konkurencyjnej - ale nie najniższej.
Słowa kluczowe:obiekcje klientów, więzi Komentarze i źródła pierwotne: M. Ciesielski, Rynek usług logistycznych, Difin, Warszawa 2005
(cytat, str. 75) Obiekcje to normalny i przewidywalny element wszelkich negocjacji handlowych. Sprzedawca powinien być cierpliwy, grzeczny, prezentować optymizm, zadawać rozsądne pytania i uważnie słuchać odpowiedzi na nie.
Słowa kluczowe:obiekcje klientów, więzi Komentarze i źródła pierwotne: M. Ciesielski, Rynek usług logistycznych, Difin, Warszawa 2005
(cytat, str. 79) Więzi organizacyjne – powiązania istniejące między jednostkami organizacyjnymi wynikające z podziału między nimi pracy, władzy i informacji. Wyróżnia się cztery rodzaje więzi: -służbowe (hierarchiczne) – wynikają z podziału władzy, ich istotą są zależności zachodzące między przełożonym a podwładnymi, -funkcjonalne (niehierarchiczne) – wynikają ze specjalistycznej wiedzy pracowników, łączą stanowiska, na których są realizowane poszczególne funkcje niezbędne do sprawnego funkcjonowania organizacji, -techniczne - mają swe źródło w organizacji procesu produkcyjnego, łączą stanowiska pracy, na których są realizowane poszczególne fazy wytwarzania, -informacyjne- związane z przepływem informacji w organizacji.
(cytat, str. 48) Stosunki między stanowiskami pracy i komórkami organizayjnymi noszą nazwę więzi organizacyjnych. W teorii organizacji wyróżnia się cztery rodzaje więzi organizacyjnych, których typologia jest oparta na kryterium kierunku powiązań między elementami tworzącymi strukturę organizacyjną. Z tego punktu widzenia więzi organizacyjne dzielą się na: - służbowe, inaczej hierarchiczne, - funkcjonalne, - kooperacyjne, inaczej specjalizacyjne lub techniczne, -informacyjne.
(cytat, str. 91) Więzi organizacyjne to relacje między poszczególnymi komórkami organizacyjnymi i stanowiskami pracy. W zarządzaniu najczęściej wyróżniane są więzi: -służbowe (hierarchiczne, zwane także liniami podporządkowania), -funkcjonalne (fachowe), -techniczne (zasileniowe), -informacyjne.