Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 67) Metoda analizy punktów funkcjonalnych,jej założeniem jest określenie liczonej w osobodniach pracochłonności tworzonego systemu na podstawie - w przeliczeniu na punkty - jego zakresu (wielkości) oraz złożoności.
(parafraza, str. 53) W architekturze ARIS wyróżnia się następujące punkty widzenia: - punkt widzenia funkcji - punkt widzenia danych - punkt widzenia organizacji - punkt widzenia nakładów/wyników - punkt widzenia sterowania
(cytat, str. 48) Za pomocą analizy break- even możemy wyznaczyć punkt pokrycia pełnych kosztów produkcji. Pokazuje on, kiedy przychody ze sprzedaży dokładnie pokrywają całkowite koszty przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 279) A oto wskazówki, których przestrzeganie pozwala skłonić innych ludzi do podzielenia waszego punktu widzenia: - jedyny sposób by wziąć górę w sporze - to uniknąć go, - przejawiajcie szacunek dla poglądów współrozmówcy; nigdy nie mówcie mu, że nie ma racji; - jeśli nie macie racji, przyznajcie to szybko i zdecydowanie; - od samego początku trzymajcie się przyjaznego tonu rozmowy, - zmuście współrozmówce, żeby jak najprędzej powiedział wam tak; - niech przez większą część czsu rozmowy mówi wasz rozmówca, - niech współrozmówca uważa, że dana myśl pochodzi od niego; - szczerze starajcie się patrzeć na kwestie będące przedmiotem rozmowy z punktu widzenia waszego rozmówcy, - odnoście się z sympatią do myśli i życzeń waszego rozmówcy; - odwołujecie się do najszlachetniejszych motywów, - starajcie się udramatyzować swoje idee, przekazujcie je efektywnie; - rzucajcie wyzwanie.
(cytat, str. 203) Zarządzanie kluczowymi punktami stycznymi to klucz do skutecznej realizacji. Z kolei proces przejścia - przekazanie wyników z portfela projektów do prowadzonej działalności-stanowi kluczowy punkt styczny w cyklu nowej strategii.
(cytat, str. 200) Punkty bazowe są to umowne centa dystrybucji, od których obliczas się dystans do ostatecznych nabywców i na tej podstawie różnicuje się koszty transportu
(parafraza, str. 39) Punkt optymalnego obciążenia - jest to granica, po której przekroczeniu produkcja staje się mniej ekonomiczna. Po jego przekroczeniu następuje przeciążenie.
(cytat, str. 34) Punkty funkcyjne (PF) są rozumiane jako miara wielkości aplikacji komputerowych i projektu, które należy stworzyć. Jest to miara stworzona głównie na użytek szacowania wielkości i kosztów projektu, które np. negocjujemy we wstępnej fazie projektu z klientem.
(parafraza, str. 22 - 24) Wyznaczenie punktów wyróżnienia i punktów parytetów stanowi podstawę pozycjonowania marki. Punkty wyróżnienia mogą być związane z dowolnym wymiarem wizerunku marki. Nie zwiększają one siły marki, jeśli dla nabywców nie jest jasne, do jakiej kategorii produktu marka należy. Menedżerowie wyznaczający punkty wyróżnienia muszą pamiętać, że: -skojarzenie zapewniające marce wyróżnienie w jednej kategorii produktu nie musi zapewniać wyróżnienia w innej, -skojarzenie zapewwniające marce wyróżnienie teraz nie musi zapewniać wyróżnienia w przyszłości. Od decyzji o tym, w jakiej kategorii produktów marka będzie konkurować, zależą decyzje dotyczące punktów parytetu. Menedżerowie, którzy je wyznaczają, również muszą brać pod uwagę dwie kwestie: -struktura kategorii produktu to struktura postrzegana przez nabywców, a nie struktura określana przez menedźerów, -struktura kategorii produktu może się zmieniać w czasie.
(cytat, str. 135) Badanie struktury konfrontacyjnego targowania odkrywa wiele możliwości uzyskania przez negocjatora korzystnego rozstrzygnięcia, z których większość sprowadza się do: oddziaływania na przekonanie drugiej strony na temat tego, co jest możliwe, i jak najlepszego rozpoznania jej stanowiska, a szczególnie jej punktów oporu. Głównym celem negocjatora jest osiągnięcie końcowego rozstrzygnięcia jak najbliższego punktowi oporu drugiej strony.